۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۷۴۸۱۴۲
آیت الله مهدوی مطرح کرد؛

ویژگی های شخصیتی و علمی امام خامنه ای

ویژگی های شخصیتی و علمی امام خامنه ای
آیت الله مهدوی گفت: اگر بخواهیم وارد سبک زندگی رهبر معظم انقلاب که یک نوع سبک قرآنی است بشویم اول لازم است توجهی به خود قرآن کریم داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت‌الله سیدابوالحسن مهدوی، نماینده مجلس خبرگان رهبری، صبح امروز در اجلاسیه سوم کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت ایت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی)، در حضور جمعی از شخصیت‌های علمی حوزوی و دانشگاهی و مولفان بیش از ۲۵۰ مقاله، گفت: موضوع جلسه ارزشمند و با اهمیت است و باید همه ما توجه ویژه ای به این موضوع داشته و برای جامعه به درستی تبیین کنیم.

وی در ادامه افزود: اگر بخواهیم وارد سبک زندگی رهبر معظم انقلاب که یک نوع سبک قرآنی است بشویم اول لازم است توجهی به خود قرآن کریم داشته باشیم چرا که ما هرچه بتوانیم روحیه قرآنی خود را تقویت کنیم به کمال و هدف خلقت و مهدی‌گونه شدنمان و به لقاء الهی که هدف نهایی است نزدیک‌تر می‌شویم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بیان امیرالمومنین(ع)  در خصوص امام و مقتدا قرار دادن قرآن برای خود خاطرنشان کرد: توجه داریم امام خود ایشان هستند ولی توصیه می‌کنند امام را قرآن قرار بدهید چراکه تفاوتی بین این دو نیست وقتی می‌خوانیم علی مع القران و القران مع العلی.

استاد درس خارج حوزه علمیه با اشاره به عظمت شخصیت امام علی(ع) ادامه داد: پس امام ما چه امیرالمومنین علی(ع) باشد چه قرآن، از لحاظ مصداق تفاوت ندارد گرچه مفهوماً دوچیز است.

آیت‌الله مهدوی اظهار کرد: پس قرآن کتابی است برای هدایت و کمال انسان که تجلی آن چهارده معصوم(ع) اند و اگر چهارده معصوم(ع) را توصیح بدهیم کامل ترین تعریف قرآن هستند.

وی در ادامه افزود: وقتی می‌گوییم قرآن افضل هدایت است ضرورت تمسک ما به آن بیشتر می‌شود که آن را قائد و امام خود قرار دهیم و قائد ما کسی باشد که قرآن قائد او است.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: کسی در حال حاضر سکان دار نظام جمهوری اسلامی است که روحیه ایشان روحیه قرآنی است.

وی افزود: هرچه انسان انس با قرآن داشته باشد بهتر می‌تواند خود را تربیت کند و ارتباط با قرآن، ارتباط با حجت الهی حضرت بقیه الله ارواحنا فداه است لذا هرچه عشق به امام زمان(عج) داریم باید به شریک او هم که قرآن است داشته باشیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه به بخشی از ویژگی‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: ویژگی اول رهبر انقلاب روحیه قرآنی ایشان است در دوره های متعدد، که در آن اقدام به کشف حقایق قرآن داشته‌اند.

آیت‌الله مهدوی با اشاره به ویژگی دوم امام خامنه ای تصریح کرد: ویژگی دوم ایشان که در باب رهبران آسمانی صدق می‌کند و از ایشان فردی استثناء می‌سازد این است که ایشان می‌گویند: من یک ذره علاقه به موقعیت رهبری خود ندارم اما هیچ کوتاهی در انجام وظیفه نمی‌کنم و با قوت جلو می‌آیم.

استاد درس خارج حوزه علمیه در ادامه افزود: ویژگی سوم و چهارم ایشان اطمینان به لطف پروردگار که در سخنرانی‌های متعدد ایشان ملاحظه می‌شود و همچنین قوت ایمان که یافتنی است نه گفتنی که در دورن شخص است و آثار آن از جمله نترسیدن از غیر، تبلیغ بدون ملاحظه افراد، شجاعت، تسلیم در مقابل پروردگار، توکل، خشنودی از تقدیرات الهی و صبر و استقامت است که در ایشان قابل ملاحظه است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: ویژگی پنجم، دشمن‌شناسی ایشان و مرزبندی با دشمن است که آیات فراوان در این زمینه از جمله آیه ۱۴۶ سوره نساء وجود دارد.

وی در ادامه به ویژگی‌های دیگری از جمله الهامات الهی و قوه تشخیص حق از باطل که در موقعیت‌های متعدد به ایشان داده می‌شود و بحث عبادت ایشان که داستان‌های فراوانی دارد اشاره کرد و گفت: ویژگی هشتم زهد ایشان است که مشهور است و هرکس چند روزی با ایشان در ارتباط باشد ملاحظه می‌کند زندگی ایشان بر این اساس است.

آیت‌الله مهدوی در پایان دو ویژگی دیگر از رهبر معظم انقلاب نام برد و اظهار کرد: ویژگی نهم، مقایسه نکردن حکومت الهی با حکومت طاغوت و بحث رهبری و مدیریت ایشان است./1304/

ارسال نظرات