۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۷۴۷۵۳۷
گزارشی از هفتمین کنفرانس حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب؛

لزوم تحریم رژیم صهیونیستی توسط کشورهای اسلامی/ مستندسازی جنایات صهیونیست‌ها در دستگاه قضایی

لزوم تحریم رژیم صهیونیستی توسط کشورهای اسلامی/ مستندسازی جنایات صهیونیست‌ها در دستگاه قضایی
هفتمین کنفرانس بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار شد و سخنرانان در این کنفرانس به تبیین جنایات رژیم صهیونیستی در غزه پرداخته و خواستار ورود مجامع بین المللی برای جلوگیری از این فجایع شدند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، هفتمین کنفرانس بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح یکشنبه در سالن ایثار باغ موزه دفاع مقدس قم برگزار شد.

در این کنفرانس حجت الاسلام والمسلمین محمد مصدق معاون اول قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن زمانی، مشاور مدیر حوزه‌های علمیه در امور مذاهب اسلامی، حجت الاسلام سید مفید حسینی کوهساری معاون بین الملل حوزه‌های علمیه، حجت الاسلام شیخ یوسف الناصری رئیس شورای علما و رئیس مجلس ملی ادیان عراق و امین شهبازی دبیرکل جوانان حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران سخنرانی کردند. 

لزوم تحریم رژیم صهیونیستی توسط کشورهای اسلامی / ضرورت مستندسازی جنایات صهیونیست‌ها در دستگاه قضایی ایران

مستندسازی جنایات صهیونیست‌ها در دستگاه قضایی ایران/ وضعیت غزه آینه تمام نمای حقوق بشر آمریکایی است

حجت الاسلام والمسلمین محمد مصدق معاون اول قوه قضاییه در این کنفرانس اظهار داشت: امروزه در عرصه بین المللی شاهد بی سابقه ترین فجایع انسانی در غزه هستیم که توسط کسانی رقم می خورد که مدعی حقوق بشر هستند.

وی افزود: رژیم صهیونسیتی با قتل و کشتار مردم فلسطین دست به جنایت‌های بزرگی زده است که متاسفانه مورد سکوت جوامع بین‌المللی واقع شده و هیچ موضع مناسبی از سوی کشورهای غربی، اتحادیه اروپا و سایر کشورهای مدعی حقوق بشر برای توقف جنایت های آنان در غزه مشاهده نمی شود.

معاون اول قوه قضاییه با بیان این که رژیم صهیونسیتی دیگر هیچ جایگاهی در میان افکار عمومی جهان ندارد بیان داشت: اسناد بین المللی از جمله ارکان این سازمان و رای دیوان بین المللی نشانگر محکومیت رژیم صهیونیستی مبنی بر اشغالگری آنان و مورد ظلم واقع شدن مردم فلسطین است و این رژیم باید پاسخگوی جنایات خود در بین افکار عمومی جهان باشد.

وی با تاکید بر این که دفاع از سرزمین مادری حق عرفی و بین‌المللی مردم فلسطین و تعیین حق سرنوشت خود است خاطرنشان کرد: مبارزه مردم فلسطین با رژیم صهیونیستی، مبارزه برای احقاق حق مشروع خود است و چنین مبارزه‌ای، حق بنیادین بشری در تعیین سرنوشت است و سایر دولت‌ها نیز نه تنها مجازند؛ بلکه مکلفند از مردم فلسطین حمایت تا تحقق حق آنان، حمایت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مصدق افزود: غزه امروز مانند یک زندان در محاصره رژیم صهیونیستی بوده و تمامی قوانین مربوط به سرزمین‌های اشغالی بر آن مترتب است و تمامی کنوانسیون‌های چهارگانه ژنو و سایر موازین و قواعد عرفی که باید توسط رژیم صهیونیستی در قبال مردم غزه در نظر گرفته شود، رعایت نمی‌شود.

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به کشتار بیش از ۱۷ هزار نفر از زنان و کودکان فلسطین اظهار داشت: ما ضمن محکومیت این جنایات و وحشی گری های رژیم صهیونیستی، حمله به نهادهای دینی و بین‌المللی و شهادت خبرنگاران را مصداقی از نقض حقوق بشر و جنایت علیه بشریت می دانیم.

