۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۷۴۵۴۲۲

همایش «جریان های انحرافی و مدعیان دروغین مهدویت در دوران معاصر» برگزار شد

همایش «جریان های انحرافی و مدعیان دروغین مهدویت در دوران معاصر» برگزار شد
همایش «جریان های انحرافی و مدعیان دروغین مهدویت در دوران معاصر» در دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، همایش «جریان های انحرافی و مدعیان دروغین مهدویت در دوران معاصر»  در دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.

آیت الله کریمی جهرمی در این همایش از لزوم بیان صفات، سیره، منطق و فرهنگ مهدی آل محمد (عج) برای سطوح دانشگاه بویژه مقطع دکتری سخن گفت و در ادامه افزود: اصول اعتقادات در مدارس و حوزه ها باید با استدلال و رجال آماده و پرمایه تدریس شود. بکوشیم اعتقادات در هردو قطب علمی کشور بویژه حوزه های علمیه تقویت شود. مخصوصا در حوزه ها روی این موضوع اصرار شود؛ آموزش باید از خدا و توحید شروع شود تا به مهدی موعود برسد و این گونه می توان با آگاه سازی مردم فتنه این مدعیان دروغین مهدویت را سرکوب کرد.

حجت الاسلام و المسلمین نجف لک زایی رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در این مراسم جریان سکولاریزم را بزرگ ترین معارض مکتب مهدویت و اهل بیت دانست و افزود: کسی که در دوران غیبت در معارض با نائب امام عصر حرکت کند منحرف است.

حجت الاسلام محمدرضا نصوری از کارشناسان مهدویت نیز با ارائه مصادیقی به مدعیان دروغین مهدویت پرداخت و جهالت را مهم ترین عنصر سوء استفاده شیادان از مردم عنوان کرد.

وی همچنین از اهمیت حرکت در مسیر توحید به همراه ایمان و تقوا برای جلوگیری از انحراف سخن گفت.

این همایش در کمیسیون های تخصصی ادامه داشت و در پایان نیز با سخنرانی آیت الله طبسی خاتمه یافت.

گفتنی است، در بخشی دیگر از همایش از آثار ارسالی تجلیل و آثار فاخر رونمایی شد.

ارسال نظرات