۲۴ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۷۵۳۹۸
رییس مؤسسه لیله القدر:

ریشه فتنه جهالت و دنیا پرستی ‌است

خبرگزاری رسا ـ رئیس مؤسسه لیله القدر گفت: راه حل رسول خدا(ص) در رویارو‌یی با فتنه، آگاهی دادن‌، ایجاد ایمان و امید و اقدام ‌علیه‌ فتنه‌گران بود.
شهادت رسول الله ، وفات ، پيامبر


حجت الاسلام عباس لاجوردی، رییس مؤسسه لیله القدر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا ابراز داشت: وقتی شخصیت رسول الله(ص) مطرح می شود یعنی وجودی که جامع تمام صفات پسندیده است‎ و خداوند او را به حق ارسال کردهتا هم بشیر و هم نذیر باشد.

وی افزود: پیامبر(ص) برای تمام عالمیان رحمت‏،‏ واسطه فیض خداوند، حامل وحی و ارتباط عالم خاکی با عالم بالا است که حضرت زهرا(س) بعد از رحلت آن حضرت درباره ایشان می‌فرماید«‌زمین بارشش را از دست داد» یعنی رسول خدا باران بود و موجب رحمت و با رفتن ایشان زمین‏، رحمتش را از دست داد‌.

رییس مؤسسه لیله القدر در خصوص اهمیت جوانی در دیدگاه پیامبر بیان داشت: پیامبر(ص)‌ می‌فرمودند«‌علوم در قلب جوان بارور می‌شود حکمت جریان پیدا می‌کند»، جوان به سبب صفای باطنی که دارد به هدایت و‌ رأفت الهی نزدیک‌تر است

وی با بیان روایتی ادامه داد:‌ اگر جوان گناه کاری رو به سوی خدا می‌رود خدا عرش را آذین می بندد چون جوان می تواند به گناه ادامه دهد؛ اما به سوی خدا برگشته است.

حجت‌الاسلام لاجوردی با اشاره به راه کار های پیامبر(ص) در مقابله با فتنه تصریح کرد: رسول خدا می فرماید وقتی که فتنه ها همانند ابر های سیاه، به سمت شما هجوم می‌آورد، پس  شما باید برای حل آن به قرآن مراجعه کنید، زیرا قرآن کلام حق است و از این طریق می‌توان راه حق را پیدا کرد.

وی اضافه کرد: ریشه‌های فتنه یا جهالت و یا دنیا پرستی است که هر دو زیر مجموعه حضور شیطان و مدریتش بر اوضاع است؛ وقتی شخص به قرآن پناه بیاورد در آیینه‏، صافی و ناصافی ها را می بیند.

رئیس موسسه لیله القدر تأکید کرد: بد‌ترین نوع فتنه این است که کسانی که دچار فتنه شده‌اند نفهمند ‌در دام فتنه افتاده‌اند، از این رو راه حل رسول خدا در این گونه موارد آگاهی دادن‌، ایجاد ایمان و امید و اقدام علیه فتنه‌گران بود.

حجت الاسلام لاجوردی اظهار داشت: از‌ نکات برجسته ای که در زندگی رسول خدا وجود دارد و نیاز است در جامعه ما جاری شود صداقت است، صداقت در گفتار، در عمل و در نیت اینها سبب می شود که افراد جامعه به هم نزدیک شوند./911/ت302/س

ارسال نظرات