۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۷۵۸۵۲۱
آیت الله حسینی بوشهری در دیدار نماینده ویژه رئیس جمهور توگو:

اگر در مجامع بین المللی در کنار هم باشیم، استعمارگران در انزوا قرار خواهند گرفت

اگر در مجامع بین المللی در کنار هم باشیم، استعمارگران در انزوا قرار خواهند گرفت
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر لزوم همبستگی کشور‌های استعمار دیده در مجامع بین المللی تصریح کرد: تمام کشور‌ها در مجامع بین المللی از یک رأی مساوی برخوردارند، باید آرای ما کنار هم باشند تا استعمارگران در انزوا قرار بگیرند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این دیدار نماینده ویژه رئیس جمهور کشور توگو، برنامه جمهوری اسلامی ایران را کمک به کشورها برای آزادی از سلطه استعمارگران عنوان کرد و ابراز داشت: جمهوری اسلامی به کشورهایی که در تلاش هستند تا از دست استعمار گران رها شوند، دست دوستی می‌دهد.

وی خطاب به معاون رئیس جمهور «توگو» افزود: مستعمره بودن یک کشور یعنی آزادی و اختیار نداشتن. اینکه فرمودید می‌خواهیم خودمان تصمیم بگیریم، نقطه عطفی است در تاریخ کشور شما.

جمهوری اسلامی همه تلاش خود را برای استقلال دیگر کشورها انجام می‌دهد

امام جمعه قم تصریح کرد: آفریقا گنجینه گران بهایی است و باید روی پای خود بایستد. جمهوری اسلامی برای استقلال این کشورها همه تلاش خود را انجام خواهد داد.

وی ادامه داد: استعمار گران دیگر کشورها را به بند کشیده‌اند و روزی ایران را نیز تحت سلطه خود داشتند، ولی ما توانستیم خود را از سیطره آنان رها سازیم و دوست داریم برای رهایی دیگر کشورها نیز کمک کنیم.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر لزوم همبستگی کشورهای استعمار دیده در مجامع بین المللی خاطر نشان کرد: تمام کشورها در مجامع بین المللی از یک رأی مساوی برخوردارند. باید آرای ما کنار هم باشند تا استعمار گران در انزوا قرار بگیرند. در این صورت می‌توانیم به نفع بشریت و کشورهای خود تصمیم بگیریم و آنچه ملت‌های ما خواستار آن هستند را به منصه ظهور برسانیم.

تعامل سازنده پیامبر اکرم با دیگر ملت‌ها

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به تعاملات پیامبر گرامی اسلام(ص) با دیگر ملت‌ها اظهار داشت: ما پیامبری داریم که دست محبت و دوستی به همه داد و همه ملت‌ها با آرامش در کنار او زندگی می‌کردند.

وی سوء رفتار استعمار گران را سبب بیداری کشورهای استعمار دیده دانست و ابراز داشت: از روزی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و حتی قبل از آن ما پیوسته فریاد زدیم که خود را از دست این استعمار گران نجات دهید. سوء رفتار آن‌ها در نهایت باعث می‌شود که ملت‌ها درستی ادعای ما را بفهمند.

اگر در مجامع بین المللی در کنار هم باشیم، استعمار گران در انزوا قرار خواهند گرفت

حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی، جنایت در حق بشریت است

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به حمایت‌های آمریکا و کشورهای اروپایی از جنایات اسرائیل در غزه گفت: وقتی کوچکترین اتفاقی در دیگر کشورها میافتد، بوق‌های تبلیغاتی آنان به صدا در می‌آید؛ اما راجع به جنایات رژیم صهیونیستی دائماً قطعنامه‌ها و قوانین بین المللی را وتو می‌کنند و این نهایت جنایتی است که در حق بشریت انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: استعمار گران برای منافع خود انسانیت و عواطف انسانی را به کلی کنار می‌گذارند که اصلا مناسب شأن یک انسان نیست.

لزوم تقویت تعاملات فرهنگی، اقتصادی و سیاسی از دیگر مسائلی بود که در این دیدار مورد تأکید و گفت و گو قرار گرفت.

شایان ذکر است در ابتدای این دیدار، معاون رئیس جمهور توگو ضمن تسلیت شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه، ضمن ارائه یک گزارش مختصر، از اهداف کشورش در همکاری با دیگر کشورها از جمله جمهوری اسلامی ایران و تلاش برای خود کفایی در حوزه انرژی خبر داد.

ارسال نظرات