۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۷۳۸۲۷۵
به رسم آیه‌ها؛

روحیه جهادی، لازمه تبلیغ

روحیه جهادی، لازمه تبلیغ
در دیدار مبلغین و طلاب حوزه‌های علمیه پیرامون اهمیّت تبلیغ در حوزه علمیه به آیاتی از قرآن اشاره کردند که در این جدول مرور می شود.

به گزارش گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای در دیدار مبلغین و طلاب حوزه‌های علمیه سراسر کشور (۱۴۰۲/۰۴/۲۱) پیرامون اهمیّت تبلیغ در حوزه علمیه به آیاتی از قرآن اشاره کردند که این آیات و بیانات رهبر انقلاب درباره آنها در این جدول مرور می شود.

رهبر معظم انقلاب می فرمایند: در تبلیغ، روحیه‌ی جهادی لازم است... این روحیه‌ی جهادی با توجه به این آیه‌ی شریفه است که «وَ لایَطَؤُنَ مَوْطِئاً یَغیظُ الْکُفَّارَ وَ لا یَنالُونَ مِنْ عَدُوٍّ نَیْلاً إِلاَّ کُتِبَ لَهُمْ بِهِ عَمَلٌ صالِح»،(۱)  آن کاری که غیظ کفار را برانگیزد، عمل صالح است. آن کاری که ضربه‌ی به کفار بزند، "ینالون منه" یعنی ضربه زدن، نالَ به دو معنا استفاده میشود، اما ینالون منه وقتی با "مِن" باشد، معنایش این است: «لَا یَنَالُونَ مِنْ عَدُوٍّ نَّیْلًا»، یعنی ضربه‌ای به او نمیزند «إِلَّا کُتِبَ لَهُ بِهِ عَمَلٌ صَالِحٌ». عمل صالح مینویسند. این خب بهترین جهاد است دیگر. روحانیت باید وسط میدان باشد. باید مأیوس نشود. خاصیت عمل جهادی این است.

۱) سوره‌ی توبه، بخشی از آیه‌ی ۱۲۰«... و هیچ گامی که موجب خشم کافران می‌شود برنمیدارند، و ضربه‌ای از دشمن نمیخورند، مگر اینکه به خاطر آن، عمل صالحی برای آنها نوشته میشود...»

روحیه جهادی، لازمه تبلیغ

ارسال نظرات