۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۷۴۶۳۶۷
عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه:

عدم برآورده شدن نیاز‌های عاطفی خانواده را تضعیف می‌کند

عدم برآورده شدن نیاز‌های عاطفی خانواده را تضعیف می‌کند
حجت الاسلام و المسلمین آذربایجانی با تاکید بر اینکه نبود معنای خانواده باعث خانواده پنداری است، عنوان کرد: عدم برآورده شدن نیاز‌های عاطفی خانواده را تضعیف می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه جمعیت و تعالی خانواده، حجت الاسلام و المسلمین مسعود آذربایجانی عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در ششمین پیش نشست همایش بین المللی خانواده مقاوم با موضوع دین، معنویت و مقاوم سازی خانواده در جهان متحول با بیان اینکه اگر ظرف معنایی را برای خانواده تعیین کنیم، می توانیم به خانواده مقاوم دسترسی پیدا کنیم، گفت: بحث مقاومت درون سیستمی در خانواده معنوی خدا سو در پی افزایش مقاومت سیستم خانواده است.

وی با اشاره به اینکه امروز سستی، آسیب پذیری و تزلزل نه‌تنها در ایران بلکه در کل جهان مشاهده می شود، ابراز کرد: امروز به عنوان معضل تاخیر در ازدواج، 13 میلیون جوان در سن ازدواج یعنی در سنین 18 تا 35 سال در کشور وجود دارند و دلیل آنها برای ازدواج نکردن اعتماد نداشتن به تشکیل خانواده عنوان می شود.

حجت الاسلام و المسلمین آذربایجانی با تاکید بر اینکه نبود معنای خانواده باعث خانواده پنداری است، عنوان کرد: متاسفانه بحث تزلزل خانواده و طلاق عاطفی آمار بالای دارد، زمانیکه عدم برآورده شدن نیازهای عاطفی در خانواده مشاهده می شود خانواده پنداری جای خود را به خانواده واقعی می دهد.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گسترش روابط فرا زناشویی که فقط رابطه جنسی نیست را از عوارض بحث های عاطفی دانست و ابراز کرد: یکی از دلایلی نگهداری حیوانات در خانه به دلیل مشکلات عاطفی است، ژاپن با 125 میلیون جمعیت، 25 میلیون حیوان خانگی دارند که نشان دهند بحرانی عاطفی در خانواده های این کشور است.

وی منظور از خانواده معنوی را نظامی که دو انسان غیر هم جنس، میثاق محکم و معنوی با هدف دستیابی مشترک به رستگاری با تربیت نسل توحیدی معرفی کرد و افزود: خورده سیستم های خواهر و برادر و زن و شوهر یک سیستم خانوادگی را تشکیل می دهند که در درون خانواده تعریف می شوند.

ارسال نظرات