۰۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۷۶۰۳۲۳
حجت الاسلام رئیسی زاده در گفت‌وگوی تفصیلی با رسا مطرح کرد؛

لزوم نگاه تمدنی رئیس جمهور آینده کشور/مشارکت قوی مردم می‌تواند امنیت را تضمین کند

لزوم نگاه تمدنی رئیس جمهور آینده کشور/مشارکت قوی مردم می‌تواند امنیت را تضمین کند
امام جمعه زرقان استان فارس گفت: مشارکت قوی مردم می‌تواند امنیت را تضمین کند و این پیام را برساند که مردم علی رغم مشکلات هنوز پای نظامشان و خطوط کلی نظامشان هستند.

حجت الاسلام محمدرضا رئیسی زاده امام جمعه زرقان و رئیس موسسه امیر بیان استان فارس در گفت و گوی تفصیلی با خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس ، پیرامون انتخابات ریاست جمهوری آتی کشور پاسخ گوی سوالات زیر بود.

رسا ـ دشمن با تبلیغات منفی خود، حضور مردم را در انتخابات را در زندگی و معیشت آنان بی تاثیر جلوه می دهد، پاسخ شما به این شبهه چیست؟

اگر با تبلیغات منفی دشمن رای دادن اثر نداشت این همه دشمن روی رای ندادن تاکیدی نمی‌کرد ، هیچ کشوری حتی دشمن نیز مرد خود را ترغیب به رای دادن می‌کنند در چیزی قریب به ۲۷ تا ۳۰ کشور دنیا رای دادن اجباری و حتی گاهی جریمه هم دارد .کسانی که با تبلیغات منفی خود مردم را ترغیب می‌کنند که رای شما اثری ندارد اما وقتی کاندیدای باب میل آن ها می‌آید مردم را رای دادن تشویق می‌کنند.

رای ندادن و بی‌اثری از نگاه دشمن در انتخابات برای این است که بخواهند جبهه انقلابی رای نیاورد وگرنه جبهه‌ای که با خودشان همراه است این‌ها برایشان رای دادن مهم است و اگر مهم نبود این روزها تبلیغ نمی‌کردند این همه برخی نامزدها را تخریب نمی‌کردند لذا رای دادن اثر کامل دارد.

رسا ـ با توجه به تبلیغات دشمن برای ناامید کردن مردم از حضور در پای صندوق ها، ضرورت مشارکت قوی مردم در انتخابات را تببین بفرمایید.

مردمی که در پای صندوق رای به هر دلیلی حضور پیدا نکنند یک گزاره‌ای را به دشمن انتقال می‌دهند و آن هم اینکه ما بر مبنای خطوط کلی نظام دیگر حرکت نمی‌کنیم یعنی به حرف ولی فقیه دیگر نیستیم که دغدغه‌اش مشارکت است رای به قوانین این نظام نمی‌دهیم رئیس جمهور این نظام را قبول نداریم.

شاید خود مردم هم این فکر را نکنند گلایه اقتصادی داشته باشند اما دشمن این پیام را دریافت می‌کند و دشمن بعد نتیجه این پیام را این می‌نویسد مردمی که پای صندوق رای نیایند پای خاکریز جنگ هم نخواهند رفت لذا مشارکت قوی مردم می‌تواند امنیت را تضمین کند می‌تواند این گزاره را به دشمن القا کند و این پیام را برساند که مردم علی رغم مشکلات هنوز پای نظامشان و خطوط کلی نظامشان هستند.

رسا ـ با توجه به تجربه تلخ انتخابات ریاست جمهوری در سال 92، در خصوص وحدت و اجماع نامزدهای جبهه انقلاب چه توصیه ای دارید.

پاسخ: ما کنش‌های جبهه‌ ای خود در مرتبه اول با استکبار جهانی در تقابل هستیم همان چیزی که رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم آن را به عنوان تقابل کامل اسلام و استکبار مطرح می کنند و در درون جبهه به صورت غیر استکبار با اسلام آمریکایی مواجه هستیم البته خود این اسلام آمریکایی هم استکبار در ذاتش است اما به صورت اینکه مردم بفهمند که این استکبار آمریکایی اسرائیلی نیست خیلی نرم‌تر و خیلی چهره مخملی‌تری دارد . ظاهرش انسان مومن است اما اسلام آمریکایی است اسلام مرفهین بی‌درد ، اسلام پارتی بازی ، اسلام عدم باور به مردم ، اسلام اشرافی‌گری که به تعبیر حضرت امام خمینی(ره) خودش نحله‌ها و شعبه‌هایی از اسلام آمریکایی است.

لذا وحدت جبهه انقلاب، نه گفتن به اسلام آمریکایی است ، اسلام پست گرفتن با روحیه اشرافی‌گری ، اسلام ساختن با استکبار یعنی مسلمانانی که اگر به پست و قدرت برسند تفکرشان این است که باید با دشمن هم مدارا کنیم باید با استکبار هم بسازیم باید مذاکره کنیم باید ذلت بپذیریم لذا جبهه انقلاب باید وحدت داشته باشند برای اینکه جبهه مقابل دارند آن هم اسلام آمریکایی است و اگر خودشان می‌خواهند اسلام ناب که اسلام مدل حضرت امام خمینی و حضرت آقا و حاج قاسم و شهید رئیسی و امثال این‌هاست استقرار پیدا کند ناگزیر به اجماع است.