حجت الاسلام والمسلمین مصدق با بیان این که در قوه قضاییه مستندسازی جنایات صهیونیست‌ها توسط دستگاه قضایی ایران در حال انجام است خاطرنشان کرد: یقینا اگر تحقیقات مستقلی درباره جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین انجام گیرد عمق بیشتری از جنایات صهیونیست‌ها در نسل‌کشی، جنایت علیه بشریت و کشتار دسته‌جمعی محقق خواهد شد.

معاون اول قوه قضاییه با بیان این که در ۲ ماه اخیر مقالات مختلفی از سوی حقوقدان بین‌المللی منتشر شده که در بیشتر آن‌ها جنایات صهیونیست‌ها محکوم‌ شده‌است بیان داشت: تعداد ۱۳۸ کشور، دولت فلسطین را به رسمیت شناخته‌اند و امروز دیوان بین‌المللی کیفری در برابر یک آزمون بزرگ در دفاع از مردم غزه قرار گرفته است و باید دید با توجه به این که جنایات در یکی از کشورهای عضو سازمان بین الملل صورت گرفته‌ است، آیا این جنایات را محکوم خواهد کرد یا خیر؟

لزوم تحریم رژیم صهیونیستی توسط کشورهای اسلامی / ضرورت مستندسازی جنایات صهیونیست‌ها در دستگاه قضایی ایران

طوفان الاقصی پوچ بودن ارعاب‌گری‌های رژیم صهیونیستی را به جهان ثابت کرد

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن زمانی، مشاور مدیر حوزه‌های علمیه در امور مذاهب اسلامی با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید اظهار داشت: شاید برخی از افراد فکر می‌کنند که این امر چگونه محقق خواهد شد، اما باید گفت که این امر شدنی است.

وی افزود: در زمان شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران نیز برخی از افراد گمان می‌کردند که این انقلاب به پیروزی نخواهد رسید، اما به لطف الهی انقلاب ایران پیروز شد؛ چراکه این وعده خداوند برای مومنین است و وعده الهی تخلف نمی‌پذیرد.

مشاور مدیر حوزه‌های علمیه در امور مذاهب اسلامی بیان داشت: برخی ممکن است که با تفکر مادی بشری بر این اعتقاد باشند که قطعا کسی که دارای عِده و عُده بیشتری است، پیروز میدان خواهد شد؛ در حالی که این دیدگاه با معیارهای اسلامی و مبانی الهی سازگار نبوده و مطابقت ندارد؛ چرا که از نظر اسلام پیروزی از آن کسی است که ایمان و صبر در مقاومت داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین زمانی با اشاره به پیروزی مردم فلسطین در عملیات طوفان الاقصی خاطرنشان کرد: رژیم غاصب صهیونیستی با وجود این که اصلاً باور نداشت که شکست پذیر است؛ اما در عملیات طوفان الاقصی به فرموده رهبر معظم انقلاب شکستی ترمیم ناپذیر خورد.

وی افزود: رژیم منحوس صهیونیستی در طول سالیان گذشته با استفاده از ابزارهای رسانه‌ای و بین‌المللی ارتش خود را ارتش شکست ناپذیر معرفی کرده و به همین خاطر بود که توانست بخش‌های متعددی از کشورهای عربی را در دست خود گرفته و در بسیاری از کشورها نفوذ نظامی و اقتصادی داشته باشد.

مشاور مدیر حوزه‌های علمیه در امور مذاهب اسلامی با اشاره به جنایت‌ها و وحشی‌گری‌های رژیم صهیونیستی در فلسطین بیان داشت: وحشی‌گری‌هایی که رژیم صهیونیستی در فلسطین در طول دهه های گذشته انجام داده و اکنون نیز به این وحشی‌گری ها ادامه می دهد، در دنیا بی نظیر است؛ هرچند در سابقه این رژیم منحوس جنایت‌های بسیاری از قتل عام مردم فلسطین همچون پاره کردن شکم زنان باردار و پوست کندن و مثله کردن بدن مسلمانان وجود دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین زمانی ابراز کرد: عملیات طوفان الاقصی توانست پوچ بودن ارعاب‌گری‌های رژیم صهیونیستی و ایجاد ترس از آنان در میان ملت های جهان را به نمایش گذاشته و به جهان نشان دهد که رژیم صهیونیستی و ارتش آن نه تنها شکست ناپذیر نیستند بلکه خانه آنها سست‌تر از خانه عنکبوت است.

