۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۷۳۸۶۴۲

هواشناسی ایران ۱۴۰۲/۰۵/۰۱؛ وزش باد شدید و خیزش گردوخاک در برخی مناطق کشور

هواشناسی ایران ۱۴۰۲/۰۵/۰۱؛ وزش باد شدید و خیزش گردوخاک در برخی مناطق کشور
کارشناس سازمان هواشناسی از رگبار باران، وزش باد شدید و خیزش گردوخاک طی پنج روز آینده در برخی مناطق کشور خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی به تشریح وضعیت جوی و آب‌ و هوای امروز یکشنبه یکم مرداد و روزهای آینده پرداخت و گفت: طی سه روز آینده برای مناطق شمالی آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی رگبار و رعدوبرق رخ می‌دهد و روز چهارشنبه علاوه بر این مناطق، بارش‌ها به شمال شرق از جمله مناطق شمالی خراسان رضوی و خراسان شمالی می‌رسد.

وی افزود: روز پنجشنبه ارتفاعات شمال شرق سمنان نیز علاوه بر این مناطق رگبار پراکنده و رعدوبرق خواهند داشت.

رفیعی خاطر نشان کرد: طی پنج روز آینده در شمال شرق و شرق کشور به ویژه منطقه زابل، جنوب شرق، بخش‌هایی از مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود که منجر به کاهش کیفیت هوا و کاهش دید در مناطق مستعد خواهد شد و احتمال توفان شن در منطقه زابل هم وجود دارد.

کارشناس هواشناسی به بارش‌های مناطق جنوبی کشور اشاره کرد و گفت: طی پنج روز آینده به ویژه ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب شرق فارس، شمال شرق هرمزگان و ارتفاعات جنوب کرمان با توجه به رشد ابرهای همرفتی گاهی رگبار و رعدوبرق رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: همچنین وزش باد شدید برای سه روز آینده در نوار غربی کشور پیش‌بینی می‌شود. 

رفیعی خاطر نشان کرد: آب های جنوبی کشور از امروز تا پنجشنبه به ویژه دریای عمان و تنگه هرمز مواج و متلاطم خواهد بود و روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه نیز نیمه شرقی خلیج فارس و دریای خزر همین شرایط را دارند. 

کارشناس هواشناسی آسمان امروز تهران را صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد شدید پیش‌بینی‌ کرد و گفت: بیشینه دمای پایتخت به 38 درجه می‌رسد و کمینه دما هم به 26 درجه رسید که نسبت به دیروز 3 درجه‌ کاهش یافت.

احسان قنبری نسب
منبع: تسنیم
ارسال نظرات