۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۷۴۷۱۵۸
مدیر حوزه علمیه فارس تاکید کرد؛

لزوم بهره گیری مبلغان از فرصت های فضای مجازی برای اشاعه اندیشه اسلامی

لزوم بهره گیری مبلغان از فرصت های فضای مجازی برای اشاعه اندیشه اسلامی
حجت الاسلام والمسلمین محمودی بر لزوم بهره گیری مبلغان از فرصت های فضای مجازی برای اشاعه اندیشه اسلامی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، حجت الاسلام والمسلمین محمودی، مدیر حوزه علمیه فارس در همایش آموزشی مبلغان هجرت استان فارس با اشاره به فرصت ها و تهدید های فضای مجازی گفت: امروز فضای مجازی با اتصال به یک شبکه وسیع از اطلاعات و داده ها فرصتی بسیار عظیم و گسترده ایجاد نموده است و ضرورت دارد مبلغین دینی از ظرفیت های فضای مجازی در جهت ترویج و اشاعه اندیشه های اسلامی استفاده کنند.

وی افزود: در کنار فرصت‌هایی که فضای مجازی ایجاد نموده است باید به تهدیدهای آن نیز در بعد فردی و اجتماعی توجه داشت و از آنجا که در فضای مجازی با تکثر آرا و نظرات مواجه هستیم اگر فرد دست مایه قوی اعتقادی نداشته باشد مورد تهدید قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمودی اظهار داشت: ورود بدون هدف گذاری از پیش تعیین شده به فضای مجازی می‌تواند موجب اختلالات اجتماعی شود و برای مقابله با تهدیداتی که فضای مجازی ایجاد کرده است باید آموزش‌های استفاده صحیح از فناوری ارتباطات برنامه ریزی شود.

مدیر حوزه علمیه فارس تاکیدکرد: متاسفانه قوانین مناسبی برای کنترل و هدایت فضای مجازی ندارد و ضرورت دارد مسئولین با تدوین قوانین صحیح و مناسب از هرج و مرج در فضای مجازی جلوگیری کنند.

ارسال نظرات