۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۶
کد خبر: ۷۵۱۹۲۲
رییس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان:

در فناوری های جدید جهان سرآمد هستیم

در فناوری های جدید جهان سرآمد هستیم
اصفهان _ مصلحی با اشاره به ضرورت توجه بیشتر به فناوری‌های جدید برای جلوگیری از تحریم شدن در عرصه علم و فناوری گفت: در فناوری های جدید جهان سرآمد هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، قاسم مصلحی رییس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان، در نشست خبری جایزه ملی فناوری نکست، با بیان اینکه شکل گیری شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان، به سال ۱۳۷۹ باز میگردد، گفت: پیشتازی اصفهان در عرصه علم و فناوری همواره در رویدادهای مختلف بروز و ظهور داشته است. امروز در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان بیش از ۷۰۰ شرکت خصوصی دانش بنیان و فناورانه حضور دارند و بیش از ۲۲۰۰ نفر در این شرکت‌ها شاغل هستند که بیش از ۶۰۰ نفر دارای مدرک تحصیلی دکترا بوده و از بخش خصوصی حقوق می‌گیرند.

وی ادامه داد: از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۲۳ همواره یکی از شرکت‌های شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان در بین شرکت‌های برتر علمی فناوری آسیا حضور داشته‌اند و این از دستاوردهای ما محسوب می‌شود و موجب افتخار است.

مصلحی با بیان اینکه جایزه نکست عرصه‌ای برای شرکت‌های بزرگ است، اظهار کرد: در جشنواره ها و رویدادهای مختلفی به شرکت‌های کوچک پرداخته‌ایم و در این جشنواره به شرکت‌های بزرگ توجه داشته‌ایم، همین موضوع دشواری‌های بسیاری داشته است که تعیین جایزه برای این شرکت‌ها و حفظ جایگاه این شرکت‌ها و ترغیب آنها به حضور در این رویداد بسیار دشوار مهم بوده است.

رییس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان جایزه رتبه برتر رویداد نکست را ۵ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در هر گروه سه رتبه اول وجود دارد که هرکدام ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت نیز به آنها اختصاص خواهد یافت. شرکت‌های دوم ۳ میلیارد تومان جایزه نقدی و ۹ میلیارد تومان تسهیلات و شرکت‌های سوم ۲ میلیارد تومان جایزه نقدی و ۶ میلیارد تومان تسهیلات دریافت خواهند کرد.

وی در ادامه عنوان کرد: شرکت‌های جایزه ملی فناوری نکست در بسیاری از حل مسائل مهم و مورد نیاز کشور نقش آفرینی داشته‌اند و در عرصه های مختلف به تولید محصول و حل مسائل و مشکلات و نیازهای کشور پرداخته‌اند.

مصلحی با اشاره به رشد و توسعه فناوری‌های نوین جهانی در کشور، تصریح کرد: کشور ما در فناوری‌های نوپدید و جدید و روز دنیا سرآمد است و همواره در میان بهترین‌های جهان قرار دارد و اینطور نیست که دیگر کشورها به انتهای علوم رسیده باشند و ما تازه شروع کرده باشیم بلکه از بسیاری از کشورها جلوتر هم هستیم و نقش بسزایی در عرصه فناوری‌های نوین داریم.

وی با بیان اینکه در برخی عرصه‌های تکنولوژی اگر رشد نکنیم در آینده ممکن است با تحریم‌هایی در این عرصه مواجه بشویم، اظهار کرد: باید تا زمان داریم در همه عرصه‌های علمی به ویژه علوم نوپدید و نوین قدرتمند بشویم، همانطور که امام علی(ع) می‌فرمایند العلم سلطان، باید قدرت خود را بر مبنای علوم جدید شکل بدهیم و بتوانیم با رشد و توسعه علمی مانع تلاش دشمنان برای توقف ما در عرصه‌های علمی بشویم، بغیر از حوزه دانش بنیان که محصولاتی با ارزش افزوده بالا تولید می‌کنند راهی برای رشد و توسعه کشور وجود ندارد./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات