۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۷۵۲۵۴۲
آیت الله اعرافی:

هر رای ملت فریادی بر سر استکبار جهانی است

هر رای ملت فریادی بر سر استکبار جهانی است
امام جمعه قم با بیان اینکه هر رای ملت فریادی بر سر استکبار جهانی است، گفت: نباید دستاوردها را به فراموشی سپرد؛ از مهم ترین دستاوردهای صندوق رای، بازگشت انتخاب به مردم بود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی امام جمعه شهر قم در خطبه اول نماز جمعه این هفته که در مصلی قدس برگزار شد ضمن توصیه به تقوای الهی بیان کرد: باید نقطه پایان عمر و تمام شدن همه جلوه های عالم طبیعت را همواره مد نظر قرار دهیم، اینکه به مرگ فراخوانده شده ایم و توصیه های دیگر برای این است که در فعالیت های روزمره غرق در دنیا نشویم و در کنار همه فعالیت ها نگاه به مرگ و قیامت داشته باشیم، تقوا ترسی مقدس و سازنده آینده انسان است.

وی با بیان اینکه شعور و آگاهی اختصاص به انسان ندارد، ابراز کرد: جهان آیات الهی هستند و پروردگار را تسبیح و حمد می گویند و این تسبیح یعنی متعلق به خدا و در پیشگاه خداوند تواضع تکوینی دارند و از نظر تکوینی آیات با ما حرف می زنند و از طرفی دیگر با ما سخن نمی گویند بلکه در ذاتشان تواضع و فروتنی در برابر پروردگار است.

عضو فقهای شورای نگهان از موکب داران و همه مسئولان و مردم قم به دلیل پذیرایی از زائران مسجد مقدس جمکران و حرم حضرت معصومه (س) تقدیر و تشکر کرد و جایگاه قم را نقطه کانونی در قلمرو مهدویت برشمرد.

امام جمعه شهر قم از همه کسانی که مقدمات انتخابات امروز را فراهم کردند نیز تشکر کرد و افزود: خدمت به صندوق رای و نگهبانی از رای مردم از زیباترین خدمت ها است و انتخابات از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه قرن ها مبتلا به حکومت پادشاهی و انتقال حکومت از پدر به پسر بودیم، اظهار داشت: سال ها مبتلا به پادشاهان سست عنصری بودیم که به دلیل بی عرضگی هایشان بخش های مختلفی از سرزمین های ایران جدا شد، در عصر پهلوی هم روند ضعف و استبداد را شاهد بودیم و هم شاهد وابستگی حکومت ایران و از دست دادن بحرین بودیم. شکوه حضور مردم ایران انقلاب را پدید آورد.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با اشاره به اینکه باید اشکالات و نقایص معیشتی را برطرف کرد، یادآور شد: اگر چه اشکالات و نقایصی وجود دارد اما نباید دستاوردها را به فراموشی سپرد. از مهم ترین دستاوردهای صندوق رای بازگشت انتخاب به مردم بود.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه ملت ایران فصل نو و شکوه دیگری را رقم خواهند زد، خاطرنشان کرد: نه تنها خودمان به پای صندوق های رای می آییم دیگران را هم عوت می کنیم و دنیا هم بداند ملت ایران در پای صندوق های رای امیدهای شما را به یاس مبدل خواهد کرد.

وی فریاد ملت ایران را خاموش نشدنی برشمرد و تاکید کرد: مسئولان در برابر ملت مسئولیت سنگینی بر دوش دارند و در مجلس آینده باید برای برطرف کردن مشکلات گام های بهتر و بلند تری برداشته شود.

خطیب نماز جمعه قم جامعه زنده و بیدار را جامعه متعاون و همراه و همدل یکدیگر برشمرد و گفت: اگر حس تعاون در ما خاموش شد از انسانیت فاصله گرفته ایم، مسئله فقر و نیاز یک بعد عمومی حاکمیت دارد که براساس برنامه های صحیح تلاش می نمایند اما این مسئله وظیفه همگانی و واجب کفایی همه ما را کنار نمی گذارد.

آیت الله اعرافی ادامه داد: در جامعه ای که تولید ثروت می شود اگر ازدواج جوانی به دلیل نداری به تاخیر بیفتد یا خانواده ای از هم جدا گردد همه مسئول هستند و عموم جامعه در کنار دستگاه های امدادی باید تلاش کنند.

وی با اشاره به روز درختکاری خاطرنشان کرد: چالش جهان امروز ما تخریب منابع طبیعی و محیط زیست می باشد، دولت محترم به دنبال کاشت یک میلیارد درخت است، تعالیم اسلام هم به کاشت درخت ترغیب و تشویق و تاکید کرده و از قطع درختان مذمت شده است.

عضو فقهای شورای نگهبان اشاره ای به مجالس ماه رمضان داشت و آن ماه را ماه پرخیر و برکت و نیازمند برنامه ریزی جهت اجرای برنامه های مذهبی فرهنگی برشمرد.

آیت الله اعرافی فلسطین را موضوع روز جامعه دانست و گفت: قدرت های استکباری مسخ شده و حکام عرب یا در خواب خرگوشی و یا خائن به دنیای اسلام و برادران مسلمان فلسطین هستند، دولت های عرب و اسلام را چه شده که امروز هم با رژیم صهیونیستی ارتباط دارند، اُف بر چنین حکامی که پنهان و آشکار با اسرائیل ارتباط دارند. آمریکا بداند در پرونده سیاه شما این آدم کشی ثبت شد و به یاری خداوند زنجیره مقاومت انتقام این آدم کشی را از شما خواهد گرفت.

ارسال نظرات