۱۸ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۷۴۸۶۵
آیت الله نوری همدانی:

وحدت باید بر محور ولایت باشد / عزت و اقتدار کشور مرهون ولایت فقیه است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی با تاکید بر ضرورت حفظ وحدت در جامعه گفت: تفرقه و اختلاف موجب ضعیف شدن جامعه می شود و اگر کسی از آن غافل شود عزت از بین می رود.
2/ آيت الله نوري همداني آيت الله نوري همداني/آرشيوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید، عصر امروز در دیدار جمعی از مدیران صدا و سیما، طی سخنانی با اشاره به آیات و روایاتی ایمان، علم، داشتن حاکمیت ولایی و وحدت و اتحاد را از جمله عوامل عزت مسلمانان دانست و بیان داشت: خوشبختانه امروز به برکت پیروزی انقلاب اسلامی جایگاه ولایت فقیه بسیار روشن است و همه موظف به حمایت از ایشان هستیم.

وی در ادامه با یادآوری نحوه شکل گیری حکومت در اسلام، عزت و اقتدار ایران اسلامی را مرهون ولایت فقیه دانست و تصریح کرد: بحمدلله رهبر معظم انقلاب اسلامی بعد از ارتحال امام به بهترین نحو انقلاب را از گردنه های مختلف عبور داده و کشتی انقلاب را سکانداری کرده اند.

این مرجع تقلید بیان داشت: دشمنان انقلاب نیز این جایگاه را نشانه گرفته اند و ما باید در مقابل توطئه ها و نقشه های دشمنان بیدار بوده و بصیرت خود را حفظ نمائیم.

استاد برجسته حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر ضرورت حفظ وحدت در جامعه بیان داشت: تفرقه و اختلاف موجب ضعیف شدن جامعه می شود و اگر کسی از آن غافل شود عزت از بین می رود.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به آیه «و اعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا» بر ضرورت حفظ وحدت تاکید و تصریح کرد: این وحدت باید حول محور ولایت فقیه باشد.

این مرجع تقلید در ادامه خواستار ترویج فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه شد و بیان داشت: این فرهنگ باید همیشه زنده و پویا باقی بماند و خوشبختانه در حال حاضر میلیون ها عاشق و بسیجی مهیای شهادت هستند و دشمنان نیز از همین موضوع ناراحت و عصبانی هستند.

وی با بیان اینکه دشمنان از جوانان ما هراس دارند تاکید کرد: اگر آنها جرات حمله به ایران را داشتند قبل از افغانستان و عراق سراغ ما می آمدند و ما را مورد هدف قرار می دادند.

این مرجع تقلید عدم سلطه پذیری در مقابل دشمنان را از جمله ویژگی های مؤمنان دانست و تصریح کرد: همه باید در مقابل دشمنان از موضع قدرت و اقتدار سخن بگویند نه از موضع انفعال و ضعف.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فتنه های اخیر در کشور بیان داشت: این فتنه چیزی نبود و خوشبختانه با تدبیر رهبری و همچنین هوشیاری ملت دشمنان نتوانستند به اهداف خود دست یابند.

وی گفت: این گونه فتنه ها از صدر اسلام نیز وجود داشته است و نقش خواص و نخبگان درآن بسیار مهم بوده است.

استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: در فتنه اخیر برخی از بهائیون، ضد انقلاب ها و سیلی خوردگان از انقلاب سعی داشتند به انقلاب اسلامی صدمه زده و آن را سرنگون کنند که این موضوع با تدبیر رهبری و هوشیاری ملت نقش بر آب شد و این گروه ها راه به جایی نبردند.

این مرجع تقلید مردم ایران را مردمانی زیرک و هوشیار خواند و گفت: ملت ایران با پیروی از امام راحل رژیم شاه را از کشور بیرون کرده و با خون های پاک خود این انقلاب را سرپا نگه داشتند و درحال حاضر نیز با صلابت و اقتدار پشت سر مقام معظم رهبری ایستاده و از آرمان های امام و انقلاب دفاع می کنند./924/پ202/ج


ارسال نظرات