۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۷۴۶۱۵۲
سردار موحد خبر داد؛

اجرای ۲۵۰۰ ویژه برنامه در هفته بسیج/ آب‌رسانی ۲۰ روستا با ۹۰ میلیارد تومان

اجرای ۲۵۰۰ ویژه برنامه در هفته بسیج/ آب‌رسانی ۲۰ روستا با ۹۰ میلیارد تومان
فرمانده سپاه امام علی بن ابی‌طالب (ع) از اجرای ۲۵۰۰ ویژه برنامه به مناسبت هفته بسیج و آب‌رسانی بسیج به ۲۰ روستا با ۹۰ میلیارد تومان هزینه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار محمدرضا موحد فرمانده سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) استان قم در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات شهید فخری‌زاده ساختمان شهید آیت الله سعیدی برگزار شد با بیان اینکه بسیج معجزه انقلاب اسلامی و امام راحل است اظهار داشت: بسیج بعد از گذراندن دفاع مقدس و هدایت های رهبر معظم انقلاب به درختی تنومند و پرثمر تبدیل شده است که در جهان نظیر ندارد و تبدیل به بزرگ‌ترین شبکه چند جانبه فرهنگی، اقتصادی و نظامی دنیا شده است که در هر حادثه عظیم ورود و نقش آفرینی می کند.

وی افزود: منطق اصلی بسیج رفع تهدیدها و تبدیل آنها به فرصت است و اقتدا و بازدارندگی امروز نظام اسلامی حاصل استفاده کردن از منطق تبدیل تهدیدها به فرصت ها است که با هدایت‌گری رهبری معظم انقلاب و تلاش دانشمندان و اندیشمندان کشور به قله های پیشرفت و عظمت رسیده است.

فرمانده سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) استان قم با اشاره به تصویب سند اعتلای بسیج از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان داشت: تحقق بسیج ده ها میلیونی، گسترش و تعمیق گفتمان سازی مقاومت و تقویت بُعد مردمی بسیج از جمله مواردی است در این سند به آن توجه داده شده است.

سردار موحد با بیان این که دشمنان ایران اسلامی نمی خواهد تا ایران قوی بماند ابراز کرد: ایران اسلامی توانسته است یا اتکای به خدای متعال از فتنه های مختلفی سرفراز بیرون آمده و در حوادث دنیا و منطقه نقش تعیین کننده‌ای داشته باشد به گونه ای که امروز بسیاری از کشورهای منطقه متوجه شدند که دیگر نمی توان بر قدرت آمریکا اتکا داشته باشند و سمت ایران اسلامی سوق پیدا می کنند.

فرمانده سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) استان قم خاطرنشان کرد: بسیج و ملت بسیجی ایران، مصداق آیات الهی هستند و راهپیمایی هایی که در حمایت از مظلومان غزه در سراسر کشور برگزار شد، تماما نشانگر ولایت مداری و بسیجی بودن ملت بزرگ ایران است.

سردار موحد با بیان این که اجلاس سالیانه مجمع بسیج استان قم در روز سه ‌شنبه 30 آبان ‌ماه برگزار خواهد شد بیان داشت: این اجلاس با حضور سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، استاندار قم، رئیس دادگستری استان قم و جمعی از مدیران استان برگزار خواهد شد و تعداد 6 طرح منتخب نظام مسائل استان در این اجلاسیه به رای گیری گذاشته می‌شود.

فرمانده سپاه استان قم با اشاره به اینکه رویکرد اصلی ما احیای پایگاه بسیج با محوریت مسجد و امام جماعت است، اظهار داشت: خوشبختانه استان قم در این زمینه پیشگام بوده است و در سطح شهر حدود 200 محله اسلامی با محوریت امام جماعت مسجد تشکیل شده است.

سردار موحد با بیان اینکه دشمنان باید بدانند که اگر کربلا تکرار شود، این بار هم پیروز میدان امام حسین(ع) خواهد بود، یادآور شد: شعار بسیج از ابتدا این بوده است که ما مردم کوفه نیستیم، علی تنها بماند.

