۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۲
کد خبر: ۷۲۹۹۷۰
معاون پژوهش دانشگاه رضوی مطرح کرد؛

حفظ وحدت و مقابله با توطئه و نفوذ دشمن مسئله مهم جهان اسلام است

حفظ وحدت و مقابله با توطئه و نفوذ دشمن مسئله مهم جهان اسلام است
حجت الاسلام روشن ضمیر در دیدار علمای اهل سنت پاکستان از دانشگاه رضوی، حفظ وحدت بین مسلمانان و مقابله با توطئه ها و نفوذ دشمن را مسئله مهم و قابل توجه جهان اسلام دانست.

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، حجت الاسلام محمد ابراهیم روشن ضمیر، معاون پژوهش دانشگاه رضوی در جمع علمای اهل سنت پاکستان که برای بازدید از دانشگاه رضوی و آشنایی با این مجموعه علمی فرهنگی حضور داشتند، به معرفی دانشگاه و پیشینه آن و فعالیت ها، و دستاوردهای آن پرداخت.

وی در ادامه به مسئله وحدت در بین مسلمین، و بهایی که نظام جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین می پردازد اشاره کرد و گفت: حفظ وحدت و مقابله با توطئه ها و نفوذ دشمن مسئله امروز جهان اسلام دانست.

معاون پژوهش دانشگاه علوم اسلامی رضوی ایران و پاکستان را دو ملت نزدیک به هم با تعلقات خاص دانست و از مقاومت آنها در مقابل دشمنان سخن گفت و پاکستان را در مبارزه با استعمار و استکبار در بین ملل اسلامی پیشتاز خواند.

وی به ماجرای سلمان رشدی ملعون و اعتراض مردم کراچی پاکستان به عنوان نخستین کسانی که واکنش نشان دادند اشاره کرد و گفت: در آن زمان عده ای به کنسولگری آمریکا در کراچی حمله کردند که در این راه برخی از آنها به شهادت رسیدند.

وی این مسئله را نشان غیرت و همیت دینی مردم مسلمان پاکستان دانست که نسبت به مسائل جهان اسلام حساسیت دارند.

حجت الاسلام روشن ضمیر در پایان ضمن تقدیر از حضور علمای اهل سنت پاکستان در این مجموعه علمی فرهنگی منتسب به امام رضا علیه السلام و آرزوی توفیق در نشر معارف اسلام، کتاب ارزش های انسانی در سیره و سخن رضوی، تدوین دانشگاه علوم اسلامی رضوی به چهار زبان فرانسه، انگلیسی، عربی و فارسی را به آنها اهدا کرد./933/

جواد رستمی
ارسال نظرات