رسا ـ فرد اصلح در انتخابات ریاست جمهوری دارای چه ویژگی هایی خواهد بود و مردم فریب چه حرف ها و و وعده هایی را نخورند؟

اصلح باید کسی باشد که نگاه تمدنی داشته باشد ما در گام دوم انقلاب علاوه بر طرح‌های تمدنی انسان‌هایی می‌خواهیم با نگاه و افق تمدنی انسان‌هایی که واقعاً بخواهند با یک نگاه دوراندیشانه بتوانند کار انقلاب را جلو ببرند ، تمدن نوین را حاصل کنند و ظهور در این فضا محقق شود لذا اگر رئیس جمهوری داشته باشیم با این نگاه طبیعتاً با این افق این یکی از ملاک‌های اصلح بودن خواهد بود.

 ملاک بعدی این است که اطرافیان این فرد اصلح چه کسانی‌اند ملاک بعدی این است که ببینیم وضعیت دشمن نسبت به این شخص چگونه است استقبال می‌کند از آمدنش یا ناراحت می‌شود از آمدنش و چقدر دشمن دارد تخریبش می‌کند همین میزان تخریب توسط دشمن یکی از ملاک‌های اصلح است . کارآمدی پرانگیزه بودن دانا بودن امیدوار بودن ظرفیت‌ها دیدن این‌ها همه جزء ملاک‌های اصلح است اما به نظرم یکی از بزرگترین ملاک‌ها داشتن نگاه تمدنی به کشور و به حرکت جبهه انقلاب است و همچنین اینکه شناخت صحنه دقیقی از رویارویی اسلام و استکبار داشته باشد و بداند دقیقاً کشور الان کجاست.

رسا ـ در خصوص رعایت اخلاق مداری در انتخابات چه توصیه هایی به نامزدهای محترم و هوادارن آنها دارید؟

در خصوص اخلاق مداری در انتخابات بالاخره انتخابات یک محل امتحان و ابتلا است چه برای جامعه و چه برای فرد و خداوند متعال نصرتش کجا وسط می‌آید وقتی که ما بر اساس تقوا کار کنیم و یاری دین خدا با بی‌ اخلاقی نمی‌شود لذا متهم کردن و حرف بد زدن کار ناپسندی می باشد و تهمت‌هایی که زده می‌شود باید قیامت جواب داده شود نامزدهای محترم و چه هوادارانشان باید به سمتی بیایند که با بی‌اخلاقی بروند نصرت خدا شامل این جبهه نمی‌شود فرد باید قیامت پاسخگو باشد از آن طرف باید کل دنیا چشمشان به این انتخابات است خصوصا بعد از وضعیت آقای رئیسی و ما یک رئیس جمهور با اخلاق و با تقوا از دست دادیم لذا این مناظرات این هواداری هوادارها این رفتار نامزدها می‌تواند آن چهره زیبای اخلاقی که شهید رئیسی و حضرت آقا و امام و حاج قاسم در دنیا از این انقلاب و از این کشور بیرون داده را مخدوش کند یا اینکه آن چهره را اگر اخلاق رعایت شود باز زیبا به عالم نشان بدهد.

رسا ـ با توجه با حادثه تلخ برای شهدای خدمت، حضور و مشارکت قوی در انتخابات چه پیام و دستاوردی خواهد داشت؟

مردم بعد از ۸ سال دوره انفعال در دهه با آقای رئیسی یک دوره شیرین خدمت صادقانه را تجربه کردند خدمتی در قواره نامه ۳۱ امیرالمومنین، خدمتی در قواره تراز انقلاب اسلامی و گام دوم در مدیریت جهادی امثال شهید رجایی ها لذا مشارکت قوی در انتخابات این پیام را می‌دهد که ما از این مدل بیشتر لذت می‌بریم با مبانی ما بیشتر سازگار است و ثمرات بیشتری دارد لذا مشارکت قوی یعنی اینکه ما آمده‌ایم تا امتداد ابراهیم باشیم آمده‌ایم که اهل خودمان را با امام و آقا ادامه بدهیم و با همان مان‌های اول انقلاب مثل آرمان‌های شهید رجایی باکری و رجایی و رئیسی هستیم.

رسا ـ با توجه به شرایط داخلی کشور در ابعاد اقتصادی، سیاسی و فرهنگی و همچنین جایگاه ایران در معادلات بین المللی چه انتظاری از رئیس جمهور آینده وجود دارد؟

انتظاری که از رئیس جمهور داریم در این فضای کشور اینکه بداند کشور ابرقدرت است پرستیژ او، کنش او، حرکات او، از موضع قدرت باشد چراکه به اعتراف دشمن ما ابر قدرت هستیم و در معادلات بین‌المللی نقش محوری ایفا می کنیم اما ما همین الان در مناظرات نمایندگانی داریم که از همین الان می‌گوید ما نمی‌توانیم و باید به دامن دشمن و استکبار برویم و از موضع ضعف حرف می زند این فرد این جایگاه ایران را نشناخته است باید بدانند ایران الان امپراتوری قدرت است ایران الان در عالم حرف برای گفتن دارد دارد و انتظار بزرگ از رئیس جمهور این است که قدرتمندانه حرف بزند و عمل کند.

ارسال نظرات