۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۷۴۶۸۷۲
مدیر کانون‌های رضوی در منطقه کاشان:

۶۰۰ نفر خادمیار و یاور رضوی در ۳۶ کانون عمومی و تخصصی خدمت رسانی می‌کنند

۶۰۰ نفر خادمیار و یاور رضوی در ۳۶ کانون عمومی و تخصصی خدمت رسانی می‌کنند
اصفهان - جهاندار گفت: با هدف گسترش فرهنگ رضوی و در راستای آرمان شبکه خادمیاری، گسترش مفهوم خادم، خدمت و مخدوم کارگاه‌های آموزش خادمیاران و یاوران رضوی در کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، محمد جهاندار چهارشنبه شب در جمع اعضای کانون های عمومی و تخصصی خدامیاران و یاوران رضوی کاشان گفت: در این کارگاه‌ها آمورش‌های لازم در خصوص اقدامات امام رضایی(ع) و بهره گیری از ظرفیت شبکه خادمیاری ارائه شده است.

به گفته وی ارتقای خدمت بیش از ۶۰۰ نفر خادمیار و یاور رضوی در قالب ۲۱ کانون تخصصی و ۱۵ کانون محلی از جمله اهداف این کارگاه‌ها است.

جهاندار افزود: اقدامات امام رضایی به نام علی بن موسی الرضا(ع) در حوزه‌های مختلف خدمت رسانی سبب گسترش فرهنگ رضوی شده است.

به گفته وی یکی از مهم‌ترین اقدامات، احداث چایخانه امام رضا(ع) در کاشان است که منجر به مکانی فرهنگی شده و در ارتقاء خدمت امام رضایی نقشی مؤثر دارد.

جهاندار گفت: هر شب یکی از مجموعه‌های مردمی از جمله هنرمندان، اصناف، بازاریان، کانون‌های فرهنگی و ورزشکاران، هیئات، دانش آموزان، دانشجویان در این چایخانه حضور یافته و به خدمت رسانی پرداختند.

وی با بیان اینکه خادمان علی بن موسی الرضا(ع) خادم مردم هستند، افزود: در کنار دیگر خدمات این کانون‌ها یکی دیگر از اقدامات فرهنگی اعزام زائر اولی‌ها است یعنی کسایی که تا حالا به مشهد مشرف نشدند و و یا کسانی که از تشرف آن‌ها بیش از ۱۰ سال گذشته که از ابتدای سال تا کنون چهار دستگاه اتوبوس از زوار اولی به مشهد مقدس مشرف شدند.

مدیر کانون‌های رضوی در منطقه کاشان گفت: اقدامات فرهنگی دیگر مثل توزیع بسته‌های معیشتی، توزیع گوشت عقیقه به نام علی بن موسی الرضا(ع)، توزیع لوازم التحریر، آیین گلاب پاشی حرم‌های متبرک با گلاب ناب کاشان که هر ساله توسط خادم یاران منطقه کاشان انجام می‌شود، برگزار شده است.

وی تاکید کرد: با وجود شبکه خادم یاری کاشان تلاش می‌کنیم که موجب گسترش فرهنگ رضوی و شیوه و روش زندگی آقا علی بن موسی الرضا(ع) باشیم و با خدمت به مردم منطقه در این امر بکوشیم.

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات