۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۷۴۵۸۰۸
آیت الله فیاضی مطرح کرد؛

اخلاص؛ مهم ترین ویژگی سیره عملی علامه طباطبایی

اخلاص؛ مهم ترین ویژگی سیره عملی علامه طباطبایی
رئیس کنگره علامه طباطبایی با بیان این که خداوند متعال عهد کرده کسانی که عمر خود را در راه بندگی الهی قرار می دهند بدون تردید هدایت کند، اخلاص علامه طباطبایی را ویژگی مهم آن مرحوم دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله غلامرضا فیاضی رئیس کنگره علامه طباطبایی در مراسم افتتاحیه این کنگره ضمن خیر مقدم به طلاب، اساتید و علمای حاضر در کنگره بین المللی علامه طباطبایی، به بیان خاطره ای از علامه حسن زاده آملی و علامه طباطبایی پرداخت و ابراز داشت: تقوا اساس سعادت آدمی است که در کنار کسب علوم باید به این مهم توجه داشته باشیم.

وی ضمن قرائت آیه شریفه «وَالَّذِينَ جَاهَدُوا فِينَا لَنَهْدِيَنَّهُمْ سُبُلَنَا»، با بیان این که خداوند متعال عهد کرده کسانی که عمر خود را در راه بندگی الهی قرار می دهند را بدون تردید هدایت کند، اظهار داشت: آنچه را که برای رشد عملی لازم است را باید آغاز و از همان ابتدا به آنچه علم دارد عمل کند؛ حضرت آیت الله بهجت نیز همواره بر توجه به یقینیات تأکید داشت و بیان می کرد: «هرکسی به آنجه یقین دارد عمل کند مشمول هدایت الهی قرار خواهد گرفت».

رئیس مجمع عالی حکمت اسلامی هدایت را وظیفه ای الهی در گرو خواست انسان دانست و ابراز داشت: آیه شریفه «یضِلُّ مَنْ یَشَاءُ وَ یَهْدِى مَنْ یَشَاءُ» بیان می کند خداوند متعال کسی را هدایت می کند که بخواهد هدایت شود از این رو هدایت مشمول انسان هایی است که در راه هدایت قدم بردارند و در این مسیر جدیت داشته باشند.

وی ضمن تأکید بر این که انسان هدایت جو، همواره در مقابل حق خاضع بوده و لازم است پای بر هوای نفسش قرار دهد، گفت: اگر انسان در مقابل حق استکبار کند، در مسیر اضلال و گمراهی قرار خواهد گرفت.

آیت الله فیاضی در پایان ضمن اشاره به سیره علمای تراز جهان اسلام به ویژه شخصیت هایی چون علامه طباطبایی تصریح کرد: باید در مسیر خدمت به دین و سربازی مولایمان حضرت ولی عصر همچون اساتیدمان با اخلاص باشیم و در این راه جدیت داشته و درست عمل کنیم.

ارسال نظرات