۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۷۴۹۴۶۵
آیت الله کعبی:

انقلاب اسلامی از گسترش الحاد عملی و نظری در جهان جلوگیری کرد/ شرکت در انتخابات ضامن اقتدار و امنیت ملی

انقلاب اسلامی از گسترش الحاد عملی و نظری در جهان جلوگیری کرد/ شرکت در انتخابات ضامن اقتدار و امنیت ملی
نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به فرا رسیدن ایام انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی و تاثیر آن بر امنیت و اقتدار ملی، بر لزوم مشارکت همگانی در انتخابات تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در همایش ائمه جماعات استان قم که با حضور ائمه جماعات استان در سالن همایش جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، شهر مقدس قم را شهر اجتهاد و قیام و شهر دین دانست و با اشاره به ایام سالگرد درگذشت آیت الله محمدرضا آشتیانی معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین، تلاش های آیت الله آشتیانی در جامعه مدرسین در زمینه مسائل دینی و توجه ویژه وی به مسجد و فعالیت های تبلیغی را تلاش های موثر و با اهمیت عنوان کرد.

وی در ادامه با اشاره به رسالت روحانیت و حوزه‌های علمیه در تبلیغ دین و ترویج معارف اسلامی افزود: شناخت مسائل اسلامی و معارف اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام در مرحله اول و تبیین آموزه های اسلامی در میان مردم در مرحله دوم است که اقامه حکم الله و دیده بانی دین از جمله رسالت های روحانیت در جامعه اسلامی است.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: امروز نقش روحانیت در سرتاسر جهان برای گسترش معارف اسلامی و تبیین آموزه های اسلامی بسیار بی نظیر است و این به تلاش امام خمینی (ره) است که اگر این مرد بزرگ نبود، دین و معنویت در انزوا به سر می بردند.

انقلاب اسلامی از گسترش الحاد عملی و نظری در جهان جلوگیری کرد

وی افزود: انقلاب اسلامی سبب ظهور و بروز دین اسلام به عنوان نسخه ای پیروز بخش در جهان شد که اگر انقلاب اسلامی نبود، الحاد عملی و نظری در جهان گسترش پیدا می کرد و بعد از انقلاب اسلامی است که دیگر از شرق و غرب ملحد، خبری نیست و یا اگر هم هست، روز به روز رو به افول می باشد.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاستگاه بلوک اسلامی در جهان را متاثر از حضرت محمد و آل محمد (ص) دانست و با اشاره به جنگ تمدنی مردم غزه با رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: جنگ امروز در غزه، جنگ و جهاد تقابل تمدنی است، چیزی که همه به این امر معترف هستند.

غزه، نقطه عظیمت و آغاز تحولات تمدنی است

وی افزود: تحولات جهان به نفع دین و آموزه های دینی درحال شکل گیری است و غزه، نقطه آغاز این تحولات است که این نیز به برکت انقلاب اسلامی و راهنمایی های امام راحل و راهبری های رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

آیت الله کعبی با بیان این که رژیم صهیونسیتی دست نازی ها در قتل عام مردم مظلوم را بسته است بیان داشت: آنچه در این بین قابل توجه است این که این قتل عام ها هیچ دستاوردی برای پیروزی و نجات رژیم صهیونسیتی نداشته و ندارد؛ چراکه هنوز ساختار نظامی حماس همچنان پابرجاست و آقای بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز به دلیل حمایت از رژیم صهیونسیتی در انتخابات روبه رو شکست خواهد خورد.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این که مقاومت اسطوره‌ای مردم غزه و نیروهای حماس سبب شکست رژیم صهیونسیتی در نبرد با غزه شده است اظهار داشت: مقاومت جانانه مردم غزه برگرفته از مقاومت اسلامی و فرهنگ و معارف اسلامی است و آنان جهاد و مقاومت را در مکتب امام حسین آموخته اند.

وی افزود: امروز مکتب اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام در همه جهان رو به گسترش است؛ چراکه مکتبی برخلاف مکتب تحجرگرایانه و مکتبی الهی و اسلامی است.

آیت الله کعبی بیان داشت: روحانیت باید نسبت به میدان تقابلی تمدن اسلامی با تمدن غربی و غیر اسلامی، علم و آگاهی داشته باشد و ویژگی ها و بایسته های تمدنی خود را شناخته و در این راستا گام های لازم و ضروری متناسب با نقش خود، گام بردارند.

وی در ادامه با اشاره به پیشرفت های انقلاب اسلامی در دهه های گذشته و لزوم تبیین پیشرفت های انقلاب به آحاد جامعه افزود: انقلاب اسلامی در طول دهه های گذشته پیشرفت های بسیاری در عرصه های گوناگون علمی، نظامی و عرصه های گوناگون داشته است که در بسیاری از مواد پیشرفت های شگرفی است که لازم است این پیشرفت ها در جامعه تبیین شود.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: تمام پیشرفت های کشور بدون مشارکت و همراهی مردم هیچ ارزش و منافعی برای کشور نخواهد داشت و این نشانگر اهمیت نقش آفرینی مردم در جامعه اسلامی و ایفای نقش موثر آنان در عرصه های مختلف است.

وی افزود: دشمنان انقلاب اسلامی ایران با تاسیس شبکه های ماهواره ای گسترده و تکنولوژی های مختلف رسانه ای، نامیدی و بی ایمانی مردم را در پیش روی تهاجمات خود قرار داده اند تا مردم را از مکتب اهلبیت علیهم السلام جدا کرده و آنان را نسبت به روحانیت و نظام اسلامی بدبین و ناامید کنند.

آیت الله کعبی با اشاره به نقش مساجد در گسترش و رونق اقتصادی کشور بیان داشت: می توان با مردمی کردن اقتصاد و گسترش فرهنگ کار و فعالیت های اقتصادی در راستای مردمی کردن اقتصاد و رونق اقتصادی کشور گام های موثری در این راستا برداشت.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که ارتقای شاخصه های کارآمدی اقتصادی نظام و دولت سیزدهم می تواند در مقابله با نقشه دشمنان برای ناامید سازی مردم از سوی دشمنان موثر باشد بیان داشت: روحانیت در این راستا می تواند بسیار موثر واقع شود و لازم است در این راستا گام های لازم برداشته شود و چون مسجد، سنگر ایمان و اعتقاد مردم است، باید این مسائل با محوریت امام جماعت و امام محله مورد توجه قرار گیرد.

انتخابات موجب امنیت و اقتدار ملی است

وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن ایام انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:دشمنان انقلاب اسلامی، انتخابات را به دلیل مخالف بودن آنان با نظام اسلامی تحریم و مردم را تشویق می کنند که در انتخابات شرکت نداشته باشند؛ اما باید این را بدانیم که شرکت مردم در انتخابات در امنیت و اقتدار ملی موثر است و لازم است این مسائل با جهاد تبیین بر مردم تبیین و تشریح شود.

آیت الله کعبی در پایان تاکید کرد باید همه مردم ایران و مسئولان پا به میدان انتخابات گذاشته و با شرکت پرشور خود در انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی جواب دندان شکنی به دشمنی های دشمنان و کسانی که امنیت و اقتدار ملی ایران اسلامی را نمی خواهند، بدهند.

 

ارسال نظرات