۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰
کد خبر: ۷۴۸۸۸۹
به مناسبت فرارسیدن ۱۳ دی؛

نماهنگ «شهید القدس» منتشر شد

نماهنگ «شهید القدس» منتشر شد
نماهنگ «شهید القدس» به مناسبت چهارمین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی منتشر شد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، نماهنگ «شهید القدس» با صدای علی اکبر حائری و کارگردانی سیدمحمدرضا حسینی همزمان با ایام چهارمین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی، تولید و منتشر شد.

این قطعه تصویری، سرودخوانی گروهی از نوجوانان در رثای قهرمان مبارزه با تروریسم، شهید سلیمانی است و بخشی از دلاوری‌های او در مبارزه با دشمنان را با شیوه‌ای هنرمندانه از زبان نوجوانان روایت می‌کند.

در ابتدای این کلیپ به دلیل سیاست‌های ضد آزادی‌خواهانه اپلیکیشن اینستاگرام، به جای استفاده از نام اصلی این نماهنگ، یعنی «شهید القدس»، از نام فرعی آن یعنی «قاف، الف، سین، میم» استفاده شده است تا از حذف آن از این اپلیکیشن جلوگیری شود.

گروه سرود «احسان» این قطعه را بر اساس شعری از محسن سلطانی اجرا می‌کند و از دیگر عوامل آن می‌توان به تصویربردار: محمدرضا گلپور، تنظیم: مهدی سوسنی، مجری طرح: استودیو ریحان و عقیق و تهیه‌کننده: علی فرزندی اشاره کرد.

نماهنگ «شهید القدس» در اداره کل فرهنگی شهرداری تهران تهیه و به مناسبت ۱۳ دی سالروز شهادت سردار سلیمانی منتشر شده است.

سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و قهرمان مبارزه با تروریسم در منطقه غرب آسیا بامداد ۱۳ دی ۱۳۹۸ و با دستور مستقیم رئیس جمهور آمریکا در فرودگاه بغداد هدف حمله ارتش تروریستی ایالات متحده قرار گرفت و به همراه جمعی از همراهان خود به شهادت رسید.

شهید سلیمانی در طول دوران فرماندهی خود با سازماندهی نیروهای مقاومت در منطقه غرب آسیا، محور مقاومت را در کشورهای منطقه ایجاد کرد و به تقویت آن پرداخت. دوران ۲۲ ساله فرماندهی شهید سلیمانی در نیروی قدس دوران شکوفایی این نیرو و حضور مؤثر آن در منطقه قلمداد می‌شود.

تعداد بازدید : 11

متن شعر این نماهنگ به شرح زیر است:

«تو یه اسطوره‌ای تو واقعیت
که مِثلِت حتی تو افسانه‌ها نیست

می‌دونم دیگه پروانه‌تر از تو
تو کل عالم پروانه‌ها نیست

قاف الف سین میم
هنوز از اسمتم حتی می‌ترسن

قاف الف سین میم
تو رو کشتن چون از فردا می‌ترسن
اینا آتیشن از دریا می‌ترسن

قاف، قله غیرته
الف، اوج عزته
سین؛ سردار حرم
میم؛ محور وحدته

سلام عمو قاسم من
عکس رو جلد دفترم

پدرم قهرمان من و
تو قهرمان پدرم

القدسُ لَنا، ای سردار قدس
اِسمت حک می‌شه، رو دیوار قدس»

ارسال نظرات