۰۴ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۷۶۱۹۲
مولوی عبدالحمید در گفت و گو با رسا:

موفقیت سربازان گمنام در دستگیری مالک ریگی باعث خرسندی همه شد / قرآن و شریعت اسلام مجازات کسی که آدم کشی کند را مشخص کرده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان، گفت: با دستگیری این شرور توسط سربازان گمنام و موفقیت آنها همه ما خرسند شدیم، امیدواریم که آرامش و امنیت به منطقه برگردد .
مولوي عبدالحميد اسماعيل زهي، امام جمعه مسجد مکي اهل سنت زاهدان


مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی، امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، اظهار داشت: خبر دستگیری مالک ریگی مایه خوشحالی و خرسندی خودمان شد و در سطح استان سیستان و بلوچستان هم باعث خوشحالی مردم شده است، برای اینکه مردم استان آرامش و امنیت و وحدت بین فرق اسلامی را در منطقه می خواهند .

وی افزود: ایجاد ناامنی، راه بندی، حمله انتحاری و کشتار مردم چیزی است که هیچ یک از مردم استان مخصوصاً برادران اهل سنت و همچنین برادران شیعه راضی به آن  نیستند، جنایاتی که در پیشین و مسجد علی بن ابیطالب (ع) زاهدان و دیگر مناطق توسط مالک ریگی انجام شد چیزی بود که باعث ناراحتی و انزجار مردم شد.

مولوی عبدالحمید، بیان کرد: بارها و مکرر جنایاتی که توسط مالک ریگی و گروهکش و دیگر افراد شروری که در منطقه انجام می دادند بنده و علمای و اندیشمندان منطقه محکوم کرده ایم و همیشه تأکید شده که حساب مالک ریگی از حساب اهل سنت جدا است، و همچنین حساب افرادی که از راه مسلحانه می خواهند به هر بهانه ای وارد شوند و مسائلی را عنوان می کنند حسابشان از اهل سنت جدا است .

امام جمعه اهل سنت مسجد مکی زاهدان، ادامه داد: برای اینکه اهل سنت امنیت، آرامش و وحدت در کشور را می خواهند و مسائلشان را مثل دیگر شهروندان از راه قانونی پیگیری می کنند .

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی، تصریح کرد: با دستگیری این شرور توسط سربازان گمنام و موفقیت آنها همه ما خرسند شدیم ، امیدواریم که آرامش و امنیت به منطقه برگردد و توسعه و حل مشکلات استان با امنیت و آرامش بهتر قابل حل خواهد بود .

وی تأکید کرد: مجازات کسی که آدم کشی کند قرآن، شریعت اسلام و قانون مشخص کرده و باید با آن برخورد و مجازات شود و در صورت صلاحدید مقامات قضایی دادگاه وی علنی برگزار گردد.

امام جماعت مسجد مکی زاهدان، همچنین گفت: شنیدم که در بعضی از اخبار امروز وی را تحصیل کرده یکی از حوزه های علمیه معرفی کردند ولی من به شدت تحصیل وی در یکی از مدارس اهل سنت زاهدان را رد می کنم این شرور درسی در زاهدان نخوانده و در زمانی که سن پایینی داشته به پاکستان رفته و ما نمی دانیم در آنجا درس خوانده است یا نه .

وی تأکید داشت: شرور مالک ریگی هیچ سوادی از علم شریعت و هیچگونه سواد علمی ندارد .

مولوی عبدالحمید، تصریح کرد: در مدارس اهل سنت مطلقاً مسائلی که از باب خشونت، ترور و ناامنی باشد تعلیم نمی شود و نه گرایشی در این رابطه است و گرایشات این چنینی در این حوزه ها وجود ندارد، بلکه گرایش حوزه های ما مسائل فرهنگی است و حساب مالک ریگی و امثال وی از علما و طلاب اهل سنت استان سیستان و بلوچستان کاملاً جدا است .

مدیر حوزه علمیه دارالعلوم مسجد مکی زاهدان، خاطر نشان کرد: توصیه ما به افراد باقیمانده از گروهک مالک ریگی و دیگر افرادی که می خواهند از راه مسلحانه کار و اقداماتی را انجام دهند این است که اینگونه اعمال کار نادرستی است و هیچ فایده و سودی ندارد و به جای این کارها بروند به دنبال کارهای صحیح و از جمله فعالیت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی داشته باشند .

وی، تصریح کرد: راه مسلحانه و کشتن مردم نه از لحاظ شرعی و نه از راه عرف و اصول بین المللی کار نادرستی است .

امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان، همچنین در آستانه هفته وحدت، اظهار داشت: وحدت یکی از دستاوردهای پیامبر اسلام (ص) است، ما باید دنبال وحدت باشیم و موانع وحدت را بررسی و بر طرف کنیم البته در همه کشورهای اسلامی این موانع وجود دارد و باید آن مسیری را که ما را به انسجام و وحدت کلمه نزدیک تر می کند، اختیار کنیم .

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی، افزود: وحدت امر مهمی است که همه اقوام و ملل پیشرفته دنیا به آن گرایش پیدا می کنند و به آن پایبند هستند و در ملت هایی که اختلاف و تفرق و تشتت وجود دارد و درگیری مذهبی وجود دارد این ملتها از نظر سطح سواد و سطح بینش در حد پایینی هستند.

وی تأکید کرد: وحدت مایه عزت و سربلندی است و از بهترین موفقیت های ملتها به حساب می آید./940/ت301/ج

ارسال نظرات