۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۷۴۹۱۷۹
اخبار انتخابات (۱)؛

از رد صلاحیت وزیر سابق اطلاعات تا افشاگری روحانی علیه بانیان تحریم انتخابات

از رد صلاحیت وزیر سابق اطلاعات تا افشاگری روحانی علیه بانیان تحریم انتخابات
رئیس‌جمهور سابق این روز‌ها برای انتخابات اسفند ۱۴۰۲ به مقابله با چپ‌های تحریمی برخاسته و به جای تحریم، بر مشارکت انتخاباتی تأکید دارد، همچنین  بهروز نعمتی نماینده مجلس دهم و حجت‌الاسلام سید محمود علوی وزیر سابق اطلاعات نیز عدم احراز صلاحیت را دریافت کردند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مراحل خود را پشت سر می‌گذارد و نوبت به اعلام نتایج بررسی صلاحیت‌ها توسط هیئت نظارت استانی رسیده است، از این رو، در این گزارش به خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات به تحلیل‌ها و پیشینه‌های پیش روی انتخابات می پردازیم.   

فرآیند بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس دوازدهم چگونه است؟

فرآیندهای این انتخابات طبق قانون جدید که از این دوره اعمال شد، از نیمه‌ی مردادماه امسال شروع شد و مرحله‌ی پیش‌ثبت‌نام که اولین گام محسوب می‌شود به‌صورت غیرحضوری و الکترونیک از 16 تا 22 مرداد به‌طول انجامید و حدود 48 هزار نفر اسم نوشتند.

این روند ادامه داشت و با تشکیل هیئت‌های اجرایی مرکزی و حوزه‌های انتخابیه، بررسی مدارک و انجام استعلامات و هم‌چنین بررسی اعتراض داوطلبان تا 26 مهرماه نهایی شد و کسانی که از نظر مدارک و شرایط اعلامیِ ثبت‌نام مشکلی نداشتند، مشخص شدند.

27 مهرماه تا 3 آبان‌ماه نام‌نویسی قطعی از متقاضیان راهیابی به مجلس دوازدهم انجام گرفت و حدود 24 هزار نفر ثبت‌نام‌شان را نهایی کردند. این مرحله هم طبق قانون جدید، از طریق سامانه‌ی وزارت کشور و غیرحضوری صورت گرفت.

بعد از این مرحله، هیئت‌های اجرایی که متشکل از 8 عضو اصلی از معتمدان محلی و 3 عضو اداری شامل فرماندار، دادستان و رئیس ثبت احوال که امور اداری هیئت را پیش‌می‌برند، بررسی  صلاحیت‌های داوطلبان را از 4 آبان تا 18 آبان انجام دادند. 19 و 20 آبان نتایج این بررسی‌ها به داوطلبان اعلام شد.

هیئت نظارت استانی بررسی صلاحیت‌های داوطلبان را از 25 آبان تا 14 دی انجام داد و این نتایج از روز گذشته به‌طور رسمی توسط فرمانداران حوزه‌های انتخابیه به داوطلبان ابلاغ شد. داوطلبانی که به این نتایج اعتراض دارند می‌توانند تا 19 دی‌ماه شکایات‌شان را در سامانه «داوطلب» ثبت کرده و یک‌ماه فرصت برای بررسی مجدد وجود دارد و سرانجام، 19 بهمن‌ماه نظر قطعی شورای نگهبان توسط هیئت نظارت استان به ستاد انتخابات کشور یا فرمانداری اعلام خواهد شد.

20 بهمن‌ماه نتیجه بررسی شکایات داوطلبانی که تأیید و یا احراز صلاحیت نشده‌اند ابلاغ شده و درباره داوطلبانی که در مراحل قبل توسط شورای نگهبان مورد تأیید قرار گرفتند، به هیئت نظارت استانی اعلام نظر می‌شود.

دریافت شکایت از داوطلبانی که در سیر مراحل قبلی تایید شده لیکن شورای نگهبان نظر به عدم تایید یا عدم احراز دارد از 21 تا 23 بهمن‌ماه صورت خواهد پذیرفت.

