۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۷۵۸۱۶۶
حجت الاسلام والمسلمین زمانی در گفت‌وگو با رسا تشریح کرد؛

شهید رئیسی، موثرترین فرد در تحقق اهداف رهبر انقلاب/ خدمات و برخورد با مفسدانی که رسانه ای نشد

شهید رئیسی، موثرترین فرد در تحقق اهداف رهبر انقلاب/ خدمات و برخورد با مفسدانی که رسانه ای نشد
مشاور مدیر حوزه های علمیه شهید آیت الله رئیسی را بازوی توانمند رهبرمعظم انقلاب دانست و تصریح کرد: شاید بشود گفت کسی که بیشتر از همه در تحقق اهداف رهبری و نظام اسلامی و مبارزه با فساد، به کشور یاری رسانده شهید آیت الله رئیسی است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن زمانی مشاور مدیر حوزه های علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با گرامیشدات شهادت آیت الله رئیسی و همراهان ایشان، از خدمات پنهان و گمنام شهید آیت الله رئیسی پرده برداشت و تصریح کرد: زمانی که ایشان در سازمان بازرسی کل کشور بودند، به ایشان گفتم؛ برخی از مفاسدی که در کشور صورت می گیرد توسط افراد صاحب قدرت، نفوذ و رسانه رقم می خورد و مقابله با اینها شجاعت زیادی می خواهد و خطرناک است و به تعبیر بهتر نیاز به عملیات استشهادی دارد. 

نامه به آیت الله رئیسی و برخورد ایشان با دانه درشت ها

وی ادامه داد: ایشان آن زمان گفت اینها را می دانم و قصد کردم با این موارد برخورد کنم. گزارشی به بنده داد که توانسته اند با چه افراد متنفذی درگیر شود و توانست جلوی فسادشان را بگیرد. جالب توجه این است؛ گزارشی که به بنده دادند اصلا در رسانه ها مطرح نشده بود و کسی خبر نداشت و اینها قسمتی از خدماتی است که این شهید به صورت گمنام انجام داد.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی به رسانه ها پیشنهاد داد عملکرد شهید آیت الله رئیسی را در مناصب گوناگونی که داشت مورد بررسی قرار دهند و خدمات زیاد و کمتر رسانه ای شده را به گوش مردم برسانند.

مشاور مدیر حوزه های علمیه شهید آیت الله رئیسی را بازوی توانمند رهبرمعظم انقلاب در اجرای آرمان های بلند ولایت فقیه و نظام اسلامی دانست و اظهار داشت: شهید رئیسی نقشی مانند عمار یاسر را برای رهبری ایفا کرد و شاید بشود گفت کسی که بیشتر از همه در تحقق اهداف رهبری و نظام اسلامی یاری رسانده شهید آیت الله رئیسی است.

وی اعتقاد عمیق به تبعیت از ولی فقیه، داشتن اندیشه ها و مشرب فکری در راستای خط امامین انقلاب، پرکاری و خستگی ناپذیری، تواضع و مردمی بودن، شجاعت و نترسی از حوادث، داشتن تحصیلات حوزوی و دانشگاهی، چشیدن طعم فقر و یتیمی را (چراکه در سن 5 سالگی پدرش را از دست داد و امام بزرگوار می فرمودند کسانی باید در جمهوری اسلامی مسئول شوند که طعم تلخ فقر را چشیده باشند) برخی از ویژگی های کم نظیر شهید آیت الله رئیسی عنوان کرد که توانست با داشتن این ویژگی ها موفقیت چشمگیری داشته باشد و خداوند پاداش او را شهادت در حین خدمت قرار داد.

