۲۹ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۷۵۷۴۸
استاد حوزه علمیه قم:

انقلاب ایران روح تمدن اسلامی را زنده کرد

خبرگزاری رسا ـ یکی از اساتید حوزه علمیه قم، داشتن بصیرت را برای شناخت جریانات مختلف، ضروری خواند و گفت: برای شناخت حق از باطل در شرایط بحرانی و فتنه باید بصیر بود.
حجت الاسلام غلامرضا بهروز لک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام غلامرضا بهروزلک، از اساتید و نظریه پردازان علوم اسلامی، صبح پنج شنبه در نشست علمی هم اندیشی بصیرت در چشم انداز اندیشه دینی، که در سالن اجتماعات پژوهشگاه علوم و فر هنگ اسلامی وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، در سخنانی روش های پرداخت و بررسی مقوله بصیرت در اندیشه دینی و سیاسی را متذکر شد و با اشاره به حوادث و رخدادهای تاریخ اسلام گفت: در بصیرت سیاسی و دینی و در شرایط بحرانی ابتدا باید حوادث را به درستی تحلیل و بررسی کرد و سپس در این بستر است که امکان تمییز حق از باطل میسر می شود.

وی با تاکید بر ضرورت داشتن بصیرت برای شناخت جریانات مختلف تصریح کرد: برای اینکه بتوان در شرایط بحرانی و فتنه حق را از باطل شناخت، ابتدا باید سراغ ملاکات و معیارهای مدنظر رفت و بعد از این اقدام، گرد و غبار هیجانات سیاسی را کنار زد.

این نظریه پرداز علوم اسلامی بیان داشت: ما حدود دو قرن تحت سیطره استکبار و غرب بودیم و کار به جایی رسیده بود که غرب هم از لحاظ نظامی و هم از لحاظ فرهنگی بر ما سیطره و چیرگی داشت و برخی از خواص و نخبگان نیز راه پیشرفت و کمال را در پیروی از راه غربیان می دانستند.

حجت الاسلام بهروزلک اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران همه این عقاید و افکار باطل را کنار زد و روح تمدن اسلامی را زنده و احیا کرد.

این محقق علوم اسلامی اظهار داشت: نجات و رهایی ملت از چنگال استبداد و استکبار جهانی نعمت بزرگی بود که با رهبری امام راحل و زحمات علما و بزرگان به دست آمد و ما باید قدردان این نعمت بزرگ الهی باشیم.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه تاکید کرد: ما از ابتدای انقلاب اسلامی تقریبا هر پنج سال یک زاویه و جریان داشته ایم و حتی برخی از خواص و نخبگان ما در این جریانات راه را گم کرده و دچار انحراف شدند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تفاوت های جنگ نرم و سخت اظهار داشت: در جنگ های سخت و تهاجمات نظامی امکان تمییز و تشخیص حق از باطل کاری آسان است، اما در جنگ نرم به دلیل خلط معیارها امکان تشخیص جبهه حق کاری دشوار است و برای شناخت صحیح حق از باطل باید بصیرت داشت. /924/پ202/ع

ارسال نظرات