بررسی مجدد صلاحیت‌ها تا 30 بهمن‌ماه به‌طول می‌انجامد و بالاخره 1 اسفند 1402 نظر شورا درخصوص ردصلاحیت همه داوطلبانِ ردصلاحیت‌شده ابلاغ و اسامی نامزدهای تأییدشده منتشر می‌شود.

بر اساس این گزارش، سخنگوی شورای نگهبان درخصوص آمار تأییدصلاحیت‌شدگان گفته در این دوره بیش از 21 هزار پرونده از واجدین شرایط در هیات‌های نظارت استانی مورد بررسی قرار گرفت که بیش از 52 درصد واجدین شرایط تایید صلاحیت شدند. بیش از 11 هزار نفر تایید صلاحیت شدند که این رقم نسبت به دوره قبل (تعداد افرادی که در هیات‌های نظارت استانی تایید صلاحیت شدند) دو برابر است.

از رد صلاحیت وزیر سابق اطلاعات تا افشاگری روحانی علیه بانیان تحریم انتخابات

پیامک مراجعه به سامانه شفافیت انتخابات برای داوطلبان ارسال می‌شود

محسن اسلامی دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور در گفت‌وگویی، درخصوص مراحل انتخابات اسفندماه 1402 و اعلام نتایج بررسی صلاحیت‌ها، بیان کرد: فرآیند اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی براساس جدول زمان‌بندی در حال اجراست و ما طبق قانون، نتایج بررسی صلاحیت‌ها را 14 دی‌ماه از هیئت نظارت مرکزی گرفتیم و بامداد روز 15 دی‌ماه کار ابلاغ را شروع کردیم و تمامی موارد «عدم تأیید»، «عدم احراز» و «تأیید» ابلاغ شد.

 وی افزود: براساس قانون، ابلاغ را به‌صورت متمرکز و پیامکی متمرکز برای کلیه داوطلبان ارسال کردیم؛ هم‌چنین نتایج به کلیه فرمانداری‌های مراکز حوزه نیز ارسال شد و آن‌ها هم به‌صورت مکتوب به داوطلبان ابلاغ کردند. بنابراین، هم از سوی ستاد انتخابات کشور به‌صورت متمرکز و با سرعت و هم‌چنین از جانب فرمانداری‌ها به‌صورت مکتوب و بعضاً پیامکی ابلاغ را انجام داده‌ایم.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور خاطر نشان کرد: 15 و 16 دی‌ماه کار ابلاغ نتایج انجام می‌شود و از 17 تا 19 دی دریافت اعتراضات به نتایج صورت خواهد گرفت؛ در هفته‌ی جاری از طریق پیامک به نامزدها درباره سامانه مالی اطلاع‌رسانی خواهیم کرد و داوطلبان با طرز کار این سامانه آشنا خواهند شد.

اسلامی درخصوص یکی‌شدن برگه‌های تعرفه رأی انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، اظهار داشت: ما بر اساس تجربیات ادوار گذشته و به‌جهت سهولت در امر رأی‌دهی، تعرفه‌ی رأی را به‌صورت یک‌پارچه چاپ کردیم و یک کاغذ وجود دارد که قسمت پایین برگه‌ی تعرفه مربوط به انتخابات خبرگان و بخش مربوط به انتخابات مجلس هم در صدر کاغذ قرار دارد. از وسط برگه نیز محلی تعبیه شده تا به‌راحتی جدا شود و آراء در دو صندوق انداخته می‌شود.

وی با بیان اینکه تعرفه‌ها چاپ و آماده‌ شده و در زمان مقرر توزیع خواهد شد، عنوان کرد: نکته‌ی قابل توجه اینکه فرد رأی‌دهنده باید دقت کند تا اسامی نامزدها را در قسمت مربوطه بنویسد و اگر جابجا نوشته شود، رأی باطل محسوب می‌شود؛ ولی اگر سهواً برگه‌ی تعرفه در دیگر صندوقِ جمع‌آوری آراء بیفتد، رأی صحیح است و شمرده خواهد شد.

از رد صلاحیت وزیر سابق اطلاعات تا افشاگری روحانی علیه بانیان تحریم انتخابات

صلاحیت وزیر سابق اطلاعات برای شرکت در انتخابات مجلس تایید نشد

پس از پایان بررسی صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی و ارسال نتایج آن به استانداری‌ها و داوطلبان، برخی از چهره‌های ثبت نام کننده در انتخابات مجلس، از تایید یا ردصلاحیت خود خبر داده اند.

