۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۷۴۷۵۸۱
معاون علمی و فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت تشریح کرد؛

گزارشی از فعالیت‌های مجمع جهانی اهل بیت در سال ۱۴۰۲/ تألیف ۱۱۰ کتاب معارفی به ۲۰ زبان دنیا

گزارشی از فعالیت‌های مجمع جهانی اهل بیت در سال ۱۴۰۲/ تألیف ۱۱۰ کتاب معارفی به ۲۰ زبان دنیا
حجت‌الاسلام فرمانیان در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح فعالیت های مجمع جهانی اهلبیت(ع) در یک سال اخیر پرداخت.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مهدی فرمانیان معاون علمی و فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز در سالن جلسات این مجمع برگزار شد، با اشاره به رسالت مجمع جهانی اهل بیت(ع) در نشر معارف اهل بیت(ع) در جهان به ارائه گزارشی از فعالیت های مجمع جهانی اهل بیت(ع) در سال ۱۴۰۲ پرداخت و اظهار داشت: فعالیت های متعددی در سال ۱۴۰۲ انجام شد که برگزارش همایش حضرت ابوطالب(ع) از جمله این فعالیت ها است و حاصل این همایش در ۳۴ جلد کتاب تهیه شده و ان شاءالله در دی ماه 1402 از آنان رونمایی خواهد شد.

وی افزود: مجموعه پنج جلدی درباره گزارش همایش ابوطالب(ع) نیز تهیه شده و این همایش با حمایت های مالی و معنوی مراجع عظام حضرت آیت الله مکارم شیرازی و حضرت آیت الله سیستانی به ثمر نشسته است.

معاون علمی و فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) بیان داشت: با تلاش های مستمر مجمع جهانی اهلبیت تعداد۱۱۰ عنوان کتاب به بیش از ۲۰ زبان دنیا آماده شده است که در تاریخ ۳۰ آذرماه ۱۴۰۲ به مناسبت هفته پژوهش از آنان رونمایی خواهد شد.

وی افزود: سیاست مجمع جهانی  این است که این آثار در کشورهای دیگر به چاپ برسد و برای چاپ در خارج منتظر نقش آفرینی خیران و حامیان مالی هستیم.

حجت‌الاسلام فرمانیان با اشاره به کتاب های متعدد چاپ شده به زبان های خارجی جهت ترویج معارف اهل بیت(ع) در جهان اظهار داشت: ما در این راستا تعداد ۱۸ کتاب به زبان ترکی، ۱۱ عنوان کتاب به زبان حوسایی، ۹ عنوان کتاب به زبان فرانسوی، ۹ عنوان کتاب به زبان انگلیسی، ۷ عنوان به زبان پشتو افغانستان، تعداد ۶ کتاب به زبان اندونزیایی، تعداد ۶ عنوان به زبان عربی و تعداد ۵ کتاب به زبان سواحیلی در مجمع جهانی اهل بیت(ع) انجام شده است و فایل این کتاب ها در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

فعالیت های مجمع جهانی اهلبیت در سال 1402؛ تدوین۱۱۰ کتاب به بیش از ۲۰ زبان دنیا

وی افزود: مجمع جهانی اهلبیت(ع) آمادگی دارد تا آثار کسانی که در راستای ترویج معارف اهل بیت(ع) به نگرش در آمده است را در صورت درخواست نویسنده به علاقه مندان به منابع و معارف اهل بیت(ع) ارسال و مروج معارف اهل بیت(ع) باشد.

معاون علمی و فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به ایجاد اپلیکیشن موبایلی نبأ از سوی مجمع جهانی اهل بیت(ع) بیان داشت: اپلیکیشن موبایلی نبأ اکنون به ۷ هزار جلد کتاب به ۶ زبان دنیا ارتقاء پیدا کرده است و روز به روز درحال اضافه کردن به عناوین کتاب ها هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرمانیان بیان داشت: مجمع جهانی اهل بیت(ع) تعداد 24 عنوان کتاب را در ۵ کشور با ۵ زبان مهم جهانی منتشر کرده است.

وی افزود: دانشنامه‌ای اینترنتی «ویکی شیعه» یکی از فعالیت های مهم مجمع جهانی اهل بیت(ع) است که اکنون به ۲۲ زبان دنیا ارتقا پیدا کرده و تعداد ۵۲۰۰ مقاله به مقاله های اضافه شده است و اکنون به ۳۲ هزار مدخل رسیده که به صورت متوسط ماهانه تعداد ۱۴ میلیون از ویکی شیعه بازدید صورت می گیرد.

معاون علمی و فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) خبر داد: در تاریخ بهمن ماه 1402 از ویکی آثار شیعه رونمایی خواهیم کرد تا با کمک گیری از هوش مصنوعی اطلاعات درست تر و گسترده ای را به مخاطبان ارائه دهد.

وی افزود: مجمع جهانی اهلبیت(ع) تعداد 10 عنوان کتاب به صورت نشر صوتی به زبان های مختلف انجام و منتشر شده است.

حجت‌الاسلام فرمانیان اظهار داشت: یکی از کارهایی که در سال 1402 انجام می دهیم این است که تلاش می کنیم مداخل ویکی شیعه را به شبکه دانش اهل بیت(ع) وصل کرده و ارتباط شبکه ای مخاطبان خود را شکل دهیم تا مخاطبان در شبکه گردش داشته و معارف اهل بیت(ع) را بیشتر مشاهده کنند.

معاون علمی و فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) بیان داشت: تعداد 207 کلیپ به زبان های مختلف در مجمع جهانی اهلبیت (ع) در سال 1402 تولید و انتشار جهانی دادیم که الحمدالله بازدیدهای خوبی داشته است.

ارسال نظرات