۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۷۵۱۷۲۲
آیت الله کعبی تأکید کرد؛

تبلیغ اصلح، تکلیف همه است/ بی تفاوتی یا کناره گیری از انتخابات؛ سکولاریسم دینی است، نه زرنگی دینی

تبلیغ اصلح، تکلیف همه است/ بی تفاوتی یا کناره گیری از انتخابات؛ سکولاریسم دینی است، نه زرنگی دینی
نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که تبلیغ اصلح، وظیفه و تکلیف همه است، تصریح کرد: بی تفاوتی، بی رمقی یا کناره گیری از انتخابات، زرنگی دینی نیست؛ بلکه نوعی سکولاریسم دینی است که امری خطرناک می باشد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که برقراری رابطه دو سویه بین مردم و انبیاء یکی از خواسته های انبیای الهی است اظهار داشت: مردم مخاطبان اصلی انبیای الهی هستند و اگر مردم به حرف انبیاء گوش کنند، علاوه بر تضمین دینداری خود، پیشرفت نیز می کنند.

وی افزود: تلاش همه انبیاء این بوده که مردم را به صحنه آورند و اگر خدای ناکرده مردم با روحانیت قهر کرده و یا روحانیت، مطالبات و نیازها و محنت ها و سختی های آنان را درک نکرده و فاصله بین آنان بیفتد، روزنه ای خواهد شد برای اسیر شدن مردم در درست شیاطین و دنیاطبان.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برخی از ویژگی های رهبران الهی و پیامبر اکرم(ص) بیان داشت: برای پیامبر گرامی اسلام بسیار سخت است که ببیند مردم در سختی و رنج هستند چون رهبر الهی خدمتگزار مردم در دین و دنیای مردم هستند.

وی افزود: روحانیت اصیل و حوزه های دینی که تداوم بخش حرکت انبیاء، پیامبر و آل پیامبر و نظام اسلامی ایران و رهبری آن می باشد، بالاترین افتخار آنان این است که بگویند «خدمت به مردم می کنند».

آیت الله کعبی با بیان این که ذات نظام اسلامی، روحانیت و دولت اسلامی، خدمت به مردم است ابراز کرد: برای خدمت به مردم، می توان چند نوع خدمت انجام داد که عبارتند از خدمت دینی، اجتماعی، پاسداری و اقامه حکم الله و ایستادگی مقابل ظالمان و دشمنان اسلام.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: ارتباط بین مردم و روحانیت و حوزه های علمیه، هم سبب شکوفایی حوزه های علمیه شده و هم باعث حل مشکلات و معضلات مردم می شود و برای ارتباط دوسویه نیاز به جهاد تبیین و تبلیغ گسترده دارد که یکی از عرصه های تبلیغ، تبلیغ سیاسی است.

وی افزود: تبلیغ سیاسی اگر در جهت جذب مردم به دین، حوزه های علمیه، روحانیت، اقامه حکم الله و برای تحقق خواسته های مردم باشد، این تبلیغ، تبلیغ سیاسی است که این نیز جلوه های گوناگونی دارد.

آیت الله کعبی انتخابات را عرصه دوم تبلیغ سیاسی دانست و بیان داشت: قهر عده ای با صندوق انتخابات، ایجاد تردید در مشارکت در انتخابات و سست کردن مردم در امر انتخابات، سبب ایجاد مانع بین مردم خواهد شد؛ خصوصاً آن بخشی از مردم که مشکلات اقتصادی و فرهنگی دارند که باید بین گله مندی ها و اصل نظام و اهداف آن تفاوت قائل باشیم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه تبلیغ اصلح، وظیفه و تکلیف همه می باشد خاطرنشان کرد: رأی دادن امانت است و همان گونه که صیانت و پاسداری از رأی، حق الناس عمومی است، اصل رأی دادن نیز حق الناس عمومی می باشد و کسی که رای می دهد شرعا جایز نیست براساس تمایلات نفسانی، لذت و سودجویی و دوستی و دشمنی شخصی با دیگران، تصمیم گیری کند.

وی افزود: در رای دادن باید منافع انقلاب اسلامی، مکتب اهل بیت علیهم السلام و مردم، مورد لحاظ قرار گیرد و باید افراد اصلح را با تشخیص و انتخاب روانه مجلس کرد و به کسی رای داد که بتواند گره های مردم را باز کند.

آیت الله کعبی با اشاره به این که انتخابات مجلس خبرگان رهبری با انتخابات مجلس شورای اسلامی متفاوت می باشد اظهار داشت: تجزّی در اجتهاد، حداقل درجه اجتهاد است؛ اما در میان کاندیداهای انتخابات مجلس خبرگان، افرادی که دارای اجتهاد مطلق هستند نیز وجود دارند که قطعا این افراد از لحاظ علمی بر افراد فاضل حوزوی قریب به اجتهاد، ارجحیت دارند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، عدالت و تقوا، بصیرت در سیاست اجتماعی، ولایتمداری و رهبر شناسی و مردم داری را از جمله دلایل ارجحیت افراد دارای اجتهاد مطلق بر افراد فاضل حوزوی دانست.

آیت الله کعبی تبلیغ انتخاباتی را یکی از عرصه های تبلیغ سیاسی دانست و اظهار داشت: باید تبلیغ اصل انتخابات و داوطلبان با نیت الهی و برای ایران اسلامی و امنیت و اقتدار ملی انجام شود و نباید تبلیغات با نگاه تاجرانه و منفعت طلبانه باشد که این نگاه، نگاه ضد ارزشی است.

وی با اشاره به این که اگر حاج قاسم سلیمانی امروز زنده بود، حتما مردم را تشویق به شرکت در انتخابات می کرد بیان داشت: حاج قاسم سلیمانی در سیل ۱۳۹۸ خوزستان به بنده گفت «من به بچه ها چنین گفتم که جنگیدن در مقابل داعش با حضور در میدان برای کمک به مردم سیل زده تفاوتی ندارد» و اگر حاج قاسم امروز نیز بود، مردم را تشویق به حضور در میدان انتخابات می کرد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در پایان اظهار داشت: بی تفاوتی، بی رمقی یا کناره گیری از انتخابات، زرنگی دینی نیست؛ بلکه نوعی سکولاریسم دینی است که امری خطرناک می باشد و باید موضع ما موضع دینی و الهی باشد.

ارسال نظرات