۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۵
کد خبر: ۷۵۱۹۳۴
نمایشگاه مطبوعات؛

مسئله بی حجابی از طریق بانوان طلبه قابل حل است/ضرورت ورود از دریچه فرهنگ برای حل معضلات جامعه

مسئله بی حجابی از طریق بانوان طلبه قابل حل است/ضرورت ورود از دریچه فرهنگ برای حل معضلات جامعه
سرکار خانم سعیدی تبار معضل بی حجابی را از طریق بانوان طلبه قابل حل دانست و با ذکر نشانه هایی از تاریخ انقلاب نقش زنان را در انقلاب و دفاع مقدس، تأثیرگذار ارزیابی کرد.

سرکار خانم زهرا سعیدی تبار مدرس دانشگاه و نویسنده با حضور در غرفه خبرگزاری رسا در نمایشگاه رسانه های ایران در خصوص جایگاه زنان با اشاره به مطالعات و تألیفات خود در زمینه تاریخ اسلام، اظهار داشت: زنان بزرگ و تأثیرگذاری در تاریخ اسلام دیده می شوند همانگونه که حضرت خدیجه کبری(س) با بذل ثروت خود در راه اسلام، در گسترش این دین الهی نقش آفرین بود.

وی ادامه داد: نقش حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان مدافع ولایت بسیار مهم است زیرا در کنار ولی خدا محکم ایستاد. حضرت زینب(س) نقش بسیار بی بدیلی در قیام عاشورا داشته که به هیچ وجه قابل چشم پوشی نیست. در انقلاب اسلامی ما مادران، زنان، خواهران و فرزندانی بودند که نقش بسیار اساسی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند.

این استاد دانشگاه با اشاره به دوران دفاع مقدس تصریح کرد: اگر بانوانی نبودند که همسران و فرزندان خود را برای رشادت در جبهه های جنگ تجهیز کرده و برای شهادت رهسپار کنند، اوضاع جنگ به گونه ای دیگر رقم می خورد. همه این شواهد نشان می دهد که جایگاه بانوان ما جایگاهی رفیع است.

وی با اشاره به ویژگی های شهر مقدس قم از ضرورت حضور بانوان از این شهر برای پیگیری امور بانوان سخن گفت و بیان داشت: قم شهر کریمه اهل بیت(س) بوده که یک بانوی عفیفه و تأثیرگذار در آن قراردارد و طلابی در این شهر حضور دارند که تلاش دارند دین را به جهان اسلام صادر کنند از این رو نباید معضل بی حجابی را داشته باشیم؛ و یقینا این معضل با بگیر و ببند حل نمی شود بلکه باید کار فرهنگی صورت گیرد که توانمندی بانوان در این زمینه بسیار زیاد است.

این دانش آموخته حوزه علمیه با تأکید بر ضرورت ورود از دریچه فرهنگ برای حل معضلات جامعه اظهار داشت: می توان با تلاش و جانفشانی بانوان طلبه مشکل را از مسیر خود حل کرد که در این صورت خواهیم دید دختران عفیف ایران حجاب را به عنوان بهترین گزینه برای خود انتخاب می کنند.

ارسال نظرات