۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۳
کد خبر: ۷۵۲۳۵۲
حجت الاسلام کاظمی مطرح کرد؛

نقش تریبون های ائمه جمعه در مدیریت باورهای مردم

نقش تریبون های ائمه جمعه در مدیریت باورهای مردم
امام جمعه شهر پرند با اشاره به اینکه امامین انقلاب تکلیف ملت ایران را مشخص کرده اند، ابراز کرد: تریبون های ائمه جمعه برای مدیریت باورهای اجتماعی، فرهنگی و سیاسی مردم نقش اساسی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، حجت الاسلام اسماعیل کاظمی امام جمعه شهر پرند در نشست علمی راهکارهای افزایش مشارکت در انتخابات ضمن بیان اینکه حوزه معیشت مردم حائز اهمیت است، اظهار داشت: انقلاب اسلامی، انقلاب پابرهنگان است و آنها در حوزه معیشت به معنای واقعی ضعیف هستند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: تذکر رهبر معظم انقلاب به دولت آیت الله رئیسی این بود که مردم تحول در حوزه معیشت را لمس کنند؛ شهر پرند حدود 500 هزار نفر جمعیت دارد، حداقل یک سوم آنها قشر کارگر هستند و  غالبا در حوزه معیشت ضعیف هستند.

حجت الاسلام کاظمی با تاکید براینکه تحول در حوزه معیشت باعث اقبال مردم به مناسک دینی می شود، اضافه کرد: حضور طلاب خارجی در مساجد برای تبیین انتخابات، انگیزه برای مردم ایجاد می کند، پاسخگویی به شبهات نقش موثری در حضور مردم در انتخابات دارد.

وی با بیان اینکه عموما فاصله علما با مردم زیاد است، اظهار داشت: حضور علما در استان ها مورد استقبال مردم واقع خواهد شد و عموما این موضوع مورد غفلت واقع شده، کمتر اتفاق می افتد که علما به کلاس های درس مدارس بروند و به شبهات ذهنی دانش آموزان پاسخ دهند.

امام جمعه شهر پرند با اشاره به اینکه امامین انقلاب تکلیف ملت ایران را مشخص کرده اند، ابراز کرد: یکی از زمینه ای فخر جمهوری اسلامی وجود موسسه امام خمینی(ره) است که پژوهشگران این موسسه در فضای فلسفه به شبهات جامعه به خوبی جواب می دهند.

وی تریبون های ائمه جمعه را فرصت بی نظیری برای جمهوری اسلامی دانست، تصریح کرد: تریبون های ائمه جمعه برای مدیریت باورهای اجتماعی، فرهنگی و سیاسی مردم نقش اساسی دارد و اگر ائمه جمعه هم زمان گفتمانی درباره انتخابات را ترویج کنند  نقش اساسی برای حضور حداکثری و پرشور مردم در انتخابات دارد.

حجت الاسلام کاظمی با بیان اینکه مدل جشن های خیابانی برای ترویج انتخاباتی حائز اهمیت است، گفت: مسجد مخاطب خاص دارد و کف میدان مخاطب عام دارد، برای مخاطبین عام برنامه ریزی لازم انجام نشده تا شور انتخاباتی رونق پیدا کند.

ارسال نظرات