۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۷۴۴۹۵۳

آشنایی رایزن فرهنگی ایران در عراق با ظرفیت‌های بین‌المللی دانشگاه رضوی

آشنایی رایزن فرهنگی ایران در عراق با ظرفیت‌های بین‌المللی دانشگاه رضوی
خراسان رضوی - رایزن فرهنگی ایران در عراق ضمن حضور در دانشگاه علوم اسلامی رضوی با ظرفیت‌های بین‌المللی این نهاد علمی فرهنگی و سوابق آن در این زمینه آشنا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان، در راستای فعال‌سازی ظرفیت‌های بین‌المللی آستان قدس رضوی و هماهنگی نهادهای فعال بین‌الملل با دانشگاه‌ها و ظرفیت‌ها و مراکز فعال در آستان قدس رضوی برای کنشگری موثر در عرصه بین‌الملل، حجت الاسلام اباذری، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق ضمن حضور در دانشگاه علوم اسلامی رضوی با ظرفیت‌های بین المللی این نهاد علمی فرهنگی برای تعامل و ایجاد بسترهمکاری در کشور عراق آشنا شد.

در این نشست صمیمی حجت الاسلام امامی، معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه نسبت به فعالیت های بین الملل دانشگاه در دو حوزه جذب دانشجوی خارجی و نیز فعالیت در عرصه تبلیغ بین المل تاکید کرد.

وی با ارائه گزارشی از سوابق فعالیت های بین المللی دانشگاه و جذب دانشجویانی از کشورهای مختلف نظیر چین، اوگاندا، بوسنی و هرزگوین، افغانستان و پاکستان، سوریه نسبت به پذیرش دانشجوی خارجی اعلام آمادگی کرد.

در ادامه حجت‌الاسلام اباذری و همراهان وی نسبت به رشته‌ها، ظرفیت‌ها، بسترها و نقاط قوت این دانشگاه برای جذب دانشجو آشنا شده و از اهمیت دیپلماسی علمی و فرهنگی به عنوان اولویت وزارت خارجه، افزایش کیفیت مراکز علمی و فعال سازی آنها برای استفاده از فرصت های بین المللی در کشورهای هدف سخن گفتند.

مباحثی همچون نیاز جدی به مبلغان زبان دان، برگزاری سمینارهای خارجی در مشهد، تبدیل دیپلماسی زیارت به یکی از ماموریت های وزارت خارجه، و تصویر سازی صحیح از مشهد و ایران نیز مطرح شد.

موضوع فراهم شدن بورسیه افراد مستعد و توانمند در کنار لزوم پیگیری مطالعات پشتیبان دیپلماسی زیارت، مطالعات میان فرهنگی و بین دینی زیارت نیز از مباحثی بود که در این نشست صمیمی پیرامون آن گفت و گو شد./933/

جواد رستمی
ارسال نظرات