 بهروز نعمتی نماینده مجلس دهم و حجت‌الاسلام سید محمود علوی وزیر سابق اطلاعات نیز عدم احراز صلاحیت را دریافت کردند.

چهره‌هایی که تائید یا ردصلاحیت‌ خود برای انتخابات مجلس را اعلام کرده‌اند

پس از پایان بررسی صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی و ارسال نتایج آن به استانداری‌ها و داوطلبان، برخی از چهره‌های ثبت نام کننده در انتخابات مجلس، از تایید یا ردصلاحیت خود خبر داده اند.

تائیدصلاحیت شدگان انتخابات مجلس

بر همین اساس، گفته می شود تمام نمایندگان فعلی تهران مجلس که برای انتخابات ثبت نام کرده اند، تائید شده اند.

از حوزه انتخابیه قم به جزء علیرضا زاکانی که هم اکنون شهردار تهران است و ثبت نام نکرده، دو نماینده باقی‌مانده، مجتبی ذوالنوری تائید صلاحیت شده و احمد امیرآبادی فراهانی نیز انصراف داده است.

صلاحیت محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور سابق تائید شده است.

محمدرضا باهنر نیز هم گفته که تائید صلاحیت شده است.

علی مطهری از تائید صلاحیتش خبر داده است.

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش دولت روحانی هم گفته که تائید صلاحیت شده است.

منصور حقیقت‌پور نماینده اسبق مجلس هم به خبرنگار فارس گفته که صلاحیتش برای انتخابات مجلس دوازدهم تایید شده است.

حقیقت‌پور همچنین به خبرنگار فارس گفته که بهروز نعمتی و حجت‌الاسلام سید محمود علوی وزیر سابق اطلاعات رد صلاحیت شده اند.

کمال‌الدین پیرموذن فعال سیاسی اصلاح طلب اعلام کرده که صلاحیت مسعود پزشکیان برای انتخابات آینده تائید شده است.

روح الله متفکر آزاد نماینده فعلی مجلس هم گفته که صلاحیتش برای انتخابات مجلس تائید شده است.

حمید رسایی نماینده سابق مجلس نیز در پیج خود از تائید صلاحیتش خبر داده است.

الله وردی دهقانی نماینده مردم ورزقان نیز در صفحه شخصی خود در فضای مجازی گفته که تائید شده است.

علیرضا منادی رئیس فعلی کمیسیون آموزش مجلس هم گفته که صلاحیتش برای انتخابات آتی تائید شده است.

حسین محمد صالحی دارانی نماینده فریدن، چادگان و فریدون شهر هم در صفحه خود از تائید صلاحیتش خبر داده است.

پرویز اوسطی نماینده قروه و دهگان در مجلس هم گفته که به عنوان نامزد در انتخابات آینده مجلس حضور دارد.

محمدحسین فرهنگی نماینده فعلی مجلس هم می گوید صلاحیتش برای انتخابات آتی تائید شده است.

علیرضا زندیان نماینده مردم بیجار هم در صفحه خود از تائید صلاحیتش خبر داده است.

سمیه محمودی نماینده مردم شهرضا و دهاقان هم از تائید صلاحیت خود خبر داده است.

منصور علی زارعی نماینده ساری و میاندرود هم گفته که تائید صلاحیت شده است.

لطف الله سیاهکلی نماینده قزوین، آبیک و البرز هم در کانال خود اعلام کرده صلاحیتش تائید شده است.

سلمان اسحاقی نماینده  مردم قائنات از تائید صلاحیت خود خبر داده است.

یدمحمد موحد نماینده کهکیلویه، بهمئی، چرام و لنده هم می گوید صلاحیتش تائید شده است.

براساس آنچه اعلام شده همه نمایندگان آذربایجان شرقی به جز بیگی نماینده تبریز و موسوی نماینده ملکان تائید صلاحیت شده اند.

همچنین صلاحیت هر سه نماینده فعلی ارومیه در مجلس شورای اسلامی تایید شده است.

از نمایندگان فعلی مجلس استان گیلان نیز تنها نام احمد دنیامالی نماینده فعلی بندرانزلی در جمع اسامی تأیید صلاحیت شدگان قرار ندارد.

همچنین در اسامی تأیید شدگان اسامی همچون محمود شکری و بهمن محمدیاری نمایندگان اسبق تالش، ماسال و رضوانشهر، ابوذر ندیمی نماینده اسبق لاهیجان و سیاهکل، محمدحسین قربانی و حسن شاخصی نمایندگان ادوار آستانه‌اشرفیه و بندرکیاشهر، محمد مهدی افتخاری نمایده اسبق فومن و شفت، دیده نشده اما نام مهرداد لاهوتی نماینده سابق لنگرود، هادی حق شناس نماینده اسبق بندرانزلی، صمد مرعشی نماینده اسبق رودبار در جمع تأیید صلاحیت شدگان دیده می‌شود.

در حوزه انتخابیه رشت اسامی همچون حسن تامینی و محمدصادق حسنی (نمایندگان ادوار مجلس از حوزه انتخابیه رشت)، امیرحسین علوی، فاطمه شیرزاد در جمع تأییدشدگان دیده نشده اما رامین مهمانپرست، مهدی فلاح، مصطفی بلورچی  در جمع تأیید شدگان قرار گرفت.

همچنین حسن نوروزی نماینده فعلی رباط کریم و بهارستان و بیژن سلیمان پور فرماندار نیز تایید صلاحیت شدند.

هر سه نماینده استان البرز در مجلس یازدهم؛ مهدی عسگری، علیرضا عباسی و علی حدادی توسط شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند.

حسن قشقاوی و ناهید تاج الدین نمایندگان ادوار و اصلاح طلب مجلس تایید شدند. همچنین زهرا ساعی پیامک تایید صلاحیت را دریافت کردند.

حسین حق وردی نماینده فعلی شهریار، قدس و ملارد، محمدرضا گروسی معاون اسبق استاندار قم و امیر ابراهیم رسولی سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب تایید صلاحیت شدند.

امیر حسین  ثابتی مجری برنامه جهان‌آرا شبکه افق از تأیید صلاحیت خود در انتخاب مجلس خبرداد.

صلاحیت غلامرضا تاجگردون نیز تایید شده است.

علاء الدین بروجردی نیز از حوزه انتخابیه لار تایید شد.

حمد وحیدی نماینده بجنورد، جاجرم و سملقان، علی بابایی کارنامی نماینده ساری و میاندرود مهرداد گودرزوند چگینی نماینده رودبار، معصومه پاشایی بهرام نماینده جلفا و مرند، سید شمس‌الدین حسینی نماینده تنکابن و رامسر، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد حسین فلاحی نماینده همدان و فامنین، حجت‌الاسلام والمسلمین جواد نیک بین نماینده کاشمر و بردسکن وحجت‌الاسلام والمسلمین جواد نیک بین نماینده بردسکن و کاشمر و حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، میمه و برخوار هم تایید صلاحیت شدند.

احد آزادی خواه نماینده ملایر، ولی الله بیاتی نماینده تفرش، آشتیان و فراهان هم تایید صلاحیت شدند.

محمد حسین رنجبران مجری و تهیه کننده تلویزیون هم در صفحه شخصی‌اش در فضای مجازی گفته که تایید صلاحیت شده است.

از رد صلاحیت وزیر سابق اطلاعات تا افشاگری روحانی علیه بانیان تحریم انتخابات

عدم تایید صلاحیت‌شدگان برای انتخابات مجلس

جلال رشیدی کوچی نماینده فعلی مجلس نیز در فضای مجازی گفته که تائید نشده است.

اسماعیل حسین زهی هم به خبرنگار فارس گفت که تائید نشده است.

احمد علیرضا بیگی نماینده فعلی مجلس هم گفته که تائید صلاحیت نشده است.

علی موسوی از حوزه انتخابیه ملکان، لیلان و مبارک شهر هم گفته ردصلاحیت شده است.

محمد فیضی نماینده مجلس دهم هم در صفحات مجازی خود گفته که صلاحیتش تائید نشده است.

جواد هروی سخنگوی حزب اعتدال و علی محمد نمازی عضو حزب کارگزاران هم رد صلاحیت شدند.

صلاحیت نوراله طاهری فرماندار اسبق شهریار احراز نشده است.

