۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹
کد خبر: ۷۴۶۲۵۸
مدیر مدرسه علمیه الزهرای شیراز در گفت‌وگو با رسا تبیین کرد؛

دستاوردهای تبلیغی حوزه خواهران/ ضرورت وجود خواهران مبلغ

دستاوردهای تبلیغی حوزه خواهران/ ضرورت وجود خواهران مبلغ
خانم احمدی تأکید کرد که در شرایطی که دشمن با تمام توان به جایگاه اسلام، ارزش‌ها و بویژه بانوان هجمه وارد می کند، مبلغان خواهر باید به صورت گسترده وارد عرصه تبلیغ شوند.

زهرا احمدی مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) شیراز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، با اشاره مولفه های تبلیغ توسط خواهران گفت: از آنجا که فرامین دینی مبنی بر تبلیغ مطلق است، می رساند که امر تبلیغ صرفاً یک تکلیف مردان یا زنان نیست بلکه رسالت همه خواهران و برادران آگاه به دین است که به عرصه تبلیغ ورود نمایند و در حقیقت، آگاهی بخشیدن، امر به معروف، نهی از منکر، انتقال مفاهیم تربیتی و اخلاقی وظیفه همه مومنان اعم از زن و مرد است.

وی با اشاره به ریشه های تاریخی تبلیغ دینی توسط بانوان اظهار داشت: تبلیغ توسط خواهران قدمتی به اندازه خود اسلام دارد و فعالیت تبلیغی بانوان از صدر اسلام با حمایت پیامبر(ص) و ائمه هدی(ع) توسعه پیدا کرد و شخصیت هایی مانند بانو ام سلیمه، بانو ام عطیه انصاری و بانو اسماء بنت یزید در این عرصه قدم های استواری برداشتند و با مطالعه سیره این بانوان در می‌یابیم که در زمینه آگاهی بخشی در عصر خود بسیار موفق عمل کرده‌اند.

این استاد حوزه یادآور شد: البته اسوه همه بانوان مبلغ در طول تاریخ اسلام سه شخصیت ممتاز حضرت خدیجه(س)، حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) هستند و در عصر امروز بانوان مبلغ اگر بخواهند به موفقیت‌ دست پیدا کنند باید به بزرگان خود تاسی کنند و در کنار علم و تقوا به ابزارهای روز و روش‌های نوین تبلیغ و آگاهی بخشی اشراف کامل پیدا کنند.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) شیراز اذعان نمود: تبلیغ توسط خواهران بسیار ملموس و حائز اهمیت فراوانی است چرا که بخش اعظمی از مخاطبان بانوان جامعه هستند و در بسیاری از مسائل لزوماً یک بانوی مبلغ می‌تواند برای سایر بانوان مطالب را تبیین کند و سوالاتی پیش می‌آید که به خاطر معذوریت‌ها نمی‌توانند به مبلغ و مشاور مرد رجوع کنند لذا به بانوان متخصص و متعهد و دارای پشتوانه قوی علمی نیازمند هستیم که بتوانند شبهات ایجاد شده در بانوان را پاسخ دهند و در این حوزه ورود موثری داشته باشند.

وی افزود: جایگاه تبلیغ خواهران بسیار ارزشمند و ارزشی است و بانوان مبلغ به نوعی طبیب دوار و مجاهد فی سبیل الله هستند و در شرایطی که دشمن با تمام توان به جایگاه اسلام و ارزش‌ها و بخصوص بانوان هجمه وارد می کند لازم است خواهران مبلغ به صورت گسترده به این عرصه ورود پیدا کنند.

احمدی بیان نمود: با توجه به شرایط روز، فقط روش‌های سنتی پاسخگوی نیاز نیست بلکه باید از ابزارهای نوین تبلیغی، تکنولوژی، فضای رسانه و هنر بهره کافی برده شود و همچنین استفاده از علومی که به کمک تبلیغ آمده مانند روانشناسی، رفتارشناسی، جامعه شناسی و مخاطب شناسی کار تبلیغی ما را با موفقیت بیشتری همراه خواهد کرد.

وی تاکید کرد: کسی که مبلغ دین است باید خودش عامل به آن چه می‌گوید باشد و از خود محوری و خودشیفتگی پرهیز کند چراکه رسالت مبلغ دعوت به خدا است قبل از آنکه دعوت به خود کند و باید بداند زمان و وقتی که مخاطب برای استماع صرف می‌کند در نزد ما امانت است و باید از این امانت صیانت کنیم.

این مبلغه با اشاره به دستاوردهای تبلیغی خواهران گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با تقویت حوزه علمیه اعزام مبلغین با سواد در حوزه خواهران نیز قوت پیدا کرد و یکی از دستاوردهای تبلیغ توسط خواهران ترویج و تحول در مجالس خانگی در جهت هدفمند ، تربیت محور و مهارت محور شدن آن جلسات بود.

وی خاطرنشان کرد: ما شاهد رشد چشمگیر مبلغان خواهر از نظر کمی و کیفی هستیم و با توجه به اینکه انتقال مفاهیم و آموزه‌های دینی نیازمند علم و هنر است بانوان مبلغ ما مهارت های لازم و روش‌های ارتباط‌گیری را فرا می گیرند.

احمدی در پایان اذعان داشت: از سوی دیگر شاهد حضور بانوان مبلغ در فضای مجازی در جهت تولید محتوا و پاسخگویی به شبهات بانوان هستیم که فعالیت‌های بسیار ارزشمندی انجام شده است و جامعه زنان نیز اعتماد و اطمینان کامل به علم و تقوای مبلغات دارند.

ارسال نظرات