۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۷۵۶۹۹۰

برگزاری همایش قاریان و حافظان ممتاز و شاگردان جلسات استاد سبزعلی در کاشان

برگزاری همایش قاریان و حافظان ممتاز و شاگردان جلسات استاد سبزعلی در کاشان
اصفهان - همایش قاریان و حافظان ممتاز و شاگردان جلسات استاد سبزعلی در کاشان توسط هیات حضرت ابوالفضل و خانه قرآن حضرت زهرا (س) در مسجد امام حسین (ع) روستای دره برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، سید عبدالرضا تولیت شنبه شب در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهید روحانی روستای دره، شهید حجت الاسلام محمدرضا کاظمی دره با اشاره به اینکه پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید، «معلم القران و متعلمه یستغفر له کل شیء حتی الحوت فی البحر»، گفت: استاد سبز علی نزدیک نیم قرن افتخار خادمی قران و استادی قرآن را دارند.

وی با بیان اینکه استاد سبز علی از اساتید مبرز مدرسه سبک مرحوم استاد مصطفی اسماعیل است که شاگردان زیادی را در کشور تربیت کرده است، افزود: اذان این پیشکسوت قرآنی یکی از اذان‌های زیبایی است که بار‌ها از شبکه‌های مختلف رسانه ملی پخش می‌شود.

تولیت در ادامه به بیان خاطره‌ای از سال ۱۳۶۸ با حضور استاد راغب مصطفی غلوش در ایران اشاره کرد و اظهار داشت: حاج عباس امام جمعه سوره احزاب را در آن محفل به سبک آن استاد مرحوم تلاوت کرد بطوریکه سبب حیرت وتشویق استاد غلوش و استاد بسیونی قرار گرفت.

کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی کاشان ادامه داد: استاد امام جمعه از قاریان برجسته و خوشخوان کشور و نفر اول مسابقات بین المللی کشور مالزی است که قاریان قرآن خاطرات زیادی از تلاوت‌های زیبای ایشان در دهه ۶۰ و ۷۰ دارند و یکی از بهترین ترتیل‌های ضبط شده کل قرآن با تجوید عالی و صدا و لحن زیبا است که به یادگار مانده است.

در این محفل نورانی که جمعی از قاریان وحافظان نوجوان و جوان قرآن و از شاگردان استاد سبزعلی به تلاوت قران پرداختند، استاد امام جمعه هم بصورت ابتکاری سوره شمس را با ترتیل تلاوت کرد و اهالی روستا و حاضران با همخوانی خود فضای بسیار معنوی و روح بخشی را در مسجد امام حسین (ع) روستای دره به وجود آوردند.

در این محفل نورانی استاد محمدیان از شاگردان استاد سبز علی به مناجات خوانی با صدای خوش و لحن زیبا پرداخت که با استقبال و تشویق حاضران همراه شد و در ادامه حاج اقای کربلایی از ذاکران با اخلاص اهل بیت (ع) روستای دره به مولود خوانی و ذکر مناقب حضرت معصومه (س) پرداخت و از سوی هیات حضرت ابوالفضل (ع) و خیرین روستای دره، تاج گل محمدی به گردن اساتید بین المللی قرآن نهاده و هدایایی به رسم یادبود به اساتید و جوانان قرآنی اهدا شد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات