۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۷۴۵۸۰۷

آغاز کنگره علامه طباطبایی با پیام رهبر معظم انقلاب

آغاز کنگره علامه طباطبایی با پیام رهبر معظم انقلاب
کنگره علامه طباطبایی همزمان با چهل و دومین سالروز رحلت این عالم ربانی، با پخش پیام رهبر معظم انقلاب آغاز شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، کنگره علامه طباطبایی صبح امروز همزمان با چهل و دومین سالروز رحلت این عالم برجسته در سالن همایش های پیامبر مدرسه علمیه امام کاظم(ع) قم با حضور علما، روحانیون و اقشار مختلف مردم آغاز شد.

این مراسم با پیام رهبر معظم انقلاب که در دیدار دست اندرکاران کنگره ایراد کردند، همراه بود و حضرت آیت الله خامنه ای ویژگی هایی از علامه طباطبایی نقل کرده و ایشان را یکی از اشخاص بی نظیر در تاریخ روحانیت عنوان کردند.

ایشان در ادامه شاگردپروری را ویژگی منحصر به فرد علامه طباطبایی به عنوان یک فیلسوف دانستند که شاگردان ایشان در انقلاب نقش آفرین بوده و جزء شهدای برجسته بودند.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به هجوم افکار و نحله های غیردینی در زمانه علامه طباطبایی، موضع آن مرحوم را تهاجمی دانسته و کتب شهید مطهری را حاصل پایگاه فکری ایجاد شده توسط مرحوم علامه ارزیابی کردند.

آیت الله فیاضی با ذکر سخنانی از اهمیت نام بردن از علمای ربانی و نشر افکار علامه طباطبایی گفت.

وی ضمن اشاره به سیره علمای تراز جهان اسلام به ویژه شخصیت هایی چون علامه طباطبایی تصریح کرد: باید در مسیر خدمت به دین و سربازی مولایمان حضرت ولی عصر همچون اساتیدمان با اخلاص باشیم و در این راه جدیت داشته و درست عمل کنیم.

در ادامه این کنگره آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به ایراد سخن خواهد پرداخت.

 

ارسال نظرات