جلال محمودزاده نماینده مهاباد و عیسی زاده نماینده مردم میاندوآب نیز رد صلاحیت شده اند. نادر قاضی پور و جواد جهانگیرزاده از نمایندگان ادوار مجلس در ارومیه نیز رد صلاحیت شده اند.

جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده مجلس یازدهم نیز میان رد صلاحیت شدگان است.

فریدون همتی استاندار سابق هرمزگان و قزوین در دولت روحانی نیز تایید صلاحیت نشده است.

از رد صلاحیت وزیر سابق اطلاعات تا افشاگری روحانی علیه بانیان تحریم انتخابات

افشاگری روحانی علیه بانیان تحریم انتخابات

حسن روحانی، رئیس‌جمهور سابق ایران است که این روزها برای انتخابات اسفند 1402 به مقابله با چپ‌های تحریمی برخاسته و به جای تحریم، بر مشارکت انتخاباتی تأکید دارد.

او در تازه‌ترین سخنان خود که به تازگی منتشر شد، گفته است: همه تلاش ما باید این باشد که صندوق رأی به عنوان مرجع اصلی برای تحول جامعه حفظ شود...وقتی صندوق رأی و انتخابات کنار گذاشته شود، فاجعه رخ‌ می‌دهد. آن زمان شاهد هرج‌ومرج خونین و ناامنی خواهیم بود. باید بدانیم این نظام آلترناتیو و جایگزین ندارد.

روحانی با بیان اینکه براندازی صندوق رأی و براندازی نظام دو روی یک سکه است، تصریح کرد: هر تلاشی برای براندازی صندوق رأی منجر به براندازی نظام می‌شود. خواست معاندین نظام هم از اول براندازی صندوق رأی و مردم‌سالاری نظام بوده است تا نظام پشتوانه مردمی خود را از دست بدهد و دچار فروپاشی شود. بنابراین هر نوع تلاش برای بی‌اعتنایی به انتخابات، بازی در زمین مخالفین نظام و کمک به خواست و اهداف آن‌هاست.

سخنان تبیینی آقای روحانی در حالی است که چپ‌های تحریمی اصرار دارند در پیامد اقدام آنها براندازی و خون و اسلحه نیست!

چندی قبل بود که سعید حجاریان در واکنشی شتابزده به افشای این نتیجه شوم در پیامد تئوری خود مبنی بر تحریم انتخابات، گفته بود:

حرف‌هایی از جنس اینکه آن سوی عدم شرکت در انتخابات، خیابان است، بی‌معناست. از انتخابات تا خیابان، منازل زیادی وجود دارد؛ یعنی تاکتیک‌های مختلفی در دنیا تجربه شده است که اصولگرایان به آن جاهل هستند و این جهل‌شان ناشی از نخواندن تاریخ سیاسی کشورهای مختلف است!

مسئله اما اینجاست که نه حجاریان و نه هیچیک از هم‌مسلکان او حاضر نشدند توضیح بدهند آن منازل زیاد و گزینه‌های وافری که پس از تحریم انتخابات قرار دارند چه هستند و کسی که دست به ذبح صندوق رأی می‌زند چه راهی جز گام گذاشتن در وادی "چماق و شعبان بی‌مُخی" خواهد داشت؟

شاید برای مخاطبان محترم جالب باشد که ما در وبلاگ مشرق بارها بصورت مستقیم این سؤال را از حامیان تحریم انتخابات پرسیده‌ایم و آنها تا این لحظه هیچ جوابی در چنته نداشته‌اند.

سخنان روحانی و تأکید او بر اینکه براندازی صندوق رأی و براندازی نظام دو روی یک سکه است یک سخن حق و از مصادیق جهاد تبیین است که البته انتظار بود قبل از آقای روحانی توسط دیگر چهره‌های سیاسی بیان می‌شد.

فاجعه اینجاست که هنوز ابعاد وسیعی از نیروهای سیاسی کشور متوجه پروژه تحریم انتخابات و خیانت نهفته در پشت آن نشده‌اند...

از رد صلاحیت وزیر سابق اطلاعات تا افشاگری روحانی علیه بانیان تحریم انتخابات

کارگزاران وارد اشتباه راهبردی می‌شود؟

مُدالیته اشتباه مرعشی برای شریک دزد و رفیق قافله شدن!