مشاور مدیر حوزه‌های علمیه در امور مذاهب اسلامی با اشاره به اهتمام جدی انقلاب اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب اسلامی بر حمایت از مظلومان و مردم مظلوم فلسطین اظهار داشت: ایران اسلامی کشوری است که در حمایت خود از مظلومان و مردم مظلوم فلسطین ایستاده و با تمام توان خود از آنان حمایت و پشتیبانی خواهد کرد.

 لزوم تحریم رژیم صهیونیستی توسط کشورهای اسلامی / ضرورت مستندسازی جنایات صهیونیست‌ها در دستگاه قضایی ایران

حمایت آمریکا از رژیم صهیونسیتی با پشتوانه توجیه آخرالزمانی است

در ادامه این کنفرانس حجت الاسلام سید مفید حسینی کوهساری معاون بین الملل حوزه‌های علمیه با اشاره به جنایت های آمریکا در اقصی نقاط جهان اظهار داشت: آمریکا در طول عمر منحوس خود مرتکب جنایت های بسیاری شده که جنایت آنان در فلسطین یکی از بدترین و برجسته ترین جنایت های آنان است.

وی افزود: آمریکا تا به امروز تعداد ۴۴ بار قطعنامه هایی که بر علیه رژیم صهیونسیتی صادر شده را به نفع این رژیم در سازمان ملل وتو کرده است و این کشور علاوه بر حمایت های سیاسی و نظامی از رژیم صهیونیستی، از حمایت های اقتصادی نیز دریغ نکرده و حمایت های گسترده ای را در برنامه خود در حمایت از رژیم غاصب صهیونیستی قرار داده است.

معاون بین الملل حوزه‌های علمیه بیان داشت: آمریکا از آغاز عملیات طوفان الاقصی ۱۷ میلیارد دلار کمک مستقیم به رژیم صهیونیستی کرده درحالی‌که رقم واقعی و غیررسمی آن بسیار بیشتر از این مقدار است.

حجت الاسلام حسینی کوهساری ابراز کرد: صهیونیست‌ها افرادی هستند که معتقدند یهودیان باید به اورشلیم و قدس بازگردند و اگر این اتفاق بیفتد آخرالزمان رخ‌داده و حضرت مسیح ظهور مجدد می‌کند و از این‌ رو تفکر صهیونیسم فقط اختصاص به گروهی از یهودیان ندارد؛ بلکه امروز شاهد شکل‌گیری گروه قدرتمندی از مسیحیان صهیونیستی به‌ویژه در ایالات متحده هستیم.

وی با بیان اینکه این اعتقاد مشترک بین صهیونیست‌ها و مسیحیان سبب شده تا بین سران رژیم صهیونیستی و ایالات متحده پیوند ناگسستنی شکل بگیرد خاطرنشان کرد: علت حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی را باید در این مسائل جستجو کرد؛ چراکه طبق تعالیم مذهبی کنونی مسیحیت حمایت از رژیم صهیونیستی و کمک به شکل‌گیری دولت یهود در قدس، کمک به بشریت و بسترسازی جهت ظهور منجی با محوریت حضرت عیسی(ع) است.

معاون بین الملل حوزه های علمیه اظهار داشت: اعتقاد به رجعت حضرت مسیح با شکل‌گیری قدرت یهود در قدس، سبب شده تا آمریکا حاضر باشد هزینه‌های سیاسی، اقتصادی و نظامی در حمایت از رژیم صهیونیستی را پرداخت کند.

حجت الاسلام حسینی کوهساری بیان داشت: صهیونیست ها کسانی هستند که معتقدند باید یهودیان به اورشلیم(قدس) برگردند تا با تشکیل دولت، آخرالزمان شده و مسیح رجعت کند و این پروژه آخرالزمانی از ۴۰۰ سال پیش طراحی شده و ادامه داده می شود و آنان این اندیشه را به شدت در رسانه های خود تبلیغ و تبیین می کنند.

لزوم تحریم رژیم صهیونیستی توسط کشورهای اسلامی / ضرورت مستندسازی جنایات صهیونیست‌ها در دستگاه قضایی ایران

قوانین حقوق بشر جهانی برای حفظ قدرت کشورهای استکباری تدوین‌ شده است

حجت الاسلام شیخ یوسف الناصری رئیس شورای علما و رئیس مجلس ملی ادیان عراق با اشاره به ضعف قوانین بین المللی در حمایت از مظلومان و مردم مظلوم فلسطین اظهار داشت: نقاط ضعف قوانین حقوق بشر کنونی بسیار بیشتر از برخی جنبه‌های مثبت آن است و این قوانین کاملا بر طبق میل مستکبران عمل می شود.

