۱۷ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۷۴۶۹۴

فرهنگ سخنان پیامبر اکرم منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ مجموعه نهج الحیاه دو با عنوان«فرهنگ سخنان پیامبر اکرم(ص)» نوشته محمد دشتی(ره) در قم منتشر شد.
فرهنگ سخنان پيامبر اکرم(ص)




به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مجموعه نهج الحیاه دو با عنوان«فرهنگ سخنان پیامبر اکرم(ص)» نوشته محمد دشتی(ره) به همت‌ مؤسسه فرهنگی ـ تحقیقاتی امیرالمؤمنین(ع) راهی بازار نشر شد.

در بخشی از سرآغاز اثر حاضر می‌خوانیم: پیامبر گرامی اسلام(ص) ترجمان قرآن و زبان گویای وحی الاهی را در روایت معروف«ثقلین» شناساند و به همه انسان‌ها پیام خود را ابلاغ فرمود که سلامت اسلام ناب و دیم کامل الاهی در تداوم خط ثقلین(قرآن و عترت) امکان پذیر است.

مؤلف در سرآغاز این اثر به تشریح انتشار مجموعه نهج‌الحیاه پرداخت و آورده است: در تداوم جاودانه پاسداری از مرز‌های اندیشه، به فکر جمع‌آوری فرهنگ سخنان معصومین(ع) افتادیم تا ارزش‌های اسلامی و تفسیر‌های واقعی آیات قرآنی را از کلمات نورانی خاندان عصمت فراگیریم.

سخان پیامبر اعظم(ص) در این اثر به ترتیب الفبایی و هم موضوعی سامان یافته که می‌تواند راه‌گشایی پژوهش‌های محققان و دانش‌پژوهان‌ و هم آسانترین راه‌ دست‌یابی به رهنمود‌های‌ پیامبر اسلام(ص) در زمینه‌های گوناگون برای آحاد علاقه‌مندان ‌باشد.

از ویژگی‌های مجموعه آثار نهج‌الحیاه می‌توان به زمینه‌سازی مناسب، علت صدور، مکان و زمان و هدف بیان ‌روایات، تعیین جایگاه اصلی حدیث، نتیجه‌گیری‌های ضروری و اهداف آموزشی هر روایت، نظم الفبایی، فهرست موضوعی، ثبت سلسله روات، جمع‌آوری اسناد و مدارک روایات، و فهرست موضوعی منابع تحقیق؛ اشاره کرد.

گفتنی است، فرهنگ سخنان پیامبر(ص) نوشته محمد دشتی(ره) در هزارو چهل صفحه، با شمارگان پنج هزار نسخه، پاییز 88، به همت مؤسسه فرهنگی ـ تحقیقاتی امیرالمؤمنین(ع)، از سوی انتشارات الهادی قم راهی بازار نشر شد./918/ن601/ع


ارسال نظرات