۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۹
کد خبر: ۷۵۰۳۲۳
آیت الله مهدوی:

اعتکاف باید تأثیر ماندگار بر دانش‌آموزان داشته باشد

اعتکاف باید تأثیر ماندگار بر دانش‌آموزان داشته باشد
اصفهان ـ عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: محتوا و کیفیت در اعتکاف بسیار مهم است و اعتکاف باید بر روی جوان پس از این رویداد اثر ماندگار گذاشته باشد.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی، عضو مجلس خبرگان رهبری در نشست معاونین پرورشی، نواحی و مناطق استان اصفهان گفت: قرآن کریم در ۳ آیه ابتدا بر تزکیه و سپس بر تعلیم تأکید کرده است لذا وظیفه سنگینی در حوزه پرورشی بر عهده آموزش و پرورش قرار دارد.

وی ادامه داد: نمره دانش‌آموزان بر اساس درس است و دانش‌آموز به سمت‌وسوی کسب علم سوق داده می‌شود، درحالی‌که در خصوص امور تربیتی این‌گونه نیست؛ پرورش موضوع بسیار مهمی است و اولین مرحله آن تقویت ایمان است.

آیت‌الله مهدوی با اشاره با سوره اسرا مهدوی تأکید کرد: تقویت اعتقادات بر روی رفتار انسان اثر می‌گذارد و انجام واجبات و ترک محرمات را به دنبال دارد.

امام‌جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: روحیات و عادات نسل جوان را باید شناسایی و چالش‌هایی نظیر غضب، عجله و... را باید برطرف کرد؛ برای رفع مسائل باید نسبت به مشکلات نوجوانان و جوانان آگاهی لازم داده شود چراکه تمام عادات بد انسان از دیدگاه اسلام قابل معالجه است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: تعلیم احکام به دانش‌آموزان جهت تعالی آنان ضرورت دارد و اعتقادات باید در دانش‌آموزان به عمل بنشیند و ایمان دانش‌آموزان پله‌پله با هدایت درست می‌تواند به‌یقین برسد.

آیت‌الله مهدوی تصریح کرد: تلاش بسیاری در حوزه تربتی صورت‌گرفته است و تشکر می‌کنم؛ محتوا و کیفیت در اعتکاف بسیار مهم است و اعتکاف باید بر روی جوان پس از این رویداد اثر ماندگار گذاشته باشد.

امام‌جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: دانش‌آموز را باید بتوان قانع کرد که ایام‌الله را بداند و در مناسبات ملی نظیر ۲۲ بهمن و دهه فجر حضور فعال داشته باشد./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات