۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۷۳۷۱۲۰
نماینده ولی فقیه در کاشان مطرح کرد؛

نقش ویژه بسیج و کانون های فرهنگی در جذب نوجوانان و جوانان

نقش ویژه بسیج و کانون های فرهنگی در جذب نوجوانان و جوانان
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: بسیج و کانون‌های فرهنگی دو بال تربیتی بصیرتی هستند که تلاش می‌کنند نسل آینده درست تربیت شوند و در دام دشمن گرفتار نشوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی دستگاه‌های فرهنگی، اداره اوقاف، فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای شهر کاشان، گفت: کانون‌های فرهنگی مساجد با تجربه و ابتکاراتی که دارد نقش مهمی در جذب نوجوانان دارند.

وی با اشاره به برنامه ریزی تابستانی کانون‌های فرهنگی بسیج برای سنین هفت تا هفده سال گفت: معاونت‌های بسیج سپاه پاسدران برای کمک به این کانون باید اهتمام ویژه داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی روش‌های جذب نوجوانان به کانون‌های فرهنگی را حائز اهمیت دانست و افزود: کانون‌های فرهنگی مساجد با تجربه و ابتکاراتی که دارد نقش مهمی در جذب نوجوانان دارند.

به گفته وی برخی مساجد شهرستان با تهیه زیر ساخت‌های ورزشی و وسائل و امکانات ورزشی تفریحی نوجوانان و جوانان بسیاری را جذب کرده اند و موفق هستند.

وی همچنین نقش ویژه بسیج در جذب نوجوانان و جوانان را انکارناپذیر دانست و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در فرمایشان ۱۴ خرداد ماه چندین مرتبه نام بسیج را تکرار کرد و از نقش مهم بسیج در مهار اغتشاشات نام برد و تأکید کرد، بسیج با تمام زیر مجموعه‌ها و امکاناتش برای حفظ انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به این فرمایش امیرمومنان(ع) که در ذهن خالی نوجوانان هر چه داده شود رشد خواهد کرد، اظهار داشت: اگر به نسل نوجوان معارف دینی داده نشود، فضای مجازی به آن‌ها اطلاعات مسموم خواهد داد.

وی افزود: بسیج و کانون‌های فرهنگی دو بال تربیتی و بصیرتی هستند که تلاش می‌کنند تا نسل جوان آینده درست تربیت شوند تا فریب دشمن را نخورند و در دام دشمن گرفتار نشوند.

به گفته وی کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج می‌توانند از فرصت و ظرفیت تابستان برای پر کردن اوقات فراغت حدود شصت هزار دانش آموز استفاده کنند و آن‌ها را به کانون‌های فرهنگی مساجد جذب کنند.

حجت الاسلام والمسلمن حسینی برگزاری اردو‌های تابستانی همراه با نشاط و تفریح و استفاده از راوی مسلط را یکی از راه‌های جذب نوجوانان به کانون‌ها فرهنگی نام برد و گفت: افزایش امید و معنویت از دستاورد برنامه ریزی برای نوجوانان توسط کانون‌های فرهنگی است.

وی به لزوم استفاده چند منظوره از مصلی بقیه الله الاعظم شهرستان کاشان تأکید کرد و گفت: با اشاره به اینکه از مجموعه مصلی نباید فقط برای اقامه نمازجمعه استفاده کرد، گفت: از فضا‌های خالی مصلی بقیه الله الاعظم کاشان می‌توان برای یک مجموعه ورزشی ویژه نوجوانان و جوانان استفاده شود./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات