۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۷۵۳۳۶۷
صدرالحسینی در گفت‌وگو با رسا مطرح کرد؛

فشار قحطی مصنوعی و گرسنگی بر مردم غزه؛ حربه رژیم صهیونیستی برای تسلیم مقاومت/ نگرانی صهیونیست‌ها از طوفان رمضان

فشار قحطی مصنوعی و گرسنگی بر مردم غزه؛ حربه رژیم صهیونیستی برای تسلیم مقاومت/ نگرانی صهیونیست‌ها از طوفان رمضان
تحلیل‌گر مسائل غرب آسیا شدت گرفتن اختلافات بین مقامات نظامی رژیم صهیونیستی را به دلیل نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان ارزیابی کرد و گفت: غمخواری مردم غزه سناریوی کثیف آمریکا و دیگر همراهان رژیم صهیونیستی است.
سید رضا صدرالحسینی، تحلیل‌گر مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا با اشاره به گذشت 160 روز از عملیات موفق طوفان الاقصی و استمرار جنایات رژیم صهیونیستی، گفت: در طول یک ماه گذشته جنایات هولناک و ضد بشری این رژیم غاصب کودک کش به تحمیل قحطی و گرسنگی روی آورده است.
 
این تحلیل‌گر مسائل غرب آسیا ادامه داد: رژیم صهیونیستی و حامیان غربی آن به ویژه آمریکا قصد دارند با فشار قحطی مصنوعی و گرسنگی بر مردم غزه، تحمل آن‌ها را به سر آورند و به طور غیر مستقیم مقاومت فلسطین را تحت تأثیر گذاشته تا شاید مقاومت شرایط رژیم صهیونیستی را بپذیرد؛ که البته این خیال خامی است.
 
وی همه مسلمانان مظلوم جهان را فرزند رمضان توصیف کرد و گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی به اهمیت ماه مبارک رمضان برای مسلمانان واقف هستند و به شدت از حلول ماه مبارک وحشت دارند و طوفان رمضان را قوی‌تر از طوفان الاقصی می‌دانند.
 
صدرالحسینی ادامه داد: سابقه اقدامات ماه رمضان‌های فلسطینیان در دهه‌های گذشته و تلاش آن‌ها برای اقامه نمازهای جماعت در مسجد الاقصی، رژیم صهیونیستی و آمریکا را به شدت به وحشت انداخته و همه تلاش خود را به کار بسته‌اند تا قبل از شروع ماه مبارک رمضان آتش بس موقت را به مقاومت تحمیل کنند تا شاید از خشم رمضانی مردم فلسطین و دیگر مسلمانان جبهه مقاومت بکاهند.
 
این تحلیل‌گر مسائل غرب آسیا از نشانه‌های وحشت رژیم صهیونیستی از طوفان رمضان، به اختلافات بین مقامات نظامی و سیاسی این رژیم در تصمیم‌گیری درباره چگونگی مقابله با جبهه مقاومت در ماه مبارک رمضان اشاره و تصریح کرد: در 160 روز گذشته دست برتر با مقاومت بوده و به همین دلیل طرح‌های تحمیلی رژیم صهیونیستی را نپذیرفته است؛ البته مقاومت اهل گفت‌وگو و مذاکره و به دنبال برقراری صلح و آتش بس عادلانه و همه جانبه است.
 
وی ضد مذاکره و آتش بس نشان دادن جبهه مقاومت را یکی از اهداف آمریکا و رژیم صهیونیستی عنوان کرد و گفت: در حوزه صدور بیانیه و اقدامات رسانه‌ای، این ترفند و سناریوی کثیف را به کار می‌گیرند تا دوگانگی و اختلافی بین مردم غزه و مقاومت ایجاد کنند.
 
صدرالحسینی در بیان توضیح بیشتر اظهار داشت: بایدن اعلام می‌کند شروط مناسبی از سوی رژیم صهیونیستی بیان شده و مقاومت آن‌ها را نمی‌پذیرد تا توپ را به زمین مقاومت بیاندازد و به این وسیله چهره دژخیمان را صلح طلب و چهره مقاومت را ضد صلح نشان دهند.
 
این تحلیل‌گر مسائل غرب آسیا در بیان مفاد آتش بس پیشنهادی رژیم صهیونیستی گفت: بایدن و مقامات غربی هم روی آتش بس موقت و آزادی اسرا اصرار دارند؛ خیلی ساده است که آتش بس موقت و آزادی اسرای اسرائیلی، تنها دست مقاومت را از داشته‌ها خالی و دست رژیم آدم کش را در انجام جنایات بیشتر باز می‌کند.
 
وی در بیان شروط مقاومت در آتش بس اظهار داشت: شروط مقاومت آتش بس دائمی، رفع حصر، آزادی زندانیان، باز شدن گذرگاه‌ها برای عبور آزادانه مواد غذایی و لوازم مورد نیاز مردم است که به آن‌ها دست خواهد یافت.
 
صدرالحسینی توضیح داد: دو طرف بر روی شروط خود اصرار دارند، مقاومت نیز برای حفظ جان مردم به دنبال شکسته شدن حصر و آتش بس دائمی است که رژیم صهونیستی تاکنون به این شروط پاسخ منفی داده و تصور می‌کند با استمرار جنایات خود می‌تواند مردم غزه را وادار کند تا از مقاومت دور شود و خواست رژیم صهیونیستی را بپذیرد.
ارسال نظرات