۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۵
کد خبر: ۷۴۸۸۹۷
نماینده ولی فقیه در کاشان:

دشمن با تمام توان به اعتقادات، فرهنگ دینی و ارزش‌های ما هجوم آورده است

دشمن با تمام توان به اعتقادات، فرهنگ دینی و ارزش‌های ما هجوم آورده است
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: دشمن با تمام توان به اعتقادات، فرهنگ دینی و ارزش‌های ما هجوم آورده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین در دیدار با فعالان فرهنگی شهرستان کاشان با اشاره به اینکه از برنامه‌های فرهنگی و شاد مبتنی بر لذات حلال استقبال می‌کنیم، افزود: از روز نخست که به کاشان آمدم مسائل بنیادین از جمله اصول دین یعنی طرح ولایت آیت الله مصباح، طرح اندیشه و منظومه فکری رهبر معظم انقلاب و مجموعه آثار شهید مطهری را برای شهرستان کاشان را در نظر داشتم.

وی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم نسل ما منحرف نشود باید روی اصول دین بیشتر تمرکز داشته باشیم، اظهار داشت: بنده به عنوان یک خادم و سربازی هستم که در هفته در هشت مدرسه حاضر می‌شوم و تا به امروز در ۲۰۲ مدرسه از ابتدایی دوره اول تا متوسطه دور دوم پسرانه و دخترانه و هفته‌ای سه دانشگاه، هفته‌ای یک جلسه با طلاب و شب‌ها در یکی از مساجد مباحث قرآن و تفسیر اهل بیتی با هدف تقویت بنیاد‌های دینی برای نوجوانان و جوانان و میانسالان کاشان کار بنیادین می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی به برخی از ویروس‌های امروز در جامعه اشاره کرد و گفت: من در شورای فرهنگ عمومی، شورای امر به معروف و نهی از منکر و شورای تامین شهرستان کاشان تاکید کرده ام در برنامه‌های فرهنگی به هیچ عنوان نباید اختلاط وجود داشته باشد حتی اگر از یک ارگان رسمی مجوز داشته باشد چرا که باعث مفسده می‌شود.

وی به موضوع دریافت مجوز‌ها نیز اشاره کرد و با بیان اینکه ملاک ما رساله‌های عملیه و رساله رهبر معظم انقلاب است، اظهار داشت: آنچه را که اداره ارشاد مجوز داده می‌شود و هر آنچه از صدا سیما پخش می‌شود دلیل بر شرعیت و صد در صد اسلامی بودن نیست و مسائل شرعی جدای از این برنامه‌ها و مجوز‌ها است.

نماینده ولی فقیه در کاشان با تأکید بر اینکه متولیان و مجریان فرهنگی باید در برگزاری مراسم‌ها دقت کافی داشته باشند یادآور شد: برای برگزاری مراسم‌ها به ایام وفات ائمه اطهار (ع) و بزرگانی که برای آن‌ها شهرسیاه پوش می‌شود باید توجه داشت.

وی ساختار شورای فرهنگ عمومی را قابل قبول دانست و با اشاره به اینکه برای تقویت شورای فرهنگ عمومی از شخصیت‌های حقیقی و برخی از خواهران استفاده شده است، اظهار داشت: با این وجود تا شورای فرهنگ عمومی مطلوب فاصله داریم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی به لزوم جدی گرفتن شهر مکرم و دارالمؤمنین کاشان اشاره کرد و افزود: همه مسئولان و نهاد‌های فرهنگی و تبلیغی باید بدانند شهرکه نام مکرّم را دارد شهر متقین است و اگر برنامه‌ای در شهر اجرا می‌شود نباید در آن برنامه شخص با حرکات و الفاظ خودش باعث سست شدن فرهنگ دینی شود.

وی با بیان اینکه دشمن با تمام توان به اعتقادات، فرهنگ دینی و ارزش‌های ما هجوم آورده است، ادامه داد: به مسؤولان نیز صریح اعلام کرده ام، مومن از یک جا دوبار مورد حمله واقع نمی‌شود ما با لذت حلال موافق هستیم، چرا که این سیره امام کاظم است(ع) است که بخش چهارم اوقات مومن لذت‌های حلال است.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه نوجوانانی که در اغتشاشات سال قبل دستگیر شدند مدعی بودند چرا برای لذات حلال آن‌ها برنامه‌ای نداشته اید، اظهار داشت: پیشنهادات و راهکار‌های خود را در زمینه برنامه‌ها و لذات حلال ارائه دهید و من در حد توان پشتیبانی می‌کنم./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات