۱۹ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۷۴۹۰۹
رییس سازمان ثبت احوال کشور:

تمام فرایندهای علمیاتی ثبت احوال مکانیزه می شود

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به کاربرد فراوان شماره ملی افراد گفت: تنها بیست درصد از ظرفیت شماره ملی در سطح کشور استفاده می شود.
محمد ناظمي اردكاني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد ناظمی اردکانی، رییس سازمان ثبت احوال کشور و معاون وزیر کشور در مراسم آغاز مرحله آزمایشی صدور کارت ملی هوشمند که صبح امروز در تالار معصومیه استانداری قم برگزار شد با اشاره به سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: به برکت این پیروزی، در عرصه های مختلف کشور به خصوص عرصه های علمی پیشرفت های فراوانی حاصل شد.

وی در ادامه به مأموریت سازمان ثبت احوال کشور اشاره کرد و افزود: مأموریت سازمان ثبت احوال کشور صدور اسناد هویت ایرانیان در سراسر کشور و ایرانیان خارج از کشور است.

رییس سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به گستردگی شبکه اطلاعاتی و ارتباطی در سطح کشور اظهار داشت: سازمان ثبت احوال کشور می تواند پس از تولید داده های جمعیتی آن را در اختیار همه برنامه ریزان، دستگاه های ملی، محلی و استانی قرار دهد.

ناظمی اردکانی با بیان این‌که اکنون سرمایه گذاری ویژه ای در دولت نهم بر روی مرکز داده های جمعیتی انجام شده خاطرنشان کرد: این مرکز می تواند با اتصال به نقاط مشخص شده در سراسر کشور هر لحظه اطلاعات جمعیتی را پردازش کند.

وی اضافه کرد: این مرکز بالغ بر 27 ترابایت ظرفیت دارد و در یک ثانیه قادر به انجام پنج هزار تراکنش عملیات است و با 64 دستگاه در سطح ملی ارتباط مستقیم دارد.

رییس سازمان ثبت احوال کشور همچنین گفت: برای این‌که سازمان ثبت احوال به یک سازمان نوین تبدیل شود چهار هدف مکانیزه کردن کلیه فرایندهای علمیاتی در ثبت احوال، تبدیل شدن کارت شناسایی ملی به کارت شناسایی ملی هوشمند، توسعه فیزیکی و تجهیز کمی در سطح کشور و کاربردی شدن شماره ملی مورد توجه است.

ناظمی اردکانی ابراز داشت: اکنون تنها از بیست درصد ظرفیت کد ملی استفاده می شود در صورتی که با صدور کارت هوشمند از ظرفیت آن صد در صد استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت کارت ملی هوشمند در پردازش داده های جمعیتی، خاطرنشان کرد: کارت ملی هوشمند در راستای هدف مکانیزه کردن فرایند سازمان ثبت احوال نقش مؤثری دارد و در نخستین مرحله برای تشخیص هویت ایرانیان است.

رییس سازمان ثبت احوال کشور ابراز داشت: کارت ملی هوشمند یک کارت همه کاره است که استفاده های فراوانی از جمله در انتخابات، به عنوان کارت سلامت و کارت اعتباری پرداخت یارانه ها دارد. /920/پ202/ع

ارسال نظرات