۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۷۵۰۷۹۵
حجت الاسلام سالک:

اصلاحات با کلید واژه انتخابات نمایشی نامردی کرد

اصلاحات با کلید واژه انتخابات نمایشی نامردی کرد
عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: اصلاح‌طلبان دور هم که می‌نشینند، فقط خود را می‌بینند؛ اینکه می‌گویند ما در کنار مردم هستیم، یک حرف «پوپولیستی» است و آنها دقیقاً در مقابل مردم هستند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام احمد سالک کاشانی در گفت‌وگویی، با اشاره به راهبرد جدید جبهه اصلاحات در انتخابات مجلس دوازدهم گفت: پیشنهاد من این است که جریان اصلاح‌طلبی را از ابتدای انقلاب تا به امروز بررسی کنید و فراز و فرودها و عملکردشان را در فتنه‌های ۷۸، ۸۸، ۹۶ و ۱۴۰۱ را ببینید؛ حتما پاسخ سؤالتان را دریافت خواهید کرد.

وی اضافه کرد: از ابتدای انقلاب تا امروز هرچه اصلاح‌طلبان تندرو حرف زدند، از حلقوم دشمن حرف زدند. دشمنان همواره بر حذف شدن و کمرنگ شدن انتخابات، عدم حضور مردم، نمایش دادن و بزرگ کردن کمبودهای کشور، بالا بردن توقع جامعه و ضربه زدن به پیکیره ستون خیمه اسلام تأکید دارند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه حرفی هم که امروز می‌زنند مانند حرف احمدی‌نژاد در ۱۴۰۰ است، خاطر نشان کرد: او هم فریاد زد که من رأی نمی‌دهم.

حجت الاسلام سالک اظهار کرد: اصلاح‌طلبان هم دور هم که می‌نشینند، فقط خود را می‌بینند و مردم را نمی‌بینند. نه با مردم و نه با انقلاب کاری دارند و تنها به دنبال تأمین منافع خودشان هستند.

وی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان به صداوسیما هم که می‌آیند،هرچه دلشان بخواهد به جمهوری اسلامی می‌گویند و جمهوری اسلامی هم مطالب آنها را با سعه صدر گوش می‌دهد، افزود: اما آنها نهایتاً به دنبال جریان‌های فردی و باندی خود هستند که در راستای خواسته‌های آمریکا و اروپاست.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: اصلاح‌طلبان اگر نسبت به مسائل اسلام و انقلاب عمقی نگاه می‌کردند و واقع‌بین بودند، می‌فهمیدند که این انقلاب در طول ۴۵ سال توانسته به قله‌های بلند و بین رتبه‌های اول تا دهم جهانی در تمام ابعاد قرار بگیرد. این کمال نامردی است که بگویند انتخابات نمایشی است و یا بگویند ما در انتخابات شرکت نمی‌کنیم و یا آن را تحریم می‌کنیم.

حجت الاسلام سالک گفت: اینکه می‌گویند ما در کنار مردم هستیم، یک حرف پوپولیستی است؛ آنها دقیقاً در مقابل مردم هستند.

بر اساس این گزارش، بیستمین نشست مجمع عمومی جبهه اصلاحات ایران در دوره دوم فعالیت، با حضور اعضای حقوقی (نمایندگان احزاب اصلاح‌طلب) و اعضای حقیقی این جبهه، یکشنبه (اول بهمن ١٤٠٢) به ریاست «آذر منصوری» برگزار شد.

در این جلسه، بررسی سند راهبرد انتخاباتی جبهه اصلاحات ایران در سال ۱۴۰۲ در دستور کار مجمع عمومی قرار گرفت و اعضا ضمن بیان دیدگاه‌های خود نسبت به متن تهیه‌شده از سوی کمیته راهبردها وارد بحث شدند و در نهایت، جزئیات سند راهبرد انتخاباتی جبهه اصلاحات ایران، با اکثریت آرا به تصویب رسید.

در بخشی از این راهبرد با بیان اینکه هدف اصلاح طلبان از شرکت در انتخابات کمک به حرکت کشور به سوی توسعه و پیشرفت است که تنها از مسیر انتخاباتی رقابتی، منصفانه و مشارکتی تامین می‌شود، آمده است: شرکت و مشارکت در انتخابات یک حق عمومی و شهروندی است و هدف از آن تلاش برای حضور مؤثر در ساختار نظام به منظور اصلاح امور است. طبعاً انتخاباتی می‌تواند هدف اصلاح طلبان را تأمین کند که در چگونگی اداره کشور نقش و تأثیر جدی داشته و نمایشی و حاشیه‌ای نباشد.

«جواد امام» سخنگوی جبهه اصلاحات نیز در صفحه مجازی خود با وام گرفتن از ادبیات عناصر رادیکال و ساختارشکنِ مدعی اصلاح‌طلبی چنین نوشته بود: «با توجه به تصویب راهبرد انتخاباتی جبهه اصلاحات ایران در اول بهمن ۱۴۰۲، طبعاً اصلاح‌طلبان نمی‌توانند در انتخاباتی تهی از معنا، غیر رقابتی و غیر منصفانه و غیر مؤثر در اداره کشور و سرنوشت شهروندان شرکت کنند. البته این راهبرد به منزله قهر با صندوق و تحریم انتخابات نیست».

میثم صدیقیان
ارسال نظرات