۰۲ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۷
کد خبر: ۷۳۶۷۷۳

برنامه‌های مدیریت سیاسی اجتماعی معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان

برنامه‌های مدیریت سیاسی اجتماعی معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان
برنامه‌های مدیریت سیاسی اجتماعی معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان در عرصه دانش افزایی، همایش‌‌های تخصصی، کنشگری سیاسی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری رسا در استان خراسان رضوی، مدیریت سیاسی و اجتماعی، یکی از چهار مدیریت معاونت فرهنگی تبلیغی این حوزه است که در عرصه آموزش‌های تخصصی دانش‌افزایی و مهارت‌یابی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه فعالیت می‌کند که به مختصری از فعالیت‌های سال گذشته این بخش می‌پردازیم.

بنا بر این گزارش، اردوی آموزشی «بیانات» ویژه کنشگران سیاسی اجتماعی در شهر تهران (قرارگاه قُرب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی) در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب، برگزاری دوره‌های معارف انقلاب اسلامی، دوره تربیت مربی بیانیه گام دوم انقلاب در شهرهای مشهد، بجنورد و بیرجند، دوره توانمندسازی اساتید دروس انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و حکومت اسلامی از برنامه‌های اجرایی این مدیریت در سال گذشته بوده است.

همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی روش تحلیل سیاسی، جریان شناسی سیاسی مهارتی جهاد تبیین و نیز برگزاری دوره توانمندسازی اساتید درس تاریخ با محوریت کتاب انسان ۲۵۰ ساله و دوره آموزشی نقش ایران در شکل گیری نظم نوین از دیگر برنامه‌های این مدیریت در عرصه آموزش‌های تخصصی دانش افزایی و مهارت‌یابی است.

نشست پرسش و پاسخ با سخنگوی دولت، ۵۴ نشست بصیرتی مرتبط با اتفاقات شهریور و مهر، همایش اقتدار در سایه امنیت، نشست بررسی ابعاد امنیتی اغتشاشات شهریور ۱۴۰۱، همایش بزرگ حوزویان خراسان به‌مناسبت گرامیداشت نهم دی، همایش علمداران بصیرت و طلبه جوان انقلابی، نشست بررسی فقهی مسئله حجاب، همایش منشور روحانیت و همچنین برگزاری ۷۰۸ نشست بصیرتی در مدارس علمیه به‌مناسبت‌های مختلف از عناوین فعالیت‌های این بخش در عرصه همایش‌ها، هم‌اندیشی‌ها و نشست‌های تخصصی می‌باشد.

این مدیریت در عرصه کنشگری‌های سیاسی و اجتماعی فعالیت‌هایی از قبیل برگزاری تجمع طلاب و روحانیان در محکومیت اغتشاشات و نیز محکومیت اهانت نشریه فرانسوی به ساحت مرجعیت، ساماندهی حضور روحانیت در مراسمات راهپیمایی و مراسم تشییع پیکر شهدا، برپایی غرفه‌های فرهنگی تبلیغی در مسیر راهپیمایی‌ها و نیز تشکیل قرارگاه انقلاب اسلامی برای حضور در عرصه جهاد تبیین، راه‌اندازی ۴۳ کانون هلال احمر در مدارس علمیه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را در طول سال گذشته انجام داده است.

همچنین طراحی سامانه فضائل الشهدا و ثبت اطلاعات ۵۲۶ نفر از شهدای روحانی و ۱۱۰۳ طلبه جانباز، ایثارگر و خانواده ایشان، غبار روبی مزار شهدا، برگزاری بیش از ۱۴۳ یادواره شهدا در مدارس علمیه استان خراسان، انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس، میزبانی از شهدای گمنام در ۴۰ مدرسه علمیه، بازدید و سرکشی از ۳۰۰ خانواده معزز شهدا و ایثارگران حوزه علمیه خراسان و نیز برگزاری جشنواره ملی ایثار از جمله برنامه‌های انجام شده در عرصه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌باشد.

گفتنی است، طرح پنجشنبه‌های شهدایی به همت واحد تربیتی تبلیغی مدرسه گوهرشاد و با حمایت مدیریت سیاسی اجتماعی معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان از سال گذشته تاکنون در مزار شهدای گمنام در حال برگزاری است.

ارسال نظرات