۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۴
کد خبر: ۷۴۴۷۵۰
رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه حضرت نبی‌‍‌اکرم:

تجمع ۷ هزار نفری دانش‌آموزان در کرمانشاه برگزار می‌شود

تجمع ۷ هزار نفری دانش‌آموزان در کرمانشاه برگزار می‌شود
کرمانشاه ـ قره‌تپه گفت: در هفته بسیج دانش‌آموزی تجمع ۷هزار نفری دانش‌آموزان در همه شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، صلاح‌الدین قره‌تپه در گفت وگو با خبرنگاران، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره 820 دانش‌آموز شهید استان کرمانشاه، اظهار داشت: روز هشتم آبان ماه سالروز شهادت حسین فهمیده هفته بسیج دانش‌آموزی نام گرفته است.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه حضرت نبی‌‍‌اکرم(ص) استان کرمانشاه افزود: در این هفته از هشتم تا سیزدهم آبان در راستای تعمیق ارزش‌های انقلاب و فعالیت‌های تربیتی برای معرفی شهید فهمیده به‌عنوان یک الگوی تمام قد برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است. 

وی با بیان اینکه شهید فهمیده الگویی در فرهنگ اسلامی است، تصریح کرد: این الگو در دامان ولایت پرورش یافته و با فرهنگ اصیل اسلامی سیراب شد و اکنون به‌عنوان الگوی دانش‌آموزان معرفی می‌شود.

قره‌تپه با بیان اینکه امام راحل فرمودند رهبر من آن طفل ۱۳ساله است که نارنجک به کمر می‌بندد و زیر تانک می‌رود، گفت: چنین شخصیتی با این ویژگی‌ها در هیچ فرهنگی پیدا نمی‌شود حتی در جنگ‌های جهانی هنوز  شخصیتی مثل شهید فهمیده پیدا نشده که از وطن و هویت خود این‌گونه دفاع کند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: اکنون نوجوان گام دوم و تراز انقلاب اسلامی با علم، بصیرت، دانش و دشمن‌شناسی گوش به فرمان ولایت و پای کار انقلاب است. 

وی افزود: قطعا گام دوم انقلاب که تحقق تمدن اسلامی است، با ساختن این نسل محقق می‌شود.قره‌تپه تصریح کرد: در طول این هفته برنامه‌های مختلفی از جمله پویش ملی حقوق منهای بشر مساوی با آمریکا اجرا می‌شود که مجموعه ۱۰۰ سوال مطرح خواهد شد و دانش‌آموزان به دلخواه به یکی از سوالات با کمک والدین و معلمان پاسخ می‌دهند و سپس در قالب کلیپ یکی دو دقیقه‌ای برای ما ارسال می‌کنند.

وی ادامه داد: محور سوالات این مسابقه افشای جنایات آمریکا است و به نفرات برتر در سطح کشور جوایزی اهدا شود.قره‌تپه افزود: مسابقه طرح‌دستی با عنوان استکبارستیزی و تهیه کلیپ یک تا دقیقه‌ای با ارسال به بسیج‌ دانش‌‌آموزی و پس از بررسی به بهترین‌ها جوایزی اهدا خواهد شد.

وی به سایر برنامه‌ها اشاره کرد و تصریح کرد: تجمعات و جشن‌های پنج و هفت هزار نفری در سطح استان و همه شهرستان‌ها با حضور دانش‌آموزان برپا خواهد شد.

قره‌تپه همچنین بیان کرد: با اجرای برنامه‌هایی مثل سرود، تئاتر، شعرخوانی و... که منجر به نشاط‌افزایی و امیدآفرینی شود به استقبال این هفته خواهیم رفت. 

وی همچنین با اشاره به اینکه مدارس در این ایام فضاسازی خواهند شد، گفت: برنامه زنگ گفتگو با محوریت معلمان آمادگی دفاعی در پاسخ به شبهات و جنایات استکبار در مدارس اجرا خواهد شد.

قره‌تپه افزود: یکی دیگر از برنامه‌ها تداوم لاله‌های روشن و برگزاری یادواره شهدا در مدارس استان است.

وی برگزاری اردوهای راهیان نور و پیشرفت، ایراد سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه، حضور فرماندهان در مدارس، اجرای پویش عروسک‌ها، به اهتزاز درآوردن پرچم ایران و فلسطین بر فراز قله و... را از دیگر برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی عنوان کرد./1400/

ارسال نظرات