حسین مرعشی، دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی اخیراً طی اظهاراتی در مصاحبه مطبوعاتی خود پیرامون رویکرد کارگزاران در انتخابات آتی گفته است: ما در ائتلاف با جبهه اصلاحات هستیم و در مجمع عمومی این جبهه بحث‌های مشارکت در انتخابات را شروع کرده‌ایم، در همین رابطه دو پیشنهاد تحریم و مشارکت بدون قید و شرط طرفداران زیادی ندارد و در نقطه مقابل مشارکت مشروط در دستور کار جبهه است که ما نیز طرفدار این رویکرد هستیم. مشارکت ما در انتخابات مشروط بر این است که در حوزه‌های مختلف کاندیداهای داشته باشیم که بتوانیم مسئولیت آنها را بپذیریم و مورد تایید ما باشند.

او می‌افزاید: ما منتظر این هستیم که نتیجه تایید صلاحیت ها بیایید و تمام ۱۸۰ نفری که از کل جبهه اصلاحات در کل حوزه های انتخابیه کشور ثبت نام کرده اند وضعیت تاییدشان مشخص شود آن زمان می توانیم در مورد ائتلاف سخن بگوییم و از امروز در جلسات جبهه اصلاحات موضوع مشارکت مشروط در انتخابات به بحث گذاشته خواهد شد.

مرعشی همچنین گفته است:‌ ما تلاش می‌کنیم دوستانمان را با راهبرد مشارکت مشروط همراه کنیم؛ به هر حال ما باید سیاست‌ورزی‌مان را در بود و نبود جمهوری اسلامی تجزیه و تحلیل کنیم.

قبل از هرچیز باید گفت که از رویکرد نجیبانه حزب کارگزاران در ماه‌های اخیر مبنی بر مقابله با تحریم انتخابات و تأکیدات آقایان بر وجوب صندوق رأی بعید بود که آقای مرعشی مجددا رویکرد تحریمی اتخاذ کند و همانند چپ‌های تحریمی از گزینه مشارکت مشروط حرف بزند.

و اما مشارکت مشروط که به معنای شرکت در انتخابات به شرط تأیید نامزدهای دارای سوء سابقه است...

از 2 حال خارج نیست. یا آقای مرعشی معنی مشارکت مشروط که حجاریان آنرا تئوریزه کرده، نمی‌داند! که چنین چیزی بعید است و باید نتیجه گرفت مرعشی برای در امان ماندن از حملات چپ‌های تحریمی چنین موضعی را مطرح کرده.

و یا آقای مرعشی واقعا یک چپ تحریمی است که از اول هم قصد مشارکت مشروط داشته و تمام تأکیدات او بر صندوق رأی هم نمایشی برای فرار از برخورد امنیتی و پاک کردن سابقه‌اش در فتنه سال 88 بوده است.

ما تمایل داریم به گزینه اول ضریب بیشتری بدهیم و اینطور نتیجه بگیریم که مرعشی و دوستانش برای سیاست‌ورزی مد نظر خودشان است که یک موضع خاکستری اخذ کرده‌اند و در شب انتخابات به صحنه خواهند آمد. کما اینکه در 2 انتخابات قبلی هم علیرغم تحریم اما به انتخابات آمدند و همانند استراتژی درست اصلاح‌طلبان در سال 92 (حمایت از نامزد نزدیک در شرایط فقدان نامزد اصلی) لیست دادند و نامزد معرفی کردند.

لکن این محاکات با آقای مرعشی و دوستانشان هم ضروریست که این طرز سیاست‌بازی شاید چند صباحی کارگزاران را از حملات چپ‌های نانجیب برهاند اما در عین حال، شما را از تعمیق گفتمان و خوشنامی در تاریخ منع خواهد کرد.

از طرفی منطقی هم نیست که مصداق شریک دزد و رفیق قافله باشید و هم داغ تحریم انتخابات بر پیشانی‌تان حک شود و هم با ارائه فهرست انتخاباتی مورد طعن و حمله چپ‌های تحریمی قرار گیرید.

بر اساس این گزارش، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری جمعه 11 اسفند برگزار می‌شود.

میثم صدیقیان
ارسال نظرات