۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۷۵۳۵۸۸
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان فارس خبرداد؛

اعزام ۳۲۰ طلبه و روحانی برای فعالیت تبلیغی در ماه مبارک رمضان

اعزام ۳۲۰ طلبه و روحانی برای فعالیت تبلیغی در ماه مبارک رمضان
با توجه به تقارن ایام ماه مبارک رمضان و بهار طبیعت، ویژه برنامه‌های فرهنگی مذهبی طرح ضیافت الهی و طرح نوروزی آرامش بهاری در استان فارس برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، حجت الاسلام سیدعباس موسوی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان فارس گفت همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان و در آستانه فرا رسیدن سال نو ۳۲۰ طلبه و روحانی به عنوان طرح اعزام مبلغ به نقاط مختلف استان فارس اعزام و به فعالیت‌های تبلیغی مشغول شدند.

 وی افزود: با توجه به تقارن ایام ماه مبارک رمضان و بهار طبیعت، ویژه برنامه‌های فرهنگی مذهبی طرح ضیافت الهی و طرح نوروزی آرامش بهاری به صورت همزمان در بقاع متبرکه، اماکن مذهبی و مساجد تاریخی سراسر استان برگزار می‌شود.

او افزود: به همین منظور تعداد ۳۲۰ مبلغ علوم دینی شامل مبلغین بومی، مبلغین اعزامی از حوزه علمیه قم و مبلغین ثابت بقاع متبرکه در نقاط تبلیغی خود در جای جای استان فارس مستقر شده اند و وظیفه برگزاری و اجرای طرح‌های نوروزی آرامش بهاری و ضیافت الهی ماه مبارک رمضان را بر عهده دارند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی مبلغان گفت: برپایی خیمه‌های معرفت دینی در جوار بقاع متبرکه فارس، برگزاری محافل جزء خوانی و انس با قرآن کریم، بیان احکام شرعی ویژه زائران و مسافران نوروزی و احکام روزه، اقامه نماز جماعت، فعالیت‌های تخصصی تبلیغ و ارتباط چهره به چهره از جمله برنامه‌های روحانیون و طلاب است.

حجت الاسلام موسوی حضور مبلغان در این ایام را فرصت مغتنمی برای مسافران نوروزی، زائران و روزه داران دانست و ابراز کرد: عموم مردم به ویژه نوجوانان و نسل جوان می‌توانند از برنامه‌های روحانیون استفاده کنند ضمن آنکه در اماکن گردشگری و مساجد تاریخی با استقرار طلاب مسلط به زبان‌های خارجی به سایر گردشگران نیز خدمات ارزنده در حوزه معرفی تشیع ارائه می‌شود.

ارسال نظرات