وی افزود: برای اینکه مظلومیت مردم سرزمین‌هایی مانند فلسطین بهتر درک شود باید قوانین و روح حاکم بر آموزه‌های حقوق بشر به‌ درستی در بین سرزمین‌های اسلامی و سایر کشورهای آزاده جهان، روشنگری شود.

رئیس مجلس ملی ادیان عراق بیان داشت: اگر ناتو بخواهد در شمال نوار غزه اقدام به تاسیس پایگاه نظامی کند احتمال اینکه مقدمه‌سازی برای ایجاد جنگ جهانی سوم شود، دور از انتظار نیست.

حجت الاسلام شیخ الناصری با اشاره به تصمیم رژیم صهیونیستی برای احداث کانال بن گوریون در شمال غزه عنوان داشت: این اقدام توسط صهیونیست‌ها غیرقابل‌پذیرش است و مقاومت حق خود می‌داند تا مانع از احداث این طرح شود.

وی با بیان این که تشکیل یک جبهه جهانی مقاومت علیه رژیم صهیونیستی لازم و ضروری است تاکید کرد: باید تحریم کالاهای ساخت رژیم صهیونیستی، شکستن محاصره غزه، ممنوعیت معامله با دلار، تشکیل کمیته حقوق بشر بین‌المللی برای دفاع از فلسطین، شکایت به نهادهای بین‌المللی، حمایت از آرمان قدس و جلوگیری از طرح‌های صهیونیستی بصورت جدی مورد توجه جبهه مقاومت و سایر کشورهای اسلامی باشد.

حجت الاسلام شیخ الناصری در ادامه با اشاره به نقش بی‌بدیل امام راحل و انقلاب اسلامی ایران در دفاع از آرمان قدس شریف بیان داشت: طی ۴۴ سال گذشته توانمندی‌های فلسطین همواره افزایش‌ یافته و در آینده شاهد شکست نهایی رژیم صهیونیستی خواهیم بود.

رئیس شورای علما و رئیس مجلس ملی ادیان عراق افزود: علمای شیعی در ایران و نجف اشرف طی ۷۰ سال گذشته همواره نسبت به خطر شکل‌گیری رژیم جعلی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی هشدار داده‌اند و بسیاری از علمای نجف اشرف مانند آیت‌الله سیستانی و مرحوم کاشف الغطا از همان ابتدای پایه‌ریزی تشکیل رژیم صهیونیستی، مسلمانان جهان را نسبت به جهاد در برابر اشغالگران دعوت کرده و نسبت به آن فتوا صادر کردند.

لزوم تحریم رژیم صهیونیستی توسط کشورهای اسلامی / ضرورت مستندسازی جنایات صهیونیست‌ها در دستگاه قضایی ایران

آمریکا مهم‌ترین و بزرگ‌ترین عامل جنایت در دنیای معاصر است

امین انصاری دبیرکل جوانان حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به این که رژیم صهیونیستی در طوفان الاقصی شکست غیرقابل ترمیمی خورده است اظهار داشت: سران این رژیم جعلی هم‌اکنون جلوگیری از فروپاشی خود را به نابودی حماس گره‌ زده‌اند که در صحنه و میدان، امکان موفقیت در آن وجود ندارد.

وی افزود: جنایات امروز رژیم صهیونیستی در غزه با مدیریت و جلوداری ایالات‌متحده در حال انجام است و شاهد جنایات وحشیانه اسراییل غاصب با محوریت آمریکایی‌ها در فلسطین هستیم.

دبیرکل جوانان حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: ایالات‌متحده آمریکا طی 44 سال گذشته جنایات وحشیانه و مرگبار متعددی را در سطح ایران و منطقه جنوب غرب آسیا ایجاد کرده است که باید این جنات ها افشاگری شود.

انصاری افزود: آمریکا مهم‌ترین و بزرگ‌ترین عامل جنایت در دنیای معاصر است و بشر دیروز، امروز و آینده بیشترین ضربه را از تسلیحات مرگبار آن‌ها متحمل شده‌اند.

ارسال نظرات