۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۷۴۲۵۵۴
کشیش کلیسای قبطی مصر:

حجم تولید علم در حوزه حیرت انگیر است/توانمندی حوزه در تولید محتوا برای دنیا

حجم تولید علم در حوزه حیرت انگیر است/توانمندی حوزه در تولید محتوا برای دنیا
دومادیوس راهب گفت: مشاهده این حجم از تولید علم در حوزه های علمیه موجب حیرت است و همین اندیشکده های دینی می توانند برای دنیا تولید محتوا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس ، پدر روحانی دومادیوس راهب از کشیشان کلیسای قبطی مصر در نشست حقوق بشر آمریکایی در حرم شاهچراغ(ع) شیراز با اشاره به جنایات تروریست های تکفیری گفت: نه تنها مسلمانان بلکه مسیحیان نیز مورد تعرض گروه‌های تکفیری قرار گرفته اند.

وی بیان کرد: سلفی گری یک تفکر غیر مشروع است و باید به صورت همه جانبه با این تفکر مبارزه کرد تا در نهایت این اندیشه خبیث از دنیا ریشه کن شود و باید با هجمه فکری و اعتقادی و روشنگری با این تفکر تکفیری و افراطی مبارزه کرد چراکه نص صریح قرآن بیزاری از متجاوزین است.

این کشیش مصری عملیات‌های تروریستی افراطی‌ها و تکفیری‌ها را مانع از شناخت چهره واقعی اسلام در دنیا دانست و گفت: ادیان و مذاهب، حوزه علمیه، دانشگاه الازهر، کلیسای قبطی و سایر مراجع و علمای دینی در راستای عدالت محوری و مبارزه با تروریسم تکفیری باید متحد شوند به روشنگری بپردازند.

این حامی تقریب ادیان اظهار داشت: در بازدید از حوزه‌ علمیه قم مطلع شدم که صدها مرکز علوم دینی در ایران مشغول به فعالیت هستند و مشاهده این حجم از تولید علم در حوزه های علمیه موجب حیرت است و همین اندیشکده های دینی می توانند برای دنیا تولید محتوا کند.

ارسال نظرات