۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۷۳۸۳۵۰
مدیر هیأت رزمندگان اسلام اصفهان تشریح کرد؛

فعالیت ها و اقدامات هیأت رزمندگان اسلام اصفهان

فعالیت ها و اقدامات هیأت رزمندگان اسلام اصفهان
اصفهان _ نادرالأصلی با اشاره به فعالیت جهادی و فرهنگی هیأت رزمندگان اسلام اصفهان گفت: امسال مراسم شیرخوارگان حسینی اصفهان در گذرفرهنگی چهارباغ برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، نادرالأصلی مدیر هیأت رزمندگان اصفهان، ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه هیئات رزمندگان پس از دفاع مقدس فعالیت‌های خود را در حوزه فرهنگی اجتماعی وارد فعالیت شدند، گفت: هیأت نباید سکولار باشد و رویکرد هیأت رزمندگان برهمین مبنا بوده و نشان داده است هیأت نشاط و پویایی و حیات در راستای منافع جامعه دارد.

وی در ادامه با اشاره به وجود بیش از یک هزار هیأت رزمندگان در کشور و ۶۳ هیأت رزمندگان در اصفهان، خاطرنشان کرد: تلاش کرده‌ایم برای جامعه مؤثر باشیم و به این موضوع افتخار می‌کنیم، هیأت رزمندگان در چند بُعد فعالیت دارد و یک بعد آن کمک‌های مؤمنانه به نیازمندان است، همچنین تأمین جهیزیه و ساخت و بازسازی مسکن برای نیازمندان در نقاط مختلف استان و کشور همچنین یاری رسانی به هموطنانی که در سوانح طبیعی دچار مشکل می‌شوند از دیگر اقدامات هیأت رزمندگان است.

نادرالأصلی با بیان اینکه هیأت رزمندگان در کشور همیشه مورد اعتماد مردم و پیشتاز در یاری رسانی به هموطنان بوده است، اظهار کرد: هیأت رزمندگان وابسته به هیچ کجا نیست و افرادی هستند که علاقمند به مردم و دفاع به وطن از سال ۵۷ تا به امروز بوده‌اند، هیچ امکانات و حقوق دولتی در اختیار هیأت رزمندگان نیست و همه نیروهای آن آتش به اختیار فرهنگی هستند و خدمات بسیاری را در حوزه های مختلف به هموطنان و کشور ارائه می‌دهند.

مدیر هیأت رزمندگان اصفهان، ادامه داد: در منطقه مرزی پاکستان دقیقا در نقطه صفر مرزی در میرجاوه و مناطق نزدیک به آن محل‌هایی در نظر گرفته شده است برای پاکستانی‌هایی که علیرغم فشارهای سلفی‌ها برای پیاده روی اربعین به ایران سفر کرده تا به کربلا بروند و خدمات بسیاری توسط مردم اصفهان و هیأت رزمندگان به این عزیزان ارائه می‌شود. سالها است در آستانه نیمه شعبان کاروان‌های منتظران ظهور از اصفهان به سمت جمکران برگزار می‌شود و در سال ۱۴۰۱ بیش از ۴۰۰ دستگاه اتوبوس و ۵۰۰ خودروی سواری با جمعیتی در حدود ۲۰ هزار نفر از اصفهان در یک روز به سمت جمکران حرکت کردند و این موضوع در کشور بی‌سابقه است.

وی با اشاره به برپایی سفره کرم امام حسن مجتبی(ع) در ماه مبارک رمضان در شهرهای مختلف استان اصفهان، عنوان کرد: محرم و صفر دارای مناسبت‌های مختلفی است، در دهه اول محرم و حوادثی که برای اهل بیت پیامبر اکرم(ص) حوادث زیادی بود که تا قیامت جانسوز است و ما از بعضی از آنها گذرا رد می‌شویم، در صورتی که همه آن حوادث بسیار مهم و دارای اهمیت ویژه است، اتفاقات کربلا ماندگار است و بشریت نمی‌تواند به سادگی از آن عبور کند، این مسائل باید برای جامعه تبیین بشود.

نادرالأصلی به برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی در کشورهای مختلف جهان در نخستین جمعه ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: امسال شیعیان هندوستان مشغول برنامه ریزی ویژه برای مراسم شیرخوارگان حسینی هستند و مجمع جهانی حسینی تدارک این برنامه‌ها را می‌دهد، در مراسم شیرخوارگان امام حسین(ع) مادران جوان نیز گرد هم آمده و سال گذشته برای نخستین بار این مراسم با حضور و استقبال با شکوه مردم اصفهان در چهارباغ اصفهان برگزار شد و همین موضوع انگیزه‌ای شد تا این مراسم امسال نیز در چهارباغ اصفهان برگزار بشود.

مدیر هیأت رزمندگان اصفهان از مادرانی که فرزند شیرخواره دارند دعوت کرد تا در مراسم شیرخوارگان حسینی در چهارباغ اصفهان حاضر شوند و تصریح کرد: موکب‌های مختلفی برای حاضرین در مراسم همچنین لباس یک شکل برای شیرخوارگان و مراسم نمادین گهواره گردانی و مراسمات معنوی خاصی برای این برنامه در نظر گرفته شده است. در تلاش هستیم تا محوریت فرهنگی گذر فرهنگی چهارباغ در عرصه‌های مختلف به ویژه مراسم شیرخوارگان به خوبی منعکس بشود و امیدوار هستیم از قاب تلویزیون عظمت اصفهان زیبا را در این مراسم به جهان نشان بدهیم.

وی با بیان اینکه ۷ مجموعه هیأت رزمندگان در اصفهان فعالیت دارند، اظهار کرد: ۶۳ هیأت رزمندگان در استان اصفهان فعال هستند و نیمی از این هیئات در دهه اول محرم و نیمی دیگر در دهه دوم محرم فعالیت دارند، در اصفهان در میدان امام، رهنان، جنوب و شمال اصفهان برنامه‌های مختلفی در دهه اول محرم برگزار می‌شود. تمام فعالیت‌های این هیئات مردمی و با حمایت خیرین و نذورات مردمی است./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات