۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۷۴۸۱۴۱
دبیر چهارمین جشنواره ملی فرهنگی و هنری فردخت خبر داد؛

ارسال ۶۵۰ مانتو از ۲۲ استان به دبیرخانه جشنواره ملی فردخت

ارسال ۶۵۰ مانتو از ۲۲ استان به دبیرخانه جشنواره ملی فردخت
اصفهان – نجفی گفت: وی تاکنون ۶۵۰ مانتو از ۲۲ استان و ۲۳۰ طرح به دبیرخانه جشنواره ملی فردخت رسیده و در حال حاضر آثار در حال داوری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، محمدرضا نجفی پیش از ظهر امروز در نشست خبری چهارمین جشنواره ملی فردخت، گفت: مقدمات برگزاری چهارمین جشنواره ملی فرهنگی و هنری فردخت کاشان از اردیبهشت ماه امسال آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه از مهرماه امسال نیز از پوستر جشنواره رونمایی شد، افزود: ثبت نام علاقمندان به حضور در این جشنواره نیز تا ۲۰ مهر و مهلت ارسال آثار به جشنواره نیز تا ۱۵ آبان تعیین شده بود.

نجفی با اشاره به اینکه این جشنواره از آذرماه امسال در سه بخش اثر، طرح و مقاله و پژوهش آغاز شد، یادآور شد: عللاقمندان در بخش اثر شامل مانتو اجتماع، بخش طرح شامل مجموعه سازی اجتماعی خانواده و بخش مقاله و پژوهش ثبت نام کردند.

به گفته وی تاکنون ۶۵۰ مانتو از ۲۲ استان و ۲۳۰ طرح به دبیرخانه جشنواره فردخت رسیده است و در حال حاضر آثار در حال داوری است.

دبیر چهارمین جشنواره ملی فرهنگی و هنری فردخت اظهار داشت: مراسم افتتاحیه دوم دی ماه در سالن فرهنگ سرای مهر برگزار و مراسم اختتامیه جشنواره فردخت ۶ دی ماه در تالار شهر برگزار می‌شود.

شایان ذکر است، فردخت نام نمادین لباس محلی زنان یکی از مناطق کاشان و هدف از نامگذاری آن برای یک رویداد هنری با موضوع مد و لباس توجه به پیشینه تاریخی و هویت یک تولید عمومی در حوزه پوشش و پوشاک است.

لازم به ذکر است، افتتاحیه چهارمین جشنواره ملی «فَردُخت» و نمایشگاه آثار منتخب به میزبانی کاشان شهر جهانی نساجی سنتی، روز شنبه ۲ دی ماه همزمان با آغازهفته پوشش ایرانی اسلامی از ساعت ۱۲:۳٠ در سالن مهرگان فرهنگ‌سرای مهر کاشان برگزار خواهد شد و نمایشگاه آثار این جشنواره نیز از شنبه ۲ دی تا جمعه ۸ دی ماه در ورودی تالار شهر شهرداری کاشان دایر و اختتامیه جشنواره نیز چهارشنبه ۶ دی ماه با معرفی نفرات برتر انجام خواهد شد. /۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات