۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۷۵۳۵۳۷
آیت الله صدیقی:

مشارکت ۴۱ درصدی؛ جهادی مقبول در تاریخ انتخابات ایران/ نرخ بیکاری در این دولت رو به کاهش است

مشارکت ۴۱ درصدی؛ جهادی مقبول در تاریخ انتخابات ایران/ نرخ بیکاری در این دولت رو به کاهش است
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه مرفهین بی درد خود را از انتخابات کنار کشیدند، گفت: حضور عزت ساز مردم با بصیرت ایران نشان‌دهنده دین داری، ولایتمداری، دشمن شناسی و زمان شناسی است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی در نماز جمعه این هفته تهران، ضمن دعوت به تقوای الهی با اشاره به آغاز ماه مبارک رمضان، گفت: در اینکه روزه در ماه رمضان واجب و قرآن هم در این ماه نازل شده، ارتباط وجود دارد، هم روزه و هم قرآن در روز قیامت شفاعت می‌کنند.

وی با بیان اینکه روزه ظرف باطن را تمیز می‌کند، ابراز کرد: وقتی دل، خانه خدا شد، قرآن بر این دل شفا ‌و تقوا می‌دهد، روزه سبب افزایش تقوا در انسان‌ها خواهد شد و در میان عبادت‌ها روزه است که رقت قلب می‌آورد، روزه زنجیره‌ای است که دل‌های همه موحدان عالم را یکرنگ می‌کند، به گونه‌ای که همگان به مناجات و دعا برمی‌خیزند و در نهایت منجر به ایجاد وحدت و یکپارچگی می‌شود.

امام جمعه موقت شهر تهران افزود: به برکت این ماه همه از گناه فاصله می‌گیرند، در نمازهای مساجد پرشور شرکت می‌کنند و ایجاد وحدت و اتحاد از عظیم‌ترین برکات ماه مبارک رمضان است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری سال جاری را به نام «رشد تولید و مهار تورم» ماندگار کردند، ادامه داد: ایشان می‌دانند که اگر چرخ تولید راه بیفتد، خیلی از بهانه‌جویی‌ها کنار می‌رود. 

آیت الله صدیقی با اشاره به اینکه راه‌اندازی چرخه اقتصاد کشور حلال بسیاری از مشکلات کشور است، تصریح داشت: نرخ بیکاری در دولت سیزدهم رو به کاهش است، آیت‌الله رئیسی، با حضور مستقیم در بنگاه‌های تولیدی و پیگیری‌های مستمر توانست بالغ بر ۶هزار بنگاه اقتصادی راکد و نیمه فعال را به بهره‌برداری و فعالیت درآورد که این یک پیروزی است و به‌جای اینکه کارخانه تأسیس کند، سراغ بیماری کارخانه‌ها رفت و آنها را درمان کرد؛ این در کاهش بیکاری تاثیر دارد.

آیت الله صدیقی در ادامه با اشاره به کاهش نقدینگی در دو سال اخیر، تاکید کرد: در مساله مهار تورم، یکی از دلایل رشد نقدینگی است که آن را از ۴۲ تا ۳۴ کاهش داده‌اند. 

وی از جمله امتیازات دولت سیزدهم را اختصاص صد درصدی به بودجه‌های عمرانی برشمرد و گفت: در دولت‌های قبل به بودجه عمرانی توجه نمی‌شد و به سایر بودجه‌ها توجه می‌کردند وقتی به مساله عمران توجه شود، بیکاری کاهش پیدا می‌کند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور ادامه داد: انضباط مالی دولت در این سال‌ها جزو امتیازات این دولت است، لذا استقراض از بانک مرکزی در دولت سیزدهم انجام نشده است.

وی با تاکید بر اینکه در سفرهای استانی، شاهد ارتباط مسئولان با مردم و شنیدن مشکلات از سوی خود آنها هستیم، یادآور شد: گره‌گشایی از مشکلات و انس با مردم و شنیدن درد مردم از زبان خودشان از اقدامات مهم رییس جمهور در سفرهای استانی است.

آیت الله صدیقی با اشاره به اینکه حضور در انتخابات جهاد و مقابله با دشمن و بدخواهان کشور بود، تصریح کرد: حضور عزت ساز مردم با بصیرت ایران نشان‌دهنده دین داری، ولایتمداری، دشمن شناسی و زمان شناسی است، مردم علی‌رغم مشکلات معیشتی پای صندوق‌های رأی حاضر شدند و این حضور از سوی افرادی در جامعه انجام شد که گرفتاری‌های معیشتی دارند و مرفهان بی درد خود را کنار کشیدند.

وی افزود: مردم علی‌رغم یک‌سال تبلیغات بی سابقه دشمنان و ضد انقلاب‌های داخلی کشور، پای صندوق‌های رأی حاضر شدند، مشارکت ۴۱ درصدی یک جهاد مقبول و سرافرازی ثابت در تاریخ انتخابات بود.

خطیب نماز جمعه تهران فلسطین را مسأله اول جهان اسلام دانست و گفت: متاسفانه برخی از کشورهای عربی به جای حمایت از مظلوم پشت سر و حامی یک رژیم جنایتکار و وحشی هستند که در طول تاریخ سابقه نداشته است، آنچه در جنگ غزه برای مردم مظلوم فلسطین ایجاد شده، نشان‌دهنده جنایات رژیم اسراییل به پشتیبانی آمریکا است.

ارسال نظرات