آیت الله رئیسی؛ مظلوم همچون شهید بهشتی

حجت الاسلام والمسلمین زمانی در بخش دیگر سخنانش مظلومیت شهید رئیسی را مشابه مظلومیت شهید بهشتی عنوان و خاطرنشان کرد: ایشان علی رغم اخلاص و فعالیت های زیادی که داشتند همانند شهید بهشتی هم ضد انقلاب علیه او هجمه ایجاد می کردند و هم برخی متدینین نسبت به ایشان و فعالیت هایش طعن ها و ناسپاسی هایی داشتند.

وی در ادامه از مردم متدین خواست که بیش از پیش بر تصمیم گیری ها و قضاوت هایشان دقت کنند و با تکیه بر روایات و آیات قرآن اظهار داشت: همانطور که در قرآن می فرماید بدون علم کاری نکنید و یا در روایتی از حضرت امیر نقل شده که اگر هرچه شنیدی را بدون تحقیق نقل کنی قطعا دروغگو خواهی بود؛ مردم متدین ما هم باید به این مضامین بیشتر دقت کنند و پایبند باشند.

دوستی دیرینه با آیت الله رئیسی

حجت الاسلام والمسلمین زمانی در ادامه از آشنایی و دوستی دیرینه با شهید آیت الله رئیسی سخن گفت و ابراز داشت: بنده با شهید آیت الله رئیسی آشنایی دیرینه ای داشتم؛ قبل از انقلاب سال 54 با هم وارد حوزه علمیه قم شدیم و در مدرسه خان درس خوانده و با یکدیگر رفاقت داشتیم. وقتی انقلاب شروع شد بنده و شهید رئیسی و حجت الاسلام والمسلمین مروی (که امروز تولیت آستان قدس رضوی هستند) باهم در تظاهرات شرکت می کردیم.

وی افزود: بعد از انقلاب هم ایشان وارد دستگاه قضا شدند و مدتی هم مسئولیت سازمان بازرسی کل کشور را داشتند و آن زمان با ایشان ارتباط داشته و از فعالیت ها و تلاشهایشان مطلع بودم.

خدمات آیت الله رئیسی در آستان قدس؛ ایجاد معاونت بین الملل برای ترویج فرهنگ رضوی در جهان

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه از همکاری با شهید آیت الله رئیسی در زمان تولیت شهید در آستان مقدس امام رضا(علیه السلام) خبر داد و گفت: در زمانی که ایشان تولیت آستان قدس رضوی شدند، بنده نامه ای نزدیک به این مضمون نوشتم؛ حال که تولیت را قبول کردید در واقع به معنای این است که به جای امام رضا(علیه السلام) نشستید و باید همانند ایشان عمل کنید. همانطور که امام در زمان خودشان با متفکران ادیان دیگر گفت‌وگو می کردند شما هم باید مشابه چنین کاری را انجام دهید.

وی افزود: به ایشان پیشنهاد دادم معاونت بین الملل آستان قدس را تأسیس کنند و در این زمینه یکسری پیشنهاد به ایشان ارائه دادم و ایشان هم با تواضع فراوان استقبال کردند. در نتیجه شورای مشورتی بین الملل آستان تأسیس شد و اعضای این شورا متشکل بود از بنده، شهید امیرعبداللهیان و آقای قمی که  قبلا سفیر ایران در عراق بودند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی پیرامون برکات معاونت بین الملل آستان قدس رضوی توضیح داد: تشکیل معاونت بین الملل موجب ثمرات زیادی شد که به ذکر دو نمونه اکتفا می کنم؛ با پیگیری های شهید آیت الله رئیسی دو همایش بسیار خوب در جهت ترویج فرهنگ رضوی در جهان برگزار شد، یکی همایش «امام رضا علیه السلام محور وحدت اسلامی» که در این همایش علاوه بر علمای شیعه، از علمای اهل سنت هم دعوت شد و حضور پیدا کردند و دیگری همایش «امام رضا محور وحدت ادیان آسمانی» بود که تعدادی از اسلام شناسان غربی و مستشرقان دعوت شدند که با مدیریت خوب شهید آیت الله رئیسی  با موفقیت برگزار شد.

ارسال نظرات