۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۷۵۶۹۲۳
با حضور مدیرکل نذورات آستان قدس رضوی؛

شانزدهمین جشنواره ملی «آه و آهو» در کاشان آغاز به کار کرد

شانزدهمین جشنواره ملی «آه و آهو» در کاشان آغاز به کار کرد
اصفهان -شانزدهمین جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو با آیبن افتتاحیه و حضور مدیرکل اداره نذورات آستان قدس رضوی در دبیرستان ماندگار امام خمینی(ره) کاشان آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، روح اله توکلی مدیر اجرایی شانزدهمین جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو جمعه شب شانزدهمین جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو گفت: برگزاری این جشنواره به عنوان یکی از بزرگترین رویداد‌های رضوی کشور حاصل ۱۰ هزار نفر ساعت تلاش، پشتکار و اخلاص ولایی جوانان و نوجوانان مؤسسه خادمین حضرت رضا(ع) در کاشان و کمیته‌های مختلف جشنواره از جمله اندیشه ورزی، پژوهش، پشتیبانی، فضای مجازی، انتظامات، تبلیغات و رسانه، تأسیسات، اجرایی، طراحی غرفه‌ها، تشریفات و معاونت زیر سایه خورشید است.

وی با اشاره به برگزاری ۲۰۰ عنوان برنامه و آیتم فرهنگی هنری در شانزدهمین جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو و غرفه‌های ویژه کودکان و نوجوانان به مدت ۱۱ شب، افزود: غرفه‌های ویژه کودکان و نوجوانان در شبهای برگزاری این جشنواره میزبان بیش از هزار کودک ونوجوان با اجرای ویژه برنامه‌های تربیتی و آموزشی است.

مدیر عامل موسسه خادمین حضرت رضا (ع) در کاشان با استناد به این سخن امام رضا (ع) که مردم با دیدن زیبایی‌های سخنان اهل بیت (ع) به آنها گرایش دارند تصریح کرد: برگزاری این جشنواره در بستر رضوی جشنواره امر به معروف‌ها با تابش انوار خاصه امام رئوف است.

توکلی با تقدیر از مردم دارالمومنین کاشان و مسؤولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان به ویژه شهرداری و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان گفت: عملیاتی کردن فرهنگ خدمت خارج از صحن و سرای آستان قدس رضوی با تبیین فرهنگ علوی، سیره رضوی، ایجاد نشاط اجتماعی و شور و شعور معنوی از جمله اهداف برگزاری شانزدهمین جشنواره ملی آه و آهو در کاشان است.

تبیین فرهنگ خدمت رضوی در شهر مکرّم کاشان

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان نیز با تبریک دهه کرامت ایام میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) و امام رضا (ع) محل جشنواره با حال و هوای رضوی را شعبه‌ای از صحن وسرای حرم دانست و گفت: هر جا که بیان ذکر امام رئوف و تبیین فرهنگ رضوی انجام شود گوشه‌ای از حرم با زیارت از راه دور برای محبان حضرت است.

حجت‌الاسلام مهدی بصیرتی با خیر مقدم به مدیر کل اداره نذورات آستان قدس رضوی و حضور خدام حرم رضوی در آیین افتتاحیه شانزدهمین جشنواره ملی آه و آهو کاشان افزود: قدمت و سابقه ولایت مداری دارالمومنین کاشان به سال ۱۱۳ هجری قمری می‌رسد که مردم این خطه با ارسال هیاتی به مدینه از امام محمد باقر (ع) درخواست سفیر ولایت برای هدایت مردم کردند که آن حضرت فرزند خود حضرت سلطانعلی را به عنوان حاکم اسلامی به کاشان اعزام کرد.

وی به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی از شهرستان کاشان به عنوان «شهر مکرّم» گفت: این کرامت ریشه در ولایت مداری علوی مردم کریم این منطقه و پایمردی آنها در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با تقدیم ۱۸۲۵ شهید و تبیین شعائر ناب اسلامی به‌ویژه فرهنگ رضوی دارد.

به گفته وی کاشان حتی در ساخت چایخانه رضوی به عنوان یکی از ۸۸۸ چایخانه امام رضا (ع) در کشور نیز پیشتاز و یکی ثمرات ولایی بودن این منطقه به‌ویژه با حضور حضرت سلطان عل بن امام محمد باقر (ع) از سال ۱۱۳ هجری قمری با دعوت مردم آن بوده است.

حجت‌الاسلام مهدی بصیرتی با تقدیر از تلاش شبانه روزی و خالصانه جوانان مؤسسه خادمین حضرت رضا (ع) در کاشان با وجود تمام مشکلات و سختی‌های کار برای برگزاری جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو و برنامه‌های حضور کاروان زیر سایه خورشید در کاشان اظهارداشت: جوانان این تشکل رضوی در شهرستان از سال‌ها قبل که حتی شبکه خادمیاری شکل نگرفته بود مفهوم فرهنگ خدمت را در گستره کشور و کاشان متبلور کردند.

آیین افتتاحیه شانزدهمین جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو با سخنرانی مدیرکل اداره نذورات آستان قدس رضوی، دوتن از خادمان حرم رضوی، برافراشتن پرچم حرم رضوی و آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س)، اجرای نمایش اذن پرچم و سرود دختر ایرانم توسط گروه فرشتگان رضوی از آموزشگاه دکترحسابی و مدرسه زهرای اطهر (س)، اهدای گل به دختران به مناسبت روز دختر، اجرای نقالی ایمان قاسمی و مولودی خوانی و مدیحه سرایی خدام حرم رضوی در دبیرستان ماندگار امام خمینی (ره) کاشان برگزار شد.

جشن کودکان رضوی، همایش بزرگداشت مقام امامزادگان بقاع متبرکه و تقدیر از خادمان نمونه، همایش خانواده رضوی، همایش گوهرشاد ویژه بانوان، همایش انتظار مهدوی و امام رضا (ع)، همایش سلامت خانواده، همایش شمس الشموس، همایش باب الجواد ویژه نوجوانان، جشن میلاد امام رضا (ع) و جشن ملی زیر سایه خورشید با حضور کاروان خدام حرم رضوی از جمله برنامه‌ها و همایش‌های کیفی جشنواره آه و آهو در کاشان به ترتیب ازشب دوم تا شب یازدهم برگزاری جشنواره «۲۲ تا ۳۱ اردیبهشت» است. /۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات