۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۷۲۹۹۵۵
از سوی دانشگاه علوم اسلامی رضوی انجام شد؛

تجلیل از زحمات خانم خزعلی در پردیس خواهران دانشگاه رضوی

تجلیل از زحمات خانم خزعلی در پردیس خواهران دانشگاه رضوی
دانشگاه رضوی طی مراسمی از زحمات دکتر خزعلی، معاون زنان و خانواده رییس جمهور که سابقا مسئولیت پردیس خواهران دانشگاه علوم اسلامی رضوی را بر عهده داشت قدردانی کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، روزهای پایانی دیماه سال جاری در مراسمی با حضور مسؤلان دانشگاه و نماینده سازمان علمی فرهنگی آستان قدس رضوی، خانم دکتر سهیلا یروزفر به عنوان سرپرست جدید پردیس خواهران دانشگاه رضوی معرفی شد و اکنون در نشستی که با حضور دکتر عبدالحمید طالبی، رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی و حجت الاسلام محمد امامی، سرپرست دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد، از زحمات دکتر انسیه خزعلی، معاون زنان و خانواده رییس جمهور که سابقا مسئولیت پردیس خواهران دانشگاه علوم اسلامی رضوی را  بر عهده داشت قدردانی شد.

اهتمام ویژه دانشگاه علوم اسلامی رضوی به رفع نیازهای آستان قدس رضوی

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام محمد امامی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات دکتر خزعلی، رئیس سابق پردیس خواهران دانشگاه علوم اسلامی رضوی به مرور رویکردهای تحولی دانشگاه علوم اسلامی رضوی و اهم برنامه‌های پیش رو پرداخت و بر مسئله محوری و اهتمام ویژه دانشگاه به رفع نیازهای آستان قدس رضوی تاکید کرد.

سرپرست دانشگاه علوم اسلامی رضوی در ادامه نیز بر ضرورت ایجاد رشته‌های متناسب با واحد خواهران و در راستای مسائل، نیازها و مقتضیات روز در حوزه بانوان و خانواده تاکید کرد.

نقش بانوان در تحقق ماموریت‌های آستان قدس رضوی

دکتر عبدالحمید طالبی، رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد دکتر طوبی کرمانی، اولین رئیس پردیس خواهران دانشگاه علوم اسلامی رضوی، به تقویت ارتباط پردیس خواهران با همان ضرورت‌هایی که در ابتدای انقلاب برای تاسیس دانشگاه رضوی مورد توجه بوده است، اشاره کرد.

وی به نقش بانوان در تحقق ماموریت‌های آستان قدس رضوی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه وجود و امتداد روحیه شاگردپروری و مادری نسبت به دانشجویان از همان ابتدای تاسیس در ریاست‌های پردیس خواهران مورد توجه بوده است.

دکتر طالبی همچنین به الگویی بین‌المللی برای یک پردیس فعال خواهران در حوزه علوم انسانی اسلامی مطابق با نیازهای جامعه بانوان در نظام اسلامی تاکید و بر استمرار همکاری دکتر خزعلی با ریاست جدید این پردیس و توجه به نوآوری پردیس خواهران و اتخاذ سبکی نوآورانه در آموزش تاکید کرد.

تقویت نیروی انسانی دانشگاه و تعالی آن

دکتر انسیه خزعلی در ادامه این مراسم نیز با ذکر یاد خانم دکتر کرمانی و تلاش‌های بی دریغ وی اظهار امیدواری کرد، برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت طراحی شده برای دانشگاه به نتایج مطلوب خود دست یابد.

وی از جمله این موارد را طراحی برنامه‌های آموزشی و رشته‌های کاربردی برای بانوان با توجه به اقتضائات روز و شرایط جامعه دانست و افزود: در کنار این امر تدوین واحدهای کارورزی و مهارت افزایی که زمینه‌ساز پیوند مباحث نظری به حوزه اجراست و بین‌المللی شدن دانشگاه با توجه به نیازهای اعلام شده از سایر کشورها و اظهار علاقه خواهران به منظور تربیت بانوانی که بتوانند در نشر معارف اهل بیت(ع) به ویژه معارف رضوی کنشگری موثری داشته باشند باید مورد توجه قرار گیرد.

دکتر سهیلا پیروز سرپرست جدید واحد خواهران نیز ضمن قدردانی از تلاش‌های گذشته، اهتمام به رویکردهای نوین دانشگاه و مسیر تحولی پیش رو در رفع نیازها و مسائل روز جامعه اسلامی به ویژه در حوزه بانوان را اولویت پردیس خواهران دانست.

خانم دکتر اکبر زاده نیز در این مراسم بر ضرورت هدفمندی طراحی سرفصل‌های آموزشی ویژه خواهران تاکید کرد و در پایان دانشجویان واحد خواهران حاضر در جلسه نیز به ارائه نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود پرداختند./933/

جواد رستمی
ارسال نظرات