وی با اشاره به اینکه امسال اعزام دو هزار و 100 دانش آموز دختر به اردوها راهیان نور را داشته‌ایم، بیان کرد: تا پایان آذرماه نیز در قالب کاروان‌های دانش آموزی دو هزار و 500 نفر دیگر اعزام خواهند شد.

فرمانده سپاه استان قم با بیان اینکه اردوهای راهیان پیشرفت را نیز در برنامه‌های خود دنبال خواهیم کرد، ابراز کرد: این اردوها تاثیر بسیاری بر دانش آموزان، دانشجویان و اساتید دانشگاه دارد.

وی با اشاره به اینکه میزبانی مسابقات دفاع شخصی و مسابقات همسران و دختران نیروهای سپاه و بسیج را داشته‌ایم اظهار کرد: در رشته‌های مختلف در عرصه تیمی و انفرادی اعزام به مسابقات کشوری را داشته‌ایم و کارنامه ورزشی درخشانی را برای استان قم ثبت کرده‌ایم.

درخشش نیروهای سپاه و بسیج قم در سطح ملی

سردار موحد اضافه کرد: در این مسابقات موفق به کسب مقام سوم دفاع شخصی آقایان، مقام دوم دفاع شخصی بانوان، مقام دوم فوتسال و مقام نخست کشتی فرهنگی  شده‌ایم.

وی با بیان اینکه چند تیم مقاومت در لیگ کشور را تشکیل دادیم، مطرح کرد: در اردوی تیم ملی جودو 5 نفر از اعضای بسیج دعوت شدند تا در سطح فراملی نقش‌آفرین باشند.

فرمانده سپاه استان قم با اشاره به اینکه کسب مقام دوم رقابت‌های آسیایی جودو را داشته‌ایم، عنوان کرد: امروز بسیج قم 27 هیأت ورزشی فعال دارد که توانسته‌اند نوجوانان و جوانان را جذب کنند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 20 مسابقه در رشته‌های مختلف برای برادران و 10 مسابقه برای خواهران برگزار شده است، خاطرنشان کرد: چهار مکان ورزشی جدید نیز در سال گذشته راه‌اندازی شده و مورد استفاده قرار گرفته است.

سردار موحد با اشاره به اینکه در حوزه‌های اجتماعی دو مرکز خانواده مهر به استان اضافه شده است، تصریح کرد: حدود 70 مرکز مشاوره خانواده مهر در سطح استان فعال است که کارگاه‌های تحکیم بنیان خانواده و پیشگیری از طلاق و پیشگیری از اعتیاد را دنبال می‌کنند.

وی با بیان اینکه طرح هفت بوستان تراز انقلاب اسلامی نیز در دستورکار قرار دارد، یادآور شد: برگزاری کارگاه توانمندسازی شبکه آمرین به معروف در محلات از دیگر برنامه‌های استان است.

فرمانده سپاه استان قم با اشاره به اینکه کمپ ترک اعتیاد با پذیرش و درمان بیش از 300 نفر در طول سال گذشته فعال بوده است، بیان کرد: در عرصه فرهنگی نیز برپایی ایستگاه فرهنگی در مناسبت‌های مختلف، برگزاری جشنواره تئاتر چلچراغ، برگزاری جشنواره سرود استانی، تولید کاریکاتور، انیمیشن، سرود، نماهنگ و ... را داشته‌ایم.

آب‌رسانی بسیج به 20 روستا با 90 میلیارد تومان هزینه

وی با بیان اینکه در عرصه سازندگی و محرومیت‌زدایی نیز اجرای پروژه آبرسانی به بیش از 20 روستا با اعتبار بالغ بر 90 میلیارد تومان انجام شده است، اظهار داشت: بیش از 8 هزار روستا در تمام کشور در قالب این طرح آبرسانی می‌شوند.

