۲۲ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۵
کد خبر: ۷۶۱۵۶۳
حجت الاسلام و المسلمین دژکام :

در انتخابات اخیر شاهد ارتقای مردم سالاری دینی بودیم/رئیس جمهور منتخب طبق برنامه هفتم توسعه عمل کند

در انتخابات اخیر شاهد ارتقای مردم سالاری دینی بودیم/رئیس جمهور منتخب طبق برنامه هفتم توسعه عمل کند
نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: ایرانی‌ها یک تجلی بسیار ارزشمند از مردم‌سالاری دینی را در جلو چشم همه جهانیان به نمایش گذاشتند و همه دیدند مردم‌سالاری دینی در ایران وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس ، حجت الاسلام و المسلمین لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس ، در خطبه های نماز جمعه امروز شیراز گفت: همه باید در چارچوب قانون با ریاست جمهوری همکاری کنند تا این اهداف محقق شود؛ در این انتخابات ما شاهد ارتقای مردم‌سالاری دینی در کشورمان بودیم اما برای روحانیت به واسطه استقلال از جریان‌های سیاسی این موضوع مهم است.

وی افزود: سال ۱۴۰۳ آغاز عملی برنامه ۵ ساله توسعه است و ما باید در این مدت با تحقق بخشیدن به اهداف برنامه مشکلات کشور و مردم را حل کنیم؛ مشکلاتی که تمام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری می‌خواستند آن را حل کنند و باید کاری اساسی در این زمینه صورت گیرد.

امام جمعه شیراز افزود: ایرانی‌ها یک تجلی بسیار ارزشمند از مردم‌سالاری دینی را در جلو چشم همه جهانیان به نمایش گذاشتند و همه دیدند مردم‌سالاری دینی در ایران وجود دارد و در ایران سبکی از انتخابات را به دنیا نشان می‌دهیم که در هیچ کجای دنیا نیست؛ مردم آگاهانه و انتخاب‌گرایانه دین را با رأی خود اجرا می‌کنند.

وی اظهار کرد: مردم با مشارکت نزدیک به  ۵۰ درصد فقط رئیس جمهور انتخاب نکردند بلکه سبک اداره کشور را با روش مردم‌سالارانه دینی به نمایش گذاشتند و این یک قسمت کار انتخابات بود که کشور در جهت فرهنگ سیاسی رو به پیش بوده است.

نماینده ولی فقیه در فارس اظهارداشت: پس از انجام انتخابات دشمن به دنبال شلوغی کشور بود ولی ایران در کمال ثبات و آرامش اکثریت بود و پذیرش قانون توسط مردم انجام گرفت و طرفداران هر دو کاندیدا رأی اکثریت را پذیرفتند و از فردای انتخابات همه مردم به قانون احترام گذاشتند.

وی خاطرنشان کرد: یادمان نرود که دنیا باید پای مکتب اباعبدالله حسین(ع) آمده و شاگردی کند درس‌آموز این صحنه شما مردم شیعه ولایت مدار ایران هستید و این کار شما است که با تقدیم هزاران شهید پای آن ایستاده و جلو می برید.

حجت الاسلام و المسلمین دژکام اذعان نمود: ما رأی دادیم و برای کشور رئیس جمهور معین کردیم و دعا می‌کنیم تا این رئیس جمهور هم بتواند موفق شود به همان مواردی که هدف اسلام و ایران و مردم ایران است، برسد.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: توقع ما از رئیس جمهور منتخب این است که در چارچوب قانون صبور و شکیبا باشد و کارها را جلو ببرد و اگر پیشرفت می‌خواهیم غیر از این راهی نداریم.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: جبران عقب ماندگی‌ها کار آسانی نیست، این طبعاً محتاج یک رشد مستمر پی در پی اقتصادی است؛ رشد اقتصادی مستمر یعنی اگر ۵ سال برنامه هفتم را داریم همه این 5 سال شاهد رشد مثبت باشیم.

ارسال نظرات