۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۴
کد خبر: ۷۴۲۸۸۴
امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب:

وفاداری به آرمان‌های شهدا وظیفه همه ماست

وفاداری به آرمان‌های شهدا وظیفه همه ماست
کرمانشاه ـ حجت الاسلام ساداتی گفت: وفاداری به آرمان‌های شهدا و حرکت در مسیر آنها، برای مسئولان، تلاش برای رفع مشکل و بازگشایی گره از کار مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، امام جمعه سرپل‌ذهاب به همراه فرمانده سپاه، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از پرسنل سپاه ناحیه سرپل‌ذهاب در راستای کنگره ملی شهدا و ایثارگران امروز با حضور در منزل شهیدان صدیقی و ایوانی ضمن دیدار با خانواده این عزیزان، آنها را مورد تفقد و دلجویی خود قراردادند.

حجت الاسلام سیدمحمدعلی ساداتی در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا از صدراسلام تاکنون، اظهار داشت: شهدا به ما آموختند که نسبت به قیامت هیچ گاه تاریخ انقلاب اسلامی از یاد نخواهد برد، این است که شهدای سرزمین ایران اسلامی مدافع حریم کشور اسلامی بودند، ایشان آغاز گر جنگ نبودند و تنها در مقام دفاع از جان و ناموس این سرزمین به پاخواستند.

امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب افزود: در آن دوران غیرتمندانی از جنس آهن و فولاد بودند که برای دفاع از مال، و جان و ناموس این سرزمین علی اکبر وار به ندای رهبر خود لبیک گفتند و بدون هیچ گونه ترس و واهمه ای به مصاف با دشمن تا دندان مصلح شتافتند، جوانان شجاعی که عده ی زیادی از آنان در مظلومیت تمام به درجه رفیع شهادت نایل آمدند و به دیدار محبوب رفتند.

این استاد حوزه بیان کرد: وفاداری به آرمان‌های شهدا و حرکت در مسیر آنها، برای مسئولان، تلاش برای رفع مشکل و بازگشایی گره از کار مردم است.

در ادامه، سرهنگ مجتبی کاکایی، فرمانده سپاه ناحیه سرپلذهاب نیز ضمن تکریم خانواده های شهدا گفت: شهدا به ما آموختن برای رسیدن به اقتدار و برای دست یابی به اهداف والا و الهی انقلاب می بایست از خود گذشت، پست و مقام و جایگاه در نگاه شهدا رنگ و بوی الهی داشت. آنان فقط قرب الی الله را طلب می کردند، نه رسیدن به پست و جایگاه و مقام و منصب دنیوی، لذا از این رو در این مسیر با ایثار و جان فشانی به بالاترین درجه انسانیت دست یافتند.

وی افزود: شهدای غیور و جان برکف ایران اسلامی با نگاه ژرف و دقیق به آموزه های دینی و قرآنی برای دوری از ملامت قرآن کریم به دفاع از مظلوم به پاخواستند و مانع ظلم و ستم ابرقدرت های جهان شدند و نگذاشتند وجبی از خاک میهن به دست دشمن بیافتد.

سرهنگ کاکایی گفت: اجر خانواده های شهدا کمتر از شهادت و جایگاه شهیدان نیست، مادران و همسران و فرزندان داغدیده شهدا با صبر و استقامت و گذشت، آینده ای مفتخر برای ایران اسلامی رقم زدند و به گونه ای ادامه دهنده راه شهیدان والامقام شدند.

گفتنی است که شهید شمس الله صدیقی در آبان ماه سال 1339 ه ش در سرپل ذهاب به دنیا آمد و در دوران انقلاب و سالهای دفاع مقدس حضور چشمگیری در منطقه داشت تا اینکه غروب 27 آذرماه سال 1363 در دشت ذهاب شاهد برآورده شدن بزرگترین آروزی شهید صدیقی بود و دشت ذهاب یکی دیگر از رزمندگان اسلام را در آغوش خود گرفت. /1400/

ارسال نظرات