سردار موحد ادامه داد: از دیگر اقدامات بسیج می‌توان به احداث شبستان بقیع مسجد مقدس جمکران، مسکن مددجویان، پروژه اجرای شبکه برق فشار متوسط سه روستا، بهسازی مسیر روستای جنت آباد، تعمیر و مرمت 36 منزل مددجویان، زیرسازی و آسفالت معابر 6 روستای فاقد دهیاری، احیا و بازسازی 6 قنات روستایی، توزیع بیش از 6 هزار بسته معیشتی، برگزاری 6 هزار نفر روز اردوی جهادی، تعمیر و مرمت 70 منزل محرومین روستایی، تعمیر 2 مدرسه، ساخت 2 منزل و پخت 50 هزار پرس غذای گرم در خوی، آزادسازی 5 نفر از زندانیان جرایم غیر عمد، ویزیت رایگان و اهدای دارو برای بیش از 6 هزار نفر، برگزاری کلاس تقویت دانش آموزان مناطق کم برخوردار، تعمیر لوازم خانگی به ارزش هزار و 100 میلیون تومان، اهدای بسته لوازم تحریر به دانش آموزان مناطق محروم به ارزش یک میلیارد تومان و ... اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه طرح جمعه تا جمعه امسال ابلاغ شده است، مطرح کرد: در قالب این طرح هر جمعه یکی از اقشار خدمتی را انجام داده و کالایی تهیه و تقدیم نیازمندان می‌کند.

فرمانده سپاه استان قم از پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی یاد کرد و گفت: سهیمه استان قم هزار و 300 میلیارد ریال بوده است که تاکنون 937 میلیارد ریال آن تخصیص و 700 نفر از آن بهره‌مند شده‌اند.

وی با بیان اینکه 700 فقره تسهیلات تبصره 16 اعطا شده است، عنوان کرد: همچنین دو نمایشگاه اقتصاد مقاومتی استانی داشته‌ایم.

سردار موحد افزود: در تلاش هستیم نمایشگاه دائمی برای عرضه مستمر محصولاتی که توسط زنان سرپرست خانواده تولید می‌شود، احداث کنیم.

وی با اشاره به اینکه 20 نمایشگاه مشاغل خرد و خانگی محلی و منطقه‌ای داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: همچنین پایش و عارضه‌یابی 153 واحد صنعتی و معدنی انجام شده است.

فرمانده سپاه استان قم با بیان اینکه ارتقا و بهره‌وری محصولات کشاورزی به عرصه 3 هزار هکتار انجام شده است، تصریح کرد: در بحث نهضت ملی مسکن نیز در احداث 1900 واحد به دولت کمک می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فاز دوم کمپ ترک اعتیاد درحال آماده‌سازی است، یادآور شد: قرارداد اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی استان به تعداد 55 عنوان پروژه به ارزش 133 میلیارد تومان منعقد شده است.

اجرای 2500 ویژه برنامه به مناسبت هفته بسیج

سردار موحد با بیان اینکه رزمایش جهادگران فاطمی در نخستین روز هفته بسیج در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) باحضور رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور برگزار می‌شود، ابراز کرد: این گروه به مدت 10 روز خدمات جهادی در روستاهای محروم استان انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: در هفته بسیج برنامه‌هایی ازجمله افتتاحیه آبرسانی، افتتاحیه بچینگ و تولید بتن، افتتاحیه مرکز فنی و حرفه‌ای بسیج سازندگی، کلنگ‌زنی کارگاه تولید خوراک دام، برگزاری رزمایش اقتدار بسیج در حرم مطهر حضرت معصومه(س)، سرکشی و دیدار با خانواده‌های شهدا و دیدار منتخبان بسیجیان کل کشور با مقام معظم رهبری انجام خواهد شد.

فرمانده سپاه استان قم در پایان خاطرنشان کرد: بیش از دو هزار و 500 عنوان برنامه توسط رده‌های مختلف بسیج در استان اجرا می‌شود.

ارسال نظرات