۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۲
کد خبر: ۷۴۵۶۲۱
نماینده ولی فقیه در کاشان:

شرح صدر از لوازم امامت جمعه است

شرح صدر از لوازم امامت جمعه است
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی بر لزوم داشتن سعه صدر اشاره کرد و گفت: برای انجام فعالیت‌های کلان نیاز به داشتن سعه صدر است و یکی از لوازم امامت جمعه شرح صدر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی پیش از ظهر امروز در دیدار با امامان جمعه موقت منطقه کاشان، گفت: این تکلیفی که در غیاب امام جمعه دائم برعهده امام جمعه موقت است و برای امامان جمعه موقت ذخیره‌ای برای آخرت است.

وی به لزوم داشتن سعه صدر اشاره کرد و با بیان اینکه که برای انجام فعالیت‌های کلان نیاز به داشتن سعه صدر است، افزود: یکی از لوازم امامت جمعه شرح صدر است.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه امیرمومنان (ع) در حکمت ۱۷۶ می‌فرماید، سعه صدر ابزار ریاست است، اظهار داشت: کسی که می‌خواهد کار کلان انجام دهد باید سعه صدر داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در دعای ۴۸ صحیفه سجادیه جایگاه امامت جمعه را جایگاه امام زمان (عج) دانسته که توسط دشمنان اسلام غصب شده است، اظهار داشت: این که برخی می‌گویند صحیفه سجادیه سیاسی نیست، اتفاقا این جمله سیاسی‌ترین جمله است که بنی العباس و بنی امیه آن غصب کرده اند.

به گفته وی کسی که می‌خواهد ریاست عامه داشته باشد باید جود، شجاعت، حلم، و مهمتر از همه سعه صدر داشته باشد چرا که مشکلات، نیاز‌ها و نزاع‌هایی که برای حل آن به امام جماعت ارجاع می‌دهند باید تدبیر کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی یادآور شد: وقتی خداوند انسانی برای امور بندگانش انتخاب کرد برایش سینه‌ای گشاده قرار داد و چشمه هاى حکمت را به او داد و علم را به کمال او اضافه کرد.

نماینده ولی فقیه در کاشان خیر خواهی نسبت به مردم را یکی دیگر از ویژگی‌های امام جمعه دانست و افزود: امام صادق (ع) می‌فرماید، ریاست در خیر خواهى براى بندگان خدا است، بنابراین خیرخواهی یکی از ویژگی‌های امام و کسی است که ریاست عامه را برعهده دارد.

وی توکل به خدا را یکی دیگر از ویژگی‌های امام جمعه دانست و گفت: انسان هر چقدر هم ضعیف باشد اگر توکل به خدا داشته باشد قویترین است، چرا که پیامبراکرم (ص) می‌فرماید، هر کس می‌خواهد قوی‌ترین مردم باشد به خدا توکل کند.

به گفته وی اصلاح ذات البین یکی دیگر از ویژگی‌های امام جماعت است و مهمترین کار امام جمعه رفع اختلافات مسؤولان شهرستان و ایجاد صلح و صفا بین